Gjest lillebøll Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg skal i dåp på søndAG. Er snyte blakk og eier ikke en eneste kjole. Så hvor kjøper man er billig kjole til dåp og hvordan burde den se ut?
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg vil tro du kan finne en fin kjole på butikker som H&M, Cubus eller Kappahl, litt ettersom hva du liker. Jeg har bare vært i dåp én gang, og navnefest en annen, men har inntrykk av at man ikke trenger å pynte seg så veldig - dvs det virker ikke vanlig med selskapskjole (type cocktail-kjole), galla osv, selv om endel går i bunad. En fin drakt går bra, eller skjørt og bluse. Eller en kjole eller genserkjole i f eks ull (mye fint av disse nå, i ulike prisklasser). Jeg har sett fine kjoler på H&M til 3-400 kr
kitekatt Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Jeg skal i dåp på søndAG. Er snyte blakk og eier ikke en eneste kjole. Så hvor kjøper man er billig kjole til dåp og hvordan burde den se ut? Enig med hun over. Noe sånt kanskje? Med en pen veske og pene sko...Det er jo høst, ikke vår. Eller en pen tunika med pene tights og sko (ala noe sånt... Hvis du venter litt kommer det bilde opp der det står festtopp 199,-). Skjørt og topp/ genser? Det pleier ikke være stivt. Tenk deg en familiemiddagbursdag liksom...man pynter seg litt men ikke mye Endret 26. oktober 2007 av kitekatt
Antoinette Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Når det er dåp skal man kle seg tekkelig og pent. Kjøp en knappekjole med knytebelte eller noe annet enkelt på H&M, Kappahl etc. støvletter, kåpe/sjal og du er klar for dåp. Unngå masse smykker, skrikende farger etc.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har gått i "dressbukse" og en pyntete topp i de to siste barnedåpene jeg har vært i. Å gå ut å kjøpe seg en ny kjole er fullstendig unødvendig.
Gjest lillebøll Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har gått i "dressbukse" og en pyntete topp i de to siste barnedåpene jeg har vært i. Å gå ut å kjøpe seg en ny kjole er fullstendig unødvendig. I følge moren til barnet må jeg ha kjole. Så da blir det kjole.
Gjest HB Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Kanskje moren til barnet har en kjole å låne deg da, ettersom hun setter krav til bekledning? Joda det er nok vanlig med kjole/skjørt i barnedåp, men har du det ikke og ikke her råd til å kjøpe, synes jeg du kan bruke en pen bukse med passende tilbehør (hvis du allerede har det). Hilsen Lille meg
ToveM Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 MÅ ha kjole..kan de som inviterer forlange hvilket antrekk en skal ha i en barnedåp? har selv gått i bukse og topp i barnedåp. En pen selskapsbukse er vel like pent som et skjørt.
Gjest lillebøll Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 Men helst så vil jeg ikke diskutere akkurat det med bukse vs kjole. og hva moren burde kreve o.l Kjoletips er genialt! Spesielt linker. Den HM kjolen lenger opp er allerede på listen over _må prøves_
Gjest Elfrida Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Det er utrolig hva man kan finne på Fretex, hvis man har litt tid til å gå og kikke.
Gjest lillebøll Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Da må jeg kjøre to timer til neste by. Vi har ikke fretex her i byen.
kitekatt Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Da må jeg kjøre to timer til neste by. Vi har ikke fretex her i byen. Jeg er helt sikker på at du finner en søt enkel kjole på HM hvis du har en i byen der du bor De kjolene de har inne nå er ihvertfall ikke spesielt pyntet
Gjest lillebøll Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Ja skal ned i morgen å se hva jeg finner. Likte den enkle som du linket til.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg holder med de som foreslår HM jeg. Der finner du garantert et skjørt eller en liten kjole / tunica du kan bruke. Det trenger ikke være så stivpyntet i dåp, litt sån småsøtt pyntet. Med et pent smykke og enkle sko så er du fit for fight
Gjest lillebøll Skrevet 27. oktober 2007 #15 Skrevet 27. oktober 2007 Enig med hun over. Noe sånt kanskje? Ble en slik bare med stor hals. Støvletter og strømpebukse.
Antoinette Skrevet 27. oktober 2007 #16 Skrevet 27. oktober 2007 Ble en slik bare med stor hals. Støvletter og strømpebukse. Kjempefint, enkelt og pent. Husk at slike kjoler er penest med tette strømper, ikke de vanlige på 20 denier.
Gjest lillebøll Skrevet 27. oktober 2007 #17 Skrevet 27. oktober 2007 Kjøpte tette. Men ås er jeg syk i tillegg så jeg orker ikke fryse. Tror ikke så mye av strømpebuksen kommer til å synes. Men er slike glatte, eller slike uglatte strømpebukser penest til en slik kjole?
Antoinette Skrevet 27. oktober 2007 #18 Skrevet 27. oktober 2007 Når det er dåp så bruk glatte. Er støvlettene blanke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå