Gå til innhold

Glasuren skiller seg

Anbefalte innlegg

Gjest beekeeper
Skrevet

Holder på med en glasur nå, andre gangen jeg lager den og jeg får det ikke til!! :kjempesinna:

Den ser helt fin ut til jeg har i melken i smør og sukkeret.. Da blir den rar og skiller seg! Den smaker kjempegodt, og er fluffy, men den ser jo helt jævlig ut! :(

Kan noen hjelpe meg?????

Her er oppskriften:

2 dl melk

3 ss hvetemel

450 g smør

5 dl sukker

2 ts vaniljesukker

Ha i melk og hvetemel i en kjele og kok opp, rør til melken tykner. Avkjøl.

Rør smør og sukker lyst og luftig i en kjøkkenmaskin. Rør i vaniljesukker. Ha i melken i omganger til du har en glatt og tykk krem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg lager glasur av smørkrem og har i smeltet sjokolade, så skiller glasuren seg først. Hvis jeg da lar kjøkkemaskinen (eller mixmasteren) gå og gå pleier den å samle seg igjen.

Jeg vet ikke om problemet ditt kan være at du ikke rører hardt og lenge nok?

Mulig at melkesausen er for varm selv om du kjøler den av, prøv å la den bli helt kald neste gang, kanskje det også kan hjelpe.

Skrevet

Holder de samme temperatur når du blander dem?

Hva slags kake bruker du den glasuren på?

Gjest beekeeper
Skrevet
Når jeg lager glasur av smørkrem og har i smeltet sjokolade, så skiller glasuren seg først. Hvis jeg da lar kjøkkemaskinen (eller mixmasteren) gå og gå pleier den å samle seg igjen.

Jeg vet ikke om problemet ditt kan være at du ikke rører hardt og lenge nok?

Mulig at melkesausen er for varm selv om du kjøler den av, prøv å la den bli helt kald neste gang, kanskje det også kan hjelpe.

Den andre gangen jeg lagde den, så rørte jeg hardt og lenge siden jeg trodde det var problemet første gangen, men det var ikke det.. Så kanskje det var at sausen ikke var kald nok? Selv om jeg er sikker på at den var det! :tristbla:

Holder de samme temperatur når du blander dem?

Hva slags kake bruker du den glasuren på?

Bruker den på en kake som heter red velvet cake. Det er rød konditorifarge i kaka, også skal det være helt hvit deilig glasur utenpå. Men jeg får ikke til den dumme glasuren jeg..

Det er skikkelig amerikansk tykk og fluffy glasur, og jeg som vanligvis er heldig med nesten all bakst får denne bare ikke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...