Gjest stud Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Hvordan regner man om årsl til månedsl? Ganger med 11.5?
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Hvordan regner man om årsl til månedsl? Ganger med 11.5? Du deler årslønnen på 12
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Ett spørsmål i samme duren, men hvordan regner en ut årslønnene? Jeg har fått tilbud på job og i kontrakten står det månedslønnen er 29 250. Skal jeg gange med 11 for så legge til 12% ( er 5 ferieuker) feriepenger og så blir det årslønnene? Eller blir det riktigste å gange 29250 med 12 og legge til differansen av mndslønnen og det som jeg vil få utover det beløpet i feriepenger? Var gjerne litt uklart forklart kanskje...
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 For å finne årslønnen din ganger du månedslønnen med 12. Stemmer som du sier, at det blir litt ekstra pga 12% feriepenger, men feriepenger regnes ikke som lønn. Du skatter et høyere beløp året igjennom for å ha skattet av feriepengene, men på årsoppgaven er ikke feriepengene med på skattegrunnlaget ditt.
bella domina Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Feriepenger er med i skattegrunnlaget på årsoppgaven, det er opptjente feriepenger (som utbetales neste år) som ikke er med i beregningsgrunnlaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå