Gå til innhold

Unger som hyler og springer i gangene

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er jeg lei! :evil: Bor i blokk (studenthjem), og ungene springer rundt på gangene så gulvet rister. De hyler kjempehøyt osv. Hva er det egentlig foreldrene tenker på? Er det slik at så lenge de slipper å ha ungene i leiligheta så skal vi andre plages? Med få unntak så er aldri ungene ute. De har eget lekerom, men det blir sjelden brukt. I stedenfor går de på lesesalen for å leke, og roter der. For et par uker siden måtte jeg be noen unger to ganger på en dag om å slutte å kaste ball på døra mi. Jeg skal være glad når jeg flytter etter sommeren, så får alle de andre beboerne slite videre med hyleungene!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Amen!

Jeg er også rimelig lei av foreldre som ikke ser ut til å bry seg om at ungene deres plager vettet av andre..

best å bo i "voksne" boligområder, ja.. :)

Skrevet

Prøvd å snakke med foreldrene om dette?

Gjest Anonymous
Skrevet
Prøvd å snakke med foreldrene om dette?

Nei, vet ikke hvem alle foreldrene er (vet knapt nok hvem noen i blokka er). Nei, blir jeg lei nok får jeg ta det opp med husvert eller studentsamskipnad. Nå er det jo snart eksamensperiode, og hvis ungene fortsetter bråket sitt da kommer jeg i alle fall til å gjøre noe.

Skrevet

Jeg bor også i studenthjem (blokk), og har samme tilstander som deg.

Jepp - det kan være utrolig irriterende.

Men, det er tross alt en blokk for familier, og bor jeg der må jeg også akseptere at barn er barn, og ikke små voksne (noe jeg også er glad for).

Ja - det er utrolig irriterende etter en lang dag når ungene har trykket på alle knappene i heisen, men de er av og til litt søte også.

Har snakket litt med noen av dem.

Jeg synes det er mye mer irriterende med "store barn" (ungdom) som roper og skriker og spiller fotball utenfor vinduet mitt midt på natta!

Lite populært.

Skrevet

Du burde ta det opp først.

Så kan du klage når det ikke blir gjort noe med det.

Det er ikke så vanskelig å henge opp en hyggelig lapp i gangen eller legge i postkassene. De fleste rundt oss er da oppegående nok til å ta mot konstruktiv kritikk.

Problemet går nok ikke vekk før du gjør noe med det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Du burde ta det opp først.

Så kan du klage når det ikke blir gjort noe med det.

Det er ikke så vanskelig å henge opp en hyggelig lapp i gangen eller legge i postkassene. De fleste rundt oss er da oppegående nok til å ta mot konstruktiv kritikk.

Problemet går nok ikke vekk før du gjør noe med det.

Det er greit det du sier, men jeg synes foreldrene også bør ta ansvar. Jeg mener det er feil av dem å sende barna sine ut på gangene for å leke. Skjønner heller ikke at de ikke merker bråket. Det kan jo være greit å lære barna litt folkeskikk, og kanskje la dem leke ute av og til.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Sier bare at problemet ikke vil gå bort før noen sier fra.

Gjest Anonymous
Skrevet

dette problemet vil desverre aldri gå bort..

foreldre har generelt stooore problemer med å se verden fra andre synsvinkel når det gjelder egne barn..

de er jo bare verdens nydeligste.. alle andre må jo bare synes at det er såå søtt osv.. :roll:

hva med en ansvars/hensyns test for å få bli foreldre :wink:

løsningen er å flytte til ubarnevenlige boligområder.. det hjelper en del.. men til gjengjeld blir det ennå verre (og dermed mer plagsomt for deg) for de barna som likevel bor der (pga mangel på barnevenlige tiltak som lekeplass osv)

Skrevet

jatta jatta

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg sendt en mail til studentsamskipnaden (utleieren). Så får vi se om de gjør noe med saken...

Gjest Anonymous
Skrevet
Nå har jeg sendt en mail til studentsamskipnaden (utleieren). Så får vi se om de gjør noe med saken...
'

det er lov å håpe.. men ikke ha for store forhåpninger da.. :-?

Skrevet

Det er greit det du sier, men jeg synes foreldrene også bør ta ansvar. Jeg mener det er feil av dem å sende barna sine ut på gangene for å leke. Skjønner heller ikke at de ikke merker bråket. Det kan jo være greit å lære barna litt folkeskikk, og kanskje la dem leke ute av og til.

Jeg er enig med Starfish i at du bør ta det opp først. De fleste mennesker ønsker ikke at de selv eller barna deres skal være til sjenanse for naboene, så prøv å ta det opp på en skikkelig måte i første omgang.

Jeg skjønner godt at bråket er irriterende, men å trekke den konklusjonen at foreldrene ikke tar ansvar synes jeg blir litt drøyt, spesielt når du ikke har prøvd å ta opp problemet en gang. Jeg vil tro at foreldrene antar at barna går UT for å leke, og ikke vet at de leker i gangene (hvis det da ikke er snakk om så små barn at de skulle vært konstant under foreldrenes oppsyn).

Har du forresten prøvd å snakke (ikke kjefte) til barna? Kan godt hende at de bare ikke har tenkt seg om - fortell dem at det blir mye bråk inne hos deg når de kaster ball på døra - hvis du snakker til dem på en hyggelig måte er det mye større sjanse for å nå frem.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er enig med Starfish i at du bør ta det opp først. De fleste mennesker ønsker ikke at de selv eller barna deres skal være til sjenanse for naboene, så prøv å ta det opp på en skikkelig måte i første omgang.

Jeg skjønner godt at bråket er irriterende, men å trekke den konklusjonen at foreldrene ikke tar ansvar synes jeg blir litt drøyt, spesielt når du ikke har prøvd å ta opp problemet en gang. Jeg vil tro at foreldrene antar at barna går UT for å leke, og ikke vet at de leker i gangene (hvis det da ikke er snakk om så små barn at de skulle vært konstant under foreldrenes oppsyn).

Foreldrene kan da vel umulig tro at ungene går ut for å leke i t-skjorte og bukse. Noen av ungene springer til og med rundt i de skitne korridorene uten sokker og sko. Jeg vet at foreldrene vet hva ungene gjør. De må da høre det samme bråket som meg. Noen foreldre er flinke til å "holde inne" barna. Det er de samme barna som er ute på gangene hele tida. Jeg har mange flere eksempler på hva barna driver med, men gidder ikke å skrive alt nå.

Har du forresten prøvd å snakke (ikke kjefte) til barna? Kan godt hende at de bare ikke har tenkt seg om - fortell dem at det blir mye bråk inne hos deg når de kaster ball på døra - hvis du snakker til dem på en hyggelig måte er det mye større sjanse for å nå frem.

Joda, jeg sa fra på en pen måte den dagen. Jenta gikk, kom tilbake senere med noen andre barn og begynte å kaste ballen på døra igjen. Så ba jeg dem på nytt om å gå bort og siden har de sluttet.

Skrevet

Enig med deg Julienne. Sånt kan gjøre en nuts. Enkelte foreldre er bare helt ¤%//((/¤%%¤.

Skrevet
Foreldrene kan da vel umulig tro at ungene går ut for å leke i t-skjorte og bukse. Noen av ungene springer til og med rundt i de skitne korridorene uten sokker og sko. Jeg vet at foreldrene vet hva ungene gjør. De må da høre det samme bråket som meg. Noen foreldre er flinke til å "holde inne" barna. Det er de samme barna som er ute på gangene hele tida. Jeg har mange flere eksempler på hva barna driver med' date= men gidder ikke å skrive alt nå.

Nei, det høres rart ut hvis ungene er ute i gangen i inneklær. Rart at foreldre kan godta sånt. Jeg ville i hvert fall satt pris på å få tilbakemelding hvis mitt barn hadde forstyrret andre på den måten.

Får håpe at det skjer noe nå som du har sagt fra til samskipnaden da...

Lykke til!

Gjest Starya
Skrevet

Samme her!

Nå opplever egentlig ikke jeg det som et problem, men kanskje det er fordi de holder til i etasjene under..? :wink:

Men det er tydelig at det for noen foreldre er en mentalitet som sier at korridor=lekerom, der står det trehjulsykler og diverse.

Jeg har selv barn, men han holder ikke til i gangene. Han gjorde det litt i starten, med en jevnaldrende, men da var jeg raskt på pletten om det ble rabalder (og jeg sjekka ofte hva de holdt på med). Nå er han enten UTE eller INNE.. :ler: Også sitter han ofte og mumler surt over småunger som bråker i gangene. Hører han de låser han døra tvert, for noen av de småtassene åpner villig vekk dører de går forbi for å titte inn...

Gjest Anonymous
Skrevet
Samme her!

Nå opplever egentlig ikke jeg det som et problem, men kanskje det er fordi de holder til i etasjene under..? :wink:

Jeg bor i 1. etasje. Det er nok der det er verst ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er vel ikke denne studentblokken så store leiligheter? Barn trenger og skal røre seg.

Om du bor i vanlig blokk eller andre plasser så er det barn, men du viste kansje om at det bodde barn der før du flyttet inn?

Om det er hele dager, så er det vel et form for styre/husregler der som alle andre plasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...