Gå til innhold

Ikea Tomelilla sofa, vasket trekk, krøllete når tok på :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vasket Tomelilla sofatrekk og tatt på igjen her? Det er helt vanvittig krøllete :( Er det meninga man skal stå og stryke dette? Stoffet er jo så tykt og at jeg tror egentlig ikke det vil hjelpe heller. Tok på trekket på sofaen mens det enda var ganske fuktig....Retter det seg ut etterhvert? Er skeptisk til å vaske de løse putetrekkene jeg nå altså....Har de to man sitter på i maskinen...huff...blir jo helt krøllete sofa dette :tristbla:

Ikke gikk flekkene av heller og den er jo hvit....

Skrevet

Det står vel at det egentlig skal renses..? På noen av dem iallefall.

Du kan jo prøve å strekke det godt?

Skrevet
Det står vel at det egentlig skal renses..? På noen av dem iallefall.

Du kan jo prøve å strekke det godt?

Nei dette kan vaskes :)

Det er veldig strekt da jeg dro det på sofaen vått, men stoffet er så tykt så det er liksom krøllet fra når det lå i maskinen hvis du skjønne rhva jeg mener? Får ikke glattet det ut helle rog tror ikek stryking vil hjelpe heller. Irriterende.

Skrevet

Hei.

Har også Tomelilla. Har vasket trekket mange ganger. Går veldig fint. Joda, det se kanskje krøllete ut med en gang. Jeg tar trekket på med en gang jeg tar det ut av maskinen. Også glatter jeg det ut med hendene etter at jeg har tatt det på. Glatter seg fint ut.

Lykke till.

Skrevet
Hei.

Har også Tomelilla. Har vasket trekket mange ganger. Går veldig fint. Joda, det se kanskje krøllete ut med en gang. Jeg tar trekket på med en gang jeg tar det ut av maskinen. Også glatter jeg det ut med hendene etter at jeg har tatt det på. Glatter seg fint ut.

Lykke till.

ok...jeg lot trekket tørke i 2 timer først jeg...det var fortsatt vått da, men...det var kanskje dumt. det er nesten tørt nå og ordentlig skrukkete. Kanskje jeg bør vaske det på nytt. Sentrifugerer du?

Skrevet

Jeg har også vasket mange ganger, har nemlig 2 barn. De er veldig skrukkete i førsten men vent et par dager du så retter det seg ut.

Vasker vanlig 40 grader i maskinen med sentrifugering.

Skrevet

Jeg har både vasket og farget trekk. Funket fint det. Hang det til tørk da, brukte ikke tørketrommel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...