Gjest Gjest_lula_* Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Nå, hvilke vaskemidler synes du fungerer best til ulike oppgaver? At middelet etterlater seg en ren lukt er jo også viktig. Fortell meg om produktene du bruker og synes er best! Til parkettgulv? Til bad? Kjøkken? Vinduer? Flekkfjerning? Nevn gjerne favoritter innenfor andre kategorier også!
Gjest Asti Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Ja, spennende å høre hva folk har av gode råde her. Hvilke vaskemidler har du stående under kjøkkenbenken?!
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Til laminat:engansgkluter("Alltid" fra maxi,kr.10),noen ganger vanlig gulvvask med middel(Jif eller det jeg har som er mild) Til bad:Domestos og Jif bad,noen ganger skrubbemiddel Til vinduer:Jif vindu for å fjerne det verste smusset,etterpå mikrofiberduk med rent vann og til slutt bare en tørr en. Til flekker:Vanish spray ,vaskepulver:Blenda Til kjøkken:Jif kjøkken og rent vann etterpå Er stor forbruker av tørkerull og våtservietter til alt,hater kluter:(
Apple- Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Er stor forbruker av tørkerull og våtservietter til alt,hater kluter:( Men kluter er jo virkelig mye mer miljøvennlig, da. Våtservietter er noe svineri for miljøet!
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Ja,men for å få dem rent etterpå må jeg bruke enda mer vaskemidler,kjøre dem i vaskemaskin,osv Det er mange måter å være miljøvennilig,men akkurat der gjør jeg et unntak. Men sverger ellers til mikrofiberkluter!!!
Kykkelikokos Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Etterlater ikke de engangsklutene du bruker på laminat en hinne av "såpe"? Til parkett bruker vi litt sunlight i varmt vann. Til bad bruker jeg grønnsåpe til servant og overflatene på toalettet. I dusjen bruker jeg TD Bad og Dusj eller hva det nå heter (Kjøpt på våtromsbutikk). Har glassvegger og fliser i dusjen. På flisene i dusjen bruker jeg gjerne jif skurekrem. På vinduene bruker jeg salmiakkvann eller jif vindusvask. På platetoppen på komfyren bruker jeg Miele spesial-middel for platetopp. Utvendig på stekeovnen bruker jeg stålrent fra Miele. Innvendig bruker vi bare pyrolyse og en våt klut til å tørke ut med. Vasker opp med sunlight, bruker finish i oppvaskemaskinen. Til klesvask bruker vi omo color og omo hvitt (?), og skyllemiddel fra Comfort (den nyeste som lukter så godt.. husker ikke hva mer den heter. Hvit flaske med gullkork?).
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Tja,andre metoder etterlater også noe,hvis du ikke skyller med rent vann til slutt,men jeg har ikke krefter å være så nøye hver gang,jeg støvsuger hver eneste dag og bruker et par sånne engangskluter etterpå ,det blir rent nok,mener jeg...
gladidag Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 bruker endel ENJO produkter, bruker veldig lite vaskemidler, aldri såpe på gulvene..utenom badegulvet. Til støvtørring bruker eg tørr klut . Toalettene får en runde med wc-rens v behov og rent vann v daglig avtørking(smågutter i huset...) Dusk og badekar, igjen enjokluter avogtil kalkløser. KJøkken bruker eg mikrokluter og skureklut, avogtil stålrens på vegg, hvitevarer og vask. Vindu innvendig, mikro eller glassklut.
Gjest nextlife Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 Etterlater ikke de engangsklutene du bruker på laminat en hinne av "såpe"? Dette kan jeg skrive under på Vaska den lakkerte furutrappa med noen sånne engangskluter, det ble sykt glatt, 2/3 av familien falt i trappa den dagen Takke meg til microfiber og vann, det funker på det meste, i allefall valig renhold av gulvene i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå