Gå til innhold

Grove porer på/ rundt nesen.

Anbefalte innlegg

Gjest Hobbyhudpleier for min samboer :
Skrevet

- Fruktsyrer? Hvilket merke?

- Diamantsliping?

- Laser?

- Andre ting?

Alt dette koster. Hva er sikrest når en ser på pris vs virkning. Det er samboeren min som har dette problemet. Han er ikke verdens mest tålmodige sjel når det kommer til kosmetikk, så det spiller også inn når det gjelder hva han skal prøve.

Det setter seg sorte prikker i disse porene, spesielt vinterstid når luften er tørr. Han har forsøkt være flink med rens (clinique for men) og fuktighetskrem (uten fett som tetter porene). Dette hjelper ikke nevneverdig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hobbyhudpleier for samboer :-)
Skrevet

Dytter opp...

Ingen som har forsøkt fruktsyre eller annet på arr, kviser, grove porer m.mer.??

Skrevet

Har ikke prøvd noen av delene på en mann.

Hva med å ta en dag på SPA for begge to, med ansiktsbehandling på begge. Kanskje enklere å vedlikeholde det når man har fått unna det værste hos en hudpleier?

Skrevet

En kjapp løsning er Biopur fra Biotherm. Har nettopp brukt min opp, så husker ikke hva den heter. Men det er en blå liten sak med sølv-lokk, når du skrur av lokket dukker det opp en liten svamp som blir satt inn med noe pore-minskende. Liker den veldig godt jeg.

Skrevet

Takk for tipset om den blå krukken Biopur fra Biotherm. Hvordan virker den? Er det fruktsyrer i den?

Skrevet

Jeg har samme problem med store porer, det som har vært mest effektivt så langt er Dr Hauschka rensekrem (husk å bruk "fingeravtrykk" metode når du renser) og aspirinmaske (ren salisylsyre). Dette er billige løsninger som har gitt umiddelbare resultater, men det kreves selvfølgelig rutinemessig bruk for å opprett holde resultater. Du får heller ikke noen perfekt hud. Jeg har hatt omfattende behandlig med fruktsyrepeeling som ikke hadde noen særlig effekt på porestørrelse(sorte prikker). Dette var til behandlerens store forundring, så jeg utelukker ikke at det kan ha positiv effekt for andre.

Jeg vel også legge til at Clinique er veldig kritisert for å tørke ut huden og bannlyst av mange såkalte eksperter. Tørr hud produserer jo mer sebum ergo øker antallet sorte prikker. Jeg ville googlet det på engelsk så kan dere lese selv. Kanskje det er en ide å se på mer pleiende produkter og ikke en serie med så dårlig rykte. Jeg vet dette høres litt rart ut for Clinique har stor kredibilitet hos de som står på parfymerier, men det er altså ingen grunn til å tro på det.

Google salisylsyre (ikke sikker på stavingen, orker ikke sjekke) så ser dere hvilken effekt en enkel aspirinmask kan ha.

Lykketil

Gjest Blåstrupe
Skrevet
Jeg vel også legge til at Clinique er veldig kritisert for å tørke ut huden og bannlyst av mange såkalte eksperter. Tørr hud produserer jo mer sebum ergo øker antallet sorte prikker. Jeg ville googlet det på engelsk så kan dere lese selv. Kanskje det er en ide å se på mer pleiende produkter og ikke en serie med så dårlig rykte. Jeg vet dette høres litt rart ut for Clinique har stor kredibilitet hos de som står på parfymerier, men det er altså ingen grunn til å tro på det.

Jeg har utrolig tørr og sensibel hus og har prøv maaaange hudpleieprodukter, både billige og dyre. Jeg var også plaget med sorte prikker på nese og hake. Nå bruker jeg Clinique-produktene for tørr hud og huden min har aldri vært bedre. Glatt som silke og mye yngre! Prikkene er borte, men det gikk noen uker med regelmessig rens (hver kveld) før de forsvant. Slurver man med rensen, er de straks tilbake igjen, spesielt hvis man har en arbeidsplass med mye støv og skitt.

Enkelte produkter fra Clinique holder jeg meg unna, blant annet Facial soap. Da skrumper huden min inn til gammelt lær.

• 1 år senere...
Skrevet

- Diamantsliping?

- Laser?

- Andre ting?

Alt dette koster. Hva er sikrest når en ser på pris vs virkning. Det er samboeren min som har dette problemet. Han er ikke verdens mest tålmodige sjel når det kommer til kosmetikk, så det spiller også inn når det gjelder hva han skal prøve.

Det setter seg sorte prikker i disse porene, spesielt vinterstid når luften er tørr. Han har forsøkt være flink med rens (clinique for men) og fuktighetskrem (uten fett som tetter porene). Dette hjelper ikke nevneverdig.

Skrevet

- Diamantsliping?

- Laser?

- Andre ting?

svar:

det er helt vanlig å ha komdeoner "sorte prikker" på nese og T-sonen spsesielt hos menn,og de er gjerne litt grovere.

som hudpleier synes jeg clinique er helt uaktuelt å anbefale da den inneholder veldig mye alkhol og det hjelper selfølgelig ikke på uren hud. det gjør gjerne huden dehydrert og jo mindre fukt man har i huden jo mer urenheter det kommer. og det er pga at huden vil stimulere seg selv siden den mangler fukt, og i og med det mangler fukt i huden har huden ikke noe valg enn å smøre seg med fett. (kviser,urenheter,smuss,komdedoner,miljer osv)

situasjonen hans høres helt vanlig ut og da er det best å oppsøke en dyktig hudpleier for behandling og veiledning til hjemme behandling. her er det også viktig å følge opp.

sliter han veldig med urenheter (at han har fet eller kombinert hud) så vil jeg anbefale syrebehandling kombinert med en diamantsliping (ikke krystallsliping) da den er mye grovere og er mest egnet for solskadet hud,grove rynker,og akne hud/arr osv

jeg synes ikke han behøver å ta laser når problemet er så lite.

har du dårlig råd vil jeg anbefale å prøve:

-facial cleanser for noraml/kombinert hud fra MD Formelation (to ganger om dagen)

-face and body scrub (to ganger i uker) inneholder 20% glycol syre noe som er veldig bra mot urenheter.

-Glycare lotion eller Vita+ clearing complex lotion(serum) to til en ganger om dagen under dagkremen. bruk gjerne en krem som har antioksidanter i seg for å beskytte huden mot frie radikaler.

til sammen kommer dette her til å kose rundt 1600kr. men det varer lenge og gir en varlig resultat HVIS han er flink å bruke de.

lykke til videre:)

-

Skrevet
Jeg har samme problem med store porer, det som har vært mest effektivt så langt er Dr Hauschka rensekrem (husk å bruk "fingeravtrykk" metode når du renser) og aspirinmaske (ren salisylsyre). Dette er billige løsninger som har gitt umiddelbare resultater, men det kreves selvfølgelig rutinemessig bruk for å opprett holde resultater. Du får heller ikke noen perfekt hud. Jeg har hatt omfattende behandlig med fruktsyrepeeling som ikke hadde noen særlig effekt på porestørrelse(sorte prikker). Dette var til behandlerens store forundring, så jeg utelukker ikke at det kan ha positiv effekt for andre.

Google salisylsyre (ikke sikker på stavingen, orker ikke sjekke) så ser dere hvilken effekt en enkel aspirinmask kan ha.

Lykketil

helt enig med deg at Clinique har vedlig dårlig rykte hos oss hudpleiere og eksperter.

salicylsyre og glycol syre er det beste for urenhud. syrebehandling vil kke gjøre noe med størrelsen på porene men den vil rense huden og samtidilig gjevne hudoverflaten,og det er jo derfor vi anbefaler at man kombinerer syrebehandling med Diamantsliping for å slipe av epdermis. (viktig å ta det som kur)

Skrevet

Heisann

Først vil jeg bare presisere at jeg er kvinne da, så vet ikke om huden min kanskje reagerer annerledes enn hva mannen din sin vil gjøre. Uansett, jeg hadde også store, grove porer med mye sorte prikker på og rundt nesen. Jeg brukte en serie med salisylsyre i et halvt år, uten bedring, huden ble faktisk verre. I tillegg til dette gikk jeg til behandling hos hudpleier. Så kjøpte jeg en serie fra La Roche Posay som heter Effaclar. På toneren der står det at den over tid vil minske og bedre porene, og i mitt tilfelle har den gjort det. De er selvfølgelig ikke borte, men er ikke like fremtredende som før. Jeg har brukt den serien i rundt en måned.

Jeg vil også råde dere til å ikke stole blindt på at behandlinger hudpleiere foreslår vil fungere, da blir dere ikke like skuffet hvis dere skulle være uheldig og oppnå dårlig resultater, eventuelt ingen resultater. Og vær litt skeptiske med tanke på pris.

Håper han finner ut av det da :jepp:

Skrevet

Rens med denne to ganger daglig http://www.iherb.com/Avalon-Organics-Vitam...fl-oz/4432?at=0

Denne rensen er billig og veldig god!

Dra ut hudormene med sånne http://www.biore.com/USA/products/pore_str...asp?productId=9

Kjøpes på Ebay. De funker så bra, hudormene kommer ut så du virkelig kan se det!!!

Bruk Biore ved behov.

Bruke denne etter rens http://www.iherb.com/Avalon-Organics-Vitam...50-ml/4417?at=0

Denne lukker porene og gir huden rett ph etter bruk av vann.

Bruk så et serum fra MD formulations men fruktsyrer. Dette tas på to ganger daglig etter rens. Serumet for sensitiv hud er bra!

Bruk så en god fuktighetskrem som gir både litt fett og fukt slik at huden ikke produserer mer talg enn nødvendig. Dermalogica sin skin smoothing cream er fin på vinteren mens active moist er ok om sommeren.

Evt velg fuktighetskrem fra Avalon organics, de er supre.

Dette er en enkel rutine som skal fungere selv for en utålmodig person:)

Når det gjelder store porer så går det ikke å fjerne de men en peeling kan bedre huden utseende, jeg kan anbefale lacticpeelingen herfra http://www.skinlaboratory.com/shop/

Denne peelingen fjerner gammel hud effektivt og løser opp evt urenheter.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei:) Jeg er ny på forumet her, og jeg vet ikke hvordan man lager en tråd, så jeg bare sniker det inn her jeg.

Jeg lurte på om det var en utdannet hudpleier som kunne hjelpe meg med å finne riktig renseprodukter til min hud.

Her er en beskrivelse på hvordan huden min ser ut:

Jeg er 18 år gammel jente og har Afrikansk hud.

Vis jeg dusjer med varmt vann blir jeg stram i masken, mest på panne og rundt munnen. Pleide også å bli det da jeg brukte en rense gel fra apoteket en stund tilbake tror den var fra Prochay (?). Jeg pleier å bli blank på nesen, noen ganger på pannen. Huden min holder seg ganske normal i kulden som varmen.

Jeg begynte å få ujevn hudfarge da jeg var 13 år. Nå er jeg lysere på kinnene, nesen og midt på pannen, mens jeg har en mørkere farge på siden av ansiktet, rundt øynene og rundt hårfestet.

Jeg har ganske store porer og mange nupper på nesen og på det området mellom kinnene og nesen. Jeg har også hvite og sorte prikker på nesevingene.

Jeg har flere små røde kviser her og der (oftest på pannen og på kinnet, stedene der jeg er lysere). Disse blir også store og fyller seg med puss en gang i blant.

Jeg har hatt kviser på det lille området mellom kinnet og nesen siden jeg var 13 år, og det er rosa, irritert hud etter disse kvisene. Kan nok si at det er kvisearr, men uten fordypninger. Etter noen kviser har det også blitt dannet pigmentforandring på det lokale området.

Tror ikke at jeg har allergi, men jeg fikk røde store kviser på steder jeg ikke har fått før (på sidene av ansiktet mitt) da jeg brukte ID Bare Minerals Foundation og MD Formulations Total Protector SPF 30. Jeg sluttet å bruke begge disse samtidig, ID sin foundation (Medium Dark) ble for mørk for meg og det var ikke sol lenger til å bruke MD Formulations Total Protector SPF 30.

Jeg vil gjerne få jevnere hudtone og bli kvitt porene, nuppene og kvisene.

Jeg bruker følgende produkter for tiden:

MD Formulations Facial Cleanser Sensitive Skin.

MD Formulations Continuous Renewal Complex Sensitive Skin.

Decléor Floral Hydra Floral Cream

MD Formulations Total Protector SPF 30.

Pro Active Facial Cleanser – som scrub.

MAC Studio Fix fluid foundation.

Jeg blir kjempe glad for all slags hjelp :)

Skrevet

Prøv dr.brandt no pores, er seriøst det sykeste jeg har prøvd. Porene forsvinner med engang du tar den på, og kremen er litt farget så du får en gylden glød i huden samtidig. Den funker faktisk! Andre ting som funker også, eks estee lauder idealist, men dr.brandt det mest effektive jeg har prøvd hvis jeg skal anbefale bare ett produkt. Prøvde den på en venninne og, som også sliter med store porer, og det funket som bare det på henne og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...