Gå til innhold

Tjen penger på alt du eier..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Via en venn av en venn på facebook kom jeg over en bedrift som påsto at du kunne tjene penger på kroppen din og alle dine personlige eiendeler..jaha tenkte jeg. Det viser seg da å være en bedrift som selger annonseplass i form av tatoveringer,mellomnavn, sykler, biler, blogger, hjemmesider, barnevogner, husvegger...alt erlov sto det på siden...Er ikke dette å gålitt vellangt? eller er det dit dagens samfunn er kommet, med nei takk til uadressert reklame er det velneste steg at vi alle skal gårundt med hver vårfirmalogo midt i tryne....eller er det jeg som er rar? :lur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sarah_*
Skrevet

Var det i Noreg? Jeg skjønner egentlig ikke hva du lurer på :) ...men det må vel tenkes nytt i den bransjen også!! :) :)

Skrevet

Er det noe nytt dah?

Markedsførere prøver vel alltid å overgå hverandre. Husvegger og biler ser jeg til stadighet dekket av reklame, spesielt i Oslo. Trikker og busser, boards og flyere overalt. Tatoveringer har jeg derimot ikke sett så mange av. Ikke mellomnavn heller...hehe..Lise "rørservice AS" Hansen liksom...haha...er dette et norsk konsept?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Via en venn av en venn på facebook kom jeg over en bedrift som påsto at du kunne tjene penger på kroppen din og alle dine personlige eiendeler..jaha tenkte jeg. Det viser seg da å være en bedrift som selger annonseplass i form av tatoveringer,mellomnavn, sykler, biler, blogger, hjemmesider, barnevogner, husvegger...alt erlov sto det på siden...Er ikke dette å gålitt vellangt? eller er det dit dagens samfunn er kommet, med nei takk til uadressert reklame er det velneste steg at vi alle skal gårundt med hver vårfirmalogo midt i tryne....eller er det jeg som er rar? :lur:

Er det ikke bare bra at folk kan tjene penger da?

Skrevet
Er det noe nytt dah?

Markedsførere prøver vel alltid å overgå hverandre. Husvegger og biler ser jeg til stadighet dekket av reklame, spesielt i Oslo. Trikker og busser, boards og flyere overalt. Tatoveringer har jeg derimot ikke sett så mange av. Ikke mellomnavn heller...hehe..Lise "rørservice AS" Hansen liksom...haha...er dette et norsk konsept?

jjoda..det er mye reklame...bor i oslo selvfor tiden..men her kunne privatpersoner få reklame på sine private eiendeler. Hvem vil sykle rundt med reklamebannere på sykkelen sin for noen hundrelapper i måneden? ikke jeg..eneste jeg tenkte på var kofferten min...for å kjenne den igjen på rullebåndet!

Ja siden var norsk. your ad here het det...tror det er et datterselskap av et større byrå...

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

All markedsføring er ikke god markedsføring. Dette høres jo ut som markedsstøy og er følgelig negativt i manges øyne. Det kan virke mot sin hensikt, ja.

Skrevet
All markedsføring er ikke god markedsføring. Dette høres jo ut som markedsstøy og er følgelig negativt i manges øyne. Det kan virke mot sin hensikt, ja.

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg ville påstå at å reklamere på dagligdagse ting kan ha mer verdi enn mye av det som foregår i dag..En tattovering eller et mellomnavn kan vel ikke sies å være støy? Jeg kan se den med biler og sykler, men det forekommer jo i stor grad allerede..Disse gir jo iallefall vanlige mennesker sjagsen til å tjene på reklamen istede for å finansiere den. Syntes det var litt kult jeg! Men nei, all markedsføring er ikke god markedsføring. Telemarketing bl.a.... :tristbla:

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Det er jeg ikke helt enig i. Jeg ville påstå at å reklamere på dagligdagse ting kan ha mer verdi enn mye av det som foregår i dag..En tattovering eller et mellomnavn kan vel ikke sies å være støy? Jeg kan se den med biler og sykler, men det forekommer jo i stor grad allerede..Disse gir jo iallefall vanlige mennesker sjagsen til å tjene på reklamen istede for å finansiere den. Syntes det var litt kult jeg! Men nei, all markedsføring er ikke god markedsføring. Telemarketing bl.a.... :tristbla:

Nå mente ikke jeg at det ikke er bra å reklamere for "dagligdagse ting", som du kaller det. Jeg synes også (naturligvis) at det er flott å tjene masse penger. Når jeg sier "markedsstøy" så mener jeg at reklame ikke alltid fungerer etter hensikten dersom den virker støyete på folk.

Hver sin smak. Jeg har respekt for markedsførings- og reklamefaget, så derav mitt synspunkt.

Skrevet

hehe...det var jo dritkult...sjekka ut filmene deres...noen tatoverer faktisk inn reklame...eller...rammen til det som skal bli reklame..jeg kunne godt reklamert på både bilen og sykkelen min for et par ekstra tusen i måneden! er jo ikke akkurat billig å ha bil i byen...

Gjest kenneth
Skrevet
(...)Er ikke dette å gålitt vellangt? eller er det dit dagens samfunn er kommet, med nei takk til uadressert reklame er det velneste steg at vi alle skal gårundt med hver vårfirmalogo midt i tryne....eller er det jeg som er rar? :lur:
Det har gått alt for langt, men med krig og fred og alt det der, blir slike problemstillinger neglisjert (av de fleste).

Her er det vel snakk om å få betalt for å gå rundt som en hjernedød reklame-dummy. Men, det finnes verre eksempler. Folk er faktisk villige til å betale for å gå rundt med reklamen også. I går så jeg en dude med en Jean Paul-jakke, hvor logoen dekket sånn cirka halve ryggen. Snakk om dummy. Beklageligvis er han ikke alene.

Jeg kom over denne gamle artikkelen som viser at det heldigvis er noen som tenker klart.

Denne artikkelen handler riktignok om reklame i det offentlige rom, men i mine øyne er folks generelle bevissthet rundt dette temaet like fraværende som reklamen er tilstedeværende.

Gjest Tilhenger
Skrevet

Så, så... Det er da vel ikke noe å ta sånn på vei for. Reklame blir vi nok ikke kvitt med det første uansett. Det klinget bra i mine ører å faktisk få betalt for å gå med reklamen. Helt enig med Kenneth når det gjelder å betale mange hundre kroner for en jakke med enorm "reklame" på ryggen. Det faktum at du må betale for plastposer på Rema 1000 er et annet eksempel. :kjefte:

Jeg selger gjerne reklameplass på min gamle volvo 240. Den står uansett bare parkert 300 dager i året. Om jeg kunne fått finansiert forsikringen (som er altfor dyr) mot at jeg hadde reklame på den hadde det vært helt utmerket. Hvor signerer jeg?

Skrevet
Nå mente ikke jeg at det ikke er bra å reklamere for "dagligdagse ting", som du kaller det. Jeg synes også (naturligvis) at det er flott å tjene masse penger. Når jeg sier "markedsstøy" så mener jeg at reklame ikke alltid fungerer etter hensikten dersom den virker støyete på folk.

Hver sin smak. Jeg har respekt for markedsførings- og reklamefaget, så derav mitt synspunkt.

Det har jeg også. Jeg sa PÅ dagligdagse ting...altså på en sykkel eller en t-shirt...Som faktisk har en funksjon annet enn kun å skulle benyttes som reklame...som diss fa... boardsa i hele oslo...

Skrevet

Dette er jo dritsweet...!! jeg vil selge alt jeg eier!!

Gjest kenneth
Skrevet
Det har jeg også. Jeg sa PÅ dagligdagse ting...altså på en sykkel eller en t-shirt...Som faktisk har en funksjon annet enn kun å skulle benyttes som reklame...som diss fa... boardsa i hele oslo...
Tolker jeg deg riktig når jeg tror du er for reklame på sykler, T-skjorter o.l., og samtidig motstander av reklame-boards i Oslo?
Skrevet
Tolker jeg deg riktig når jeg tror du er for reklame på sykler, T-skjorter o.l., og samtidig motstander av reklame-boards i Oslo?

Eneste forskjellen på boards og dette er jo hvor pengene går...det er jo ikke mindre plagsomt..

Skrevet

Jeg synes your ad here er veldig greit. Vi fikk finansiert Sverigetur mot at vi brukte t-shirts med reklame og kjørte sponsa bil. Noen delte vel også ut flyers...brukte ikke en krone på den turen..bra det, når man er student. Har også lagt ut sykkelen min og tilbyr web-design på siden dems!

Skrevet
Jeg synes your ad here er veldig greit. Vi fikk finansiert Sverigetur mot at vi brukte t-shirts med reklame og kjørte sponsa bil. Noen delte vel også ut flyers...brukte ikke en krone på den turen..bra det, når man er student. Har også lagt ut sykkelen min og tilbyr web-design på siden dems!

Å lære seg riktig norsk har du glemt eller?

Skrevet
Er det ikke bare bra at folk kan tjene penger da?

Visse ting bør ikke folk kunne tjene penger på.

Gjest Gjest_Helena_*
Skrevet
Å lære seg riktig norsk har du glemt eller?

Bra du hadde noe å tilføye diskusjonen!

Jeg syntes det virket som et noget spesielt konsept, men nyskapende og morsomt. Jeg ville neppe solgt kroppen min eller navnet mitt, men at man kan tjene penger på andre ting er jo bra. Jeg kunne solgt reklameplass i bloggen min uten betenkeligheter.

For studenter er jo dette helt genialt.

Skrevet

Jeg tjener penger på www.youradhere.no, og ser ikke noe galt med det! Kjempetilbud! :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...