Lilith Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Tenkte jeg skulle kjøpe denne vaskemaskinen. Er det lurt? Jeg har null peiling på slikt ... Vaskemaskin
Gjest Helen Parr Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Sist vi skulle ha vaskemaskin, ønsket jeg meg en Aeg, siden vi hadde hatt det og var fornøyde. I butikken sa de imidlertid at de ikke anbefalte Aeg lenger fordi de har skiftet produksjonssted uten å gå ned i pris, og de hadde registrert at Aeg ikke lenger var av så god kvalitet. Vi har tre barn og vasker dermed masse tøy. Jeg endte derfor opp med en Miele-maskin. Jeg hadde ikke kjøpt det dersom jeg ikke vasket så mye. Aeg-maskinen er sikkert helt bra, men inntrykket mitt var altså at kvaliteten ikke lenger stod i stil med prisen.
Lilith Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2007 Hm ... det høres jo ikke så bra ut. Men Miele er så dyrt ... Andre anbefalinger?
Gjest Asti Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
monja Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Vi har akkurat den maskinen og er kjempefornøyde så langt iallefall. Vi har hatt den en 6 mnd tid så jeg er nok ikke den rette til å uttale meg, men mamma og svigermor har begge maskiner fra AEG og de har hatt dem lenge lenge, uten problemer.
Gjest Helen Parr Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Vi har akkurat den maskinen og er kjempefornøyde så langt iallefall. Vi har hatt den en 6 mnd tid så jeg er nok ikke den rette til å uttale meg, men mamma og svigermor har begge maskiner fra AEG og de har hatt dem lenge lenge, uten problemer. Det er bare det at en Aeg fra noen år tilbake ikke er like god som en Aeg idag, ifølge selgeren jeg snakket med. (Og dette var en som ikke kunne selge meg Miele istedet, bare så det er sagt.)
Lilith Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2007 Ja, det var det, ja ... Uff, at det skal være så kronglete å velge en vaskemaskin?!
caso Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Ikke fokuser så mye på merke kanskje, som på pris og elektronikk? Denne maskinen er billig, og du får hva du kjøper. Den har lite "dilldall" også, men hvem trenger det egentlig.. den vasker nok klærne dine på rett temperatur.. og sentrifugerer på en helt allright rpm (med mye lyd, 77dB) Anbefaler maskiner som har direkte elektrisk drift på trommelen, ikke motor og remmer.. mindre slitasjedeler, - lengre levetid. (slik som denne) Endret 26. oktober 2007 av caso
Lilith Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2007 Det er det jeg har forsøkt å gjøre, og jeg har kommet fram til denne vaskemaskinen. Men i og med at jeg ikke har noe peil på dette, er det veldig ålreit å høre hvilke erfaringer - og anbefalinger - andre har
Lilith Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2007 Har "min" maskin direkte elektronisk drift på trommelen, sier du? Og den er høylytt? Hvor høy db bør den ha for å kvalifisere til "stillegående"?
caso Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Det er det jeg har forsøkt å gjøre, og jeg har kommet fram til denne vaskemaskinen. Men i og med at jeg ikke har noe peil på dette, er det veldig ålreit å høre hvilke erfaringer - og anbefalinger - andre har Jeg skal vel ikke uttale meg mer enn jeg allerede har gjort, for der har jeg da utlevert absolutt ALL "kunnskap" jeg har om vaskemaskiner . Eller jo, når du kjøper maskin, sørg for at den blir levert hjemme hos deg og balansert fra forhandler. De gjør det mye kjappere enn en average handyman med en vater klarer det . Kjipt å ha maskinen sprettende omkring på golvet, eller at den generellt står og rister. De fleste vaskemaskiner skal bare dirre såvidt under oppstart av sentrifugen. Det forkorter levetiden ganske mye at den danser..
Lilith Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. oktober 2007 Og en annen ting: Hvis jeg får maskinen levert hjemme, og balansert (visste ikke at man måtte be om det - takk, caso!) - kobler de den også til? Eller trenger jeg rørlegger til det? Kan evt butikken ordne med rørlegger for meg?
caso Skrevet 26. oktober 2007 #15 Skrevet 26. oktober 2007 Og en annen ting: Hvis jeg får maskinen levert hjemme, og balansert (visste ikke at man måtte be om det - takk, caso!) - kobler de den også til? Eller trenger jeg rørlegger til det? Kan evt butikken ordne med rørlegger for meg? Noen må du be om det hos, noen sier de er snille og balanserer for deg Du skal vel bruke rørlegger til all tilkobling nesten? Jeg har aldri brukt det, i alle fall ikke på vaskemaskin. En skrukran og en sluk er alt som trengs
Leo Skrevet 26. oktober 2007 #16 Skrevet 26. oktober 2007 Hvis du har vaskemaskin fra før og opplegget er der trenger du ikke rørlegger for å koble den til. Da er det bare å skru slangen fast på kranen, sjekke at det blir tett og putte avløpslangen ned i det avløpsrøret som er beregnet på vaskemaskinen.
Lilith Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 26. oktober 2007 Ok, takk Det skal jeg vel få til, kanskje ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå