champ5 Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Hei jenter!! Nå må dere hjelpe meg , for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. jeg har vært sammen med en fantastisk jente gjennom 2år. Det første året gikk veldig fint, vi hadde mange fine stunder sammen, og etter allerede 4 måneder fridde jeg i thailand, en tur jeg spanderte på henne, og fikk ja! I 7-8 måned av forholdet vårt så ble hun gravid og hun måtte ta abort. Etter det ble hun aldri seg selv igjen, hun ble deprimert og det var vanskelig for oss, men vi kom oss igjennom det på sett og vis. I 9-10måned av forholdet måtte jeg dra i militæret, og ble ettervært sersjant og jobber enda der oppe i trondheim. Hun bor i Asker. Etter jeg dro i militæret ble jeg mer og mer med gutta, og forholdet vårt ble ikke det samme. Nå i sommer etter 1år i militæret hadde jeg lyst å gjøre det slutt, jeg gjorde noen dumme ting ( aldri utro!! ) som såret henne, for jeg greide ikke gjøre det slutt. For 1 uke siden bestemte vi oss for å flytte sammen, for å få muligheten til å være sammen hele tiden sånn vi hadde det i starten. Hun slo opp med meg på søndag etter jeg hadde vært på fylla. Vi hadde en krangel som var ganske bagatell, men jeg hadde drukket mye og sa ting jeg ikke husker så mye av. 3 dager før vi skulle overta leiligheten. Jeg angrer så utrolig mye på oppførselen min ovenfor henne siden i sommer, og har levert blomster,bilder,bamser,brev ++ til henne hele uka igjennom. Har til og med gått med på å være venn med henne, og gikk ut med henne igår. Men det var veldig vanskelig, hun sier hun ikke elsker meg mer, ingen følelser. Hun sier hun hadde tenkt å slå opp siden i sommer hun å, selvfølgelig for at jeg var den drittsekken jeg var. Jeg prøver å overtale henne til at hun gir meg en sjanse til å vise hvem jeg engang var, men hun er så bestemt. Det merkelige er at jeg føler hun elsker meg i de øyeblikkene hun er seg selv da vi var ute som venner. Hva skal jeg gjøre nå? Skal jeg overse henne, dra ut med gutta, prøve å glemme det? Eller skal jeg være der som venn? Hun er veldig følsom og usikker på seg selv. Hun har venninner som påvirker henne veldig. Jeg tror jeg får et problem med at jeg ikke greier gi slipp på 1år++, dette var noe helt annet enn et normalt forhold, og jeg er så forbanna på meg selv at jeg lot meg selv være en drittsekk mot henne. Hjelp!! Endret 28. oktober 2007 av champ5
Gjest sanja Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg tror du skal gå videre i livet, det du har gjort med henne har fått henne til å miste følelsene for deg og hun ønsker nå å gå videre alene. Og hvorfor skal forholdet deres endre seg denne gangen hvis dere blir sammen igjen? Ingenting som tilsier det. Kjærlighetssorg er uansett vanskelig å gå gjennom, det gjelder å fokusere på andre ting og samtidig tillate deg å kjenne på kjærlighetssorgen. Den går over med tiden, og kanskje du til slutt innser at dere ikke var ment for hverandre, og dere begge finner en person som passer dere bedre. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Noen er så heldige å møte et menneske som man føler man hører sammen med. Slike forhold er vanskelige å komme over. Særlig hvis man ikke gjør alt man kan for å få denne personen tilbake. Jeg ville sagt til henne at du vil gi foroldet en ny sjanse. At det er viktig å prøve for dette betyr så utrolig mye for deg. Ikke vær stolt. Vær ærlig selv om det gjør deg mer sårbar. Men jeg tror det blir viktig for deg å vite at du gjorde alt du kunne gjøre for å reparere og for å få et godt forhold igjen. Hvis hun likevel avviser deg kan du ingenting gjøre. Da må du jobbe deg gjennom kjærlighetssorgen og gå videre. Hvis hun er vilig til å gi deg en ny sjanse må du vise at du er verdt det. Husk at veien til livslang kjærlighet aldri går rett fram. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Du har oppført deg som en drittsekk mot henne i lang tid fordi du ikke klarte å gjøre det slutt, og en oppfører seg ikke slik mot et menneske en er glad i. Jeg tror du vil ha det du ikke kan få, eller så så du ikke hva du hadde før du mistet det. Jeg har også en viss følelse av at det ikke er den store kjærlighetssorgen du opplever nå, men såret stolthet. HUN gjorde det slutt med deg... deg! Det var ikke hun som skulle gjøre det slutt med deg, det var du som skulle gjøre det slutt med henne! Du hadde tross alt tenkt å gjøre det slutt med henne lenge, men klarte ikke å gjennomfore det, og da må det være utrolig kjipt at hun kom deg i forkjøpet.... På bakgrunn av dette synes jeg du skal ta lærdom av det du har latt henne gjennomgå det siste året, og det du gjennomgår nå. Ta lærdom av det, og ta det med deg inn i ditt neste forhold, så du ikke gjør samme feilen på nytt.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Hvis du skal ha en sjanse til å vinne henne tilbake må du holde avstand. Du må GJERNE være en venn, men la henne ta initiativet. Du må vise at du nå er voksen nok til å snu deg vekk fra tidligere dårlig oppførsel, og rett og slett bevise at det dumme er et tilbakelagt stadium. Det er rart at hun ville flytte sammen med deg når hun egentlig hadde tenkt å gjøre det slutt. Men det er henne om det. DU skal jobbe med deg selv. Det finnes ingen garantier på å vinne henne tilbake. Du kan bare forsøke, og må bestemme selv om det er verdt det. Dere er unge, og det hender dessverre at unge mennesker vokser fra hverandre og ikke finner tilbake. Kanskje må du erkjenne at det er det som er skjedd her?
champ5 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Hvis du skal ha en sjanse til å vinne henne tilbake må du holde avstand. Du må GJERNE være en venn, men la henne ta initiativet. Du må vise at du nå er voksen nok til å snu deg vekk fra tidligere dårlig oppførsel, og rett og slett bevise at det dumme er et tilbakelagt stadium. Det er rart at hun ville flytte sammen med deg når hun egentlig hadde tenkt å gjøre det slutt. Men det er henne om det. DU skal jobbe med deg selv. Det finnes ingen garantier på å vinne henne tilbake. Du kan bare forsøke, og må bestemme selv om det er verdt det. Dere er unge, og det hender dessverre at unge mennesker vokser fra hverandre og ikke finner tilbake. Kanskje må du erkjenne at det er det som er skjedd her? takk for et godt svar jeg har dessverre ikke sett hva jeg har mistet før jeg har mistet det. jeg er veldig glad i henne, det er ikke stoltheten min som svir. dette har jeg følt på i 5 dager nå. jeg lovte å ta vare på henne da jeg forlovet meg med henne men jeg sviktet. nå vil jeg selvfølgelig bevise at jeg kan være den jeg engang var. hun har gitt meg en sjanse før da vi brøt i sommer i en kort periode, da måtte jeg krype til korset. nå ser det ut som om jeg ikke får noen ny sjanse. jeg har gjenntatte ganger spurt på forskjellige måter om hun kan gi forholdet vårt en ny sjanse, men hun er så bestemt, jeg kjenner henne ikke igjen jeg var hos henne isted og hentet ringen min og sa at til helgen skal jeg ut med gutta og komme meg videre. for å bevise for henne at jeg virkelig prøver å komme videre, og ikke sitter hjemme å er lei meg. dessverre satt jeg også en strek for vennskap og pause, vi skulle ha pause til neste år, det ville ikke gått uansett.. for skal vi bli sammen igjen må det skje innen jul, tror jeg da! så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, bør jeg ringe henne og si vi kan være venner alikevel, eller skal jeg la det være med hva jeg gjorde idag. og komme meg videre, satse på at hun angrer seg før eller siden ? Endret 26. oktober 2007 av champ5
Gjest lissi32 Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Det er forferdelig lett å være etterpåklok. Da er det ofte for sent, og det tror jeg det er i ditt tilfelle. Dessverre. Jeg har pleid å si til samboeren min, ta vare på meg mens du har meg. Må det bli slutt for at man skal oppdage hva man hadde, da det som oftest er for sent å redde det som man har ødelagt? Jeg tror du har bæsje litt på leggen her, og kanskje bør ta dette som lærdom. Gå videre med livet ditt, og ikke behandle neste jente på samme måte :rødme:
champ5 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2007 Det er forferdelig lett å være etterpåklok. Da er det ofte for sent, og det tror jeg det er i ditt tilfelle. Dessverre. Jeg har pleid å si til samboeren min, ta vare på meg mens du har meg. Må det bli slutt for at man skal oppdage hva man hadde, da det som oftest er for sent å redde det som man har ødelagt? Jeg tror du har bæsje litt på leggen her, og kanskje bør ta dette som lærdom. Gå videre med livet ditt, og ikke behandle neste jente på samme måte :rødme: joda forstår deg. men det er mye av de 2årene som har vært veldig bra, det er det som er så trist. det er en liten del av den store kaka der jeg ødela. har sagt ifra til henne at jeg ønsker pause frem til jul, iværstefall neste år. får bare gi henne tid. kanskje en dag får jeg vise at jeg kan være 110% isteden for 60%... takk for mye bra svar!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, bør jeg ringe henne og si vi kan være venner alikevel, eller skal jeg la det være med hva jeg gjorde idag. og komme meg videre, satse på at hun angrer seg før eller siden ? Jeg synes du skal ringe henne. Å være en god venn og å fortsatt være trofast mot henne tror jeg er den beste oppskriften på å få henne tilbake. Hvis du virker likegyldig og går på byen for å sjekke andre damer tror jeg ikke du har sjans. Jeg synes pause i 3-4 uker hadde vært fornuftig. Hvis dere finner tilbake til hverandre før det er det ingen grunn til å vente. I motsetning til flere av de andre som har svart her er jeg optimistisk. Jeg ble selv sammen med min elskede kjæreste igjen etter en pause. Han var utro. Nå har vi det veldig bra sammen. Så det går an... Lykke til!
Gjest Alanya Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Hei Snorre. Jeg har på mange måter vært en kvinnelig utgave av deg, var sammen med en super gutt jeg behandlet som dritt. Til slutt gjorde jeg det slutt med han (for e*nte gang)., og det ble slutt også. Vi hadde ikke kontakt på 2 år, jeg ville gjerne ha det (fpr å være "venn") men han ville ikke. Etter de 2 årene møttes vi tilfeldig, og begynte å henge sammen som venner. Han så at jeg virkelig hadde forandret meg (har alltid angret på hvordan jeg bahandlet han) og tok ting gradvis. Nå har vi vært sammen i 3 år, og har det topp sammen!! Lykke til
wondergirl Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har vært kjæresten til en sånn som trådstarter. To ganger, med to forskjellige. Og begge fikk en ny sjanse. Og saboterte den grundig. Så jeg er ikke så optimistisk. Det er dessuten sånn at kjærlighet som stadig blir utfordret på den måten, den dør litt etter litt, til det ikke er mer igjen. Jeg hadde hatt så mye kjærlighetssorg underveis i forholdet, at da det var slutt, var jeg egentlig mest letta. Men det eneste du kan gjøre, Champ, det er å vise at du virkelig vil ha henne, gjøre alt du kan for å gjøre deg fortjent til hennes kjærlighet igjen. Hvis du holder avstand, bekrefter du på en måte bare at du ikke var så glad i henne. Hvis du er heldig, så er det en liten rest av kjærlighet igjen hos henne, og hvis ikke: Lær av dine feil, ta sorgen over å ha mistet, kom deg videre.
champ5 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Jeg har vært kjæresten til en sånn som trådstarter. To ganger, med to forskjellige. Og begge fikk en ny sjanse. Og saboterte den grundig. Så jeg er ikke så optimistisk. Det er dessuten sånn at kjærlighet som stadig blir utfordret på den måten, den dør litt etter litt, til det ikke er mer igjen. Jeg hadde hatt så mye kjærlighetssorg underveis i forholdet, at da det var slutt, var jeg egentlig mest letta. Men det eneste du kan gjøre, Champ, det er å vise at du virkelig vil ha henne, gjøre alt du kan for å gjøre deg fortjent til hennes kjærlighet igjen. Hvis du holder avstand, bekrefter du på en måte bare at du ikke var så glad i henne. Hvis du er heldig, så er det en liten rest av kjærlighet igjen hos henne, og hvis ikke: Lær av dine feil, ta sorgen over å ha mistet, kom deg videre. Det skal jeg gjøre, jeg skal vise at jeg virkelig vil ha henne! men jeg bør kanskje la det gå 2-3uker nå før jeg kontakter henne, kan overraske henne på jobb med en rose og følge henne hjem eller noe sånt ? Endret 26. oktober 2007 av champ5
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg synes du burde sende henne en melding allerede i kveld. Skriv f.eks at du savner henne og at du håper at dere snart kan treffes. Eller noe sånt... Hun må aldri tvile på hvor du står. Du må være helt klar på at du vil være sammen med henne. At du håper hun vil gi forholdet en ny sjans. At du vil treffe henne så fort som mulig. Hvis du venter for lenge med å ta kontakt kan hun tro at du har gått videre. Da prøver hun sikkert å gå videre selv også. Om 2-3 uker dater hun kanskje en annen allerede. Da blir det mer komplisert. Du bør heller ikke date andre eller rote med andre før du er helt sikker på at du aldri får henne tilbake. Jeg tror det er bedre å virke masete enn likegyldig i en slik situasjon. Hun må vite at du har et sterkt ønske om å treffe henne igjen. Jeg kan fortelle hva kjæresten min gjorde etter det ble sutt på grunn av hans utroskap. Han kom på besøk en kveld det pøseregnet. Jeg nektet først å slippe han inn, men han nektet å gå. Han ble stående ute i pøseregnet og fryse lenge. Til slutt måtte jeg jo slippe han inn. Vi drakk te og pratet lenge. Etterpå elsket vi. Nå er det et halvt år siden og han er her fortsatt. Jeg er så glad for at han ikke bare ga opp. Hvis han hadde latt det bli opp til meg ville jeg følt at jeg ikke var så viktig for han. Da tror jeg ikke vi hadde vært samboere i dag. Send henne en melding nå du.
champ5 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Jeg synes du burde sende henne en melding allerede i kveld. Skriv f.eks at du savner henne og at du håper at dere snart kan treffes. Eller noe sånt... Hun må aldri tvile på hvor du står. Du må være helt klar på at du vil være sammen med henne. At du håper hun vil gi forholdet en ny sjans. At du vil treffe henne så fort som mulig. Hvis du venter for lenge med å ta kontakt kan hun tro at du har gått videre. Da prøver hun sikkert å gå videre selv også. Om 2-3 uker dater hun kanskje en annen allerede. Da blir det mer komplisert. Du bør heller ikke date andre eller rote med andre før du er helt sikker på at du aldri får henne tilbake. Jeg tror det er bedre å virke masete enn likegyldig i en slik situasjon. Hun må vite at du har et sterkt ønske om å treffe henne igjen. Jeg kan fortelle hva kjæresten min gjorde etter det ble sutt på grunn av hans utroskap. Han kom på besøk en kveld det pøseregnet. Jeg nektet først å slippe han inn, men han nektet å gå. Han ble stående ute i pøseregnet og fryse lenge. Til slutt måtte jeg jo slippe han inn. Vi drakk te og pratet lenge. Etterpå elsket vi. Nå er det et halvt år siden og han er her fortsatt. Jeg er så glad for at han ikke bare ga opp. Hvis han hadde latt det bli opp til meg ville jeg følt at jeg ikke var så viktig for han. Da tror jeg ikke vi hadde vært samboere i dag. Send henne en melding nå du. Takk for godt svar! tar det til ettertanke jeg har ikke gitt opp håpet.. håper før eller siden at hun ser at jeg har forandret meg Endret 27. oktober 2007 av champ5
champ5 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 27. oktober 2007 (endret) dette ser ut som det tar tid. jeg har skrevet et brev og levert i postkassa idag, sendt noen koselige meldinger, men får ikke svar på dem. ringte ikveld og spurte om alt var bra, fikk et ampert ja tilbake, så spurte hun hvor jeg oppholdte meg, det må jo være positivt?? jeg var hjemme. prøver å holde meg rolig sosial. hva synes dere andre jenter der ute? er hun flau, derfor hun ikke svarer på meldinger? jeg har jo enda et håp da. har pratet med venninnen hennes og hun var ganske lei seg hun å, selv om hun ikke viser det Endret 27. oktober 2007 av champ5
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #16 Skrevet 27. oktober 2007 dette ser ut som det tar tid. jeg har skrevet et brev og levert i postkassa idag, sendt noen koselige meldinger... ringte ikveld og spurte om alt var bra...så spurte hun hvor jeg oppholdte meg, det må jo være positivt?? jeg var hjemme. prøver å holde meg rolig sosial...jeg har jo enda et håp da. har pratet med venninnen hennes og hun var ganske lei seg hun å, selv om hun ikke viser det Synes du gjør alt rett. Hun er nok litt stolt. Ja, jeg mener også at det er et godt tegn at hun spurte hvor du oppholdt deg og tipper hun likte svaret :-D Da vet hun at du ikke er på "jakt". Jeg vil råde deg å fortsette slik. La henne få være litt sur og stolt når du ringer. Vær snil, grei og tålmodig likevel. Tipper at stoltheten slipper taket i løpet av en uke eller to. Hvis hun er like avisende om to uker ville jeg nok trukket meg litt tilbake en stund. Dette er mine råd, men du kjenner henne best. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #17 Skrevet 27. oktober 2007 Glemte å si at hun kanskje er redd for å bli såret og skuffet igjen også. Hun trenger kanskje litt tid og flere bekreftelser fra deg for å våge å ta fram alle følelsene igjen. Noen ganger er følelsene der, men man prøver å skyve de bort fordi man er så redd for et nytt tap og en ny kjærlighetssorg. Du må behandle henne pent.
champ5 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 28. oktober 2007 takk for gode svar. nå har jeg vært på bowling med venner og fått tankene litt vekk så hun får litt space, men det tok ikke lang tid før jeg sendte opptak av "det vackraste" av cecilie vennersten
Snuselille Skrevet 29. oktober 2007 #19 Skrevet 29. oktober 2007 Ville bare si lykke til! Håper det går din vei nå
Gjest Blondie65 Skrevet 30. oktober 2007 #20 Skrevet 30. oktober 2007 hva synes dere andre jenter der ute? er hun flau, derfor hun ikke svarer på meldinger? jeg har jo enda et håp da. har pratet med venninnen hennes og hun var ganske lei seg hun å, selv om hun ikke viser det Hun vil ha fred - derfor svarer hun ikke. Hun ønsker ikke å oppmuntre deg og gi deg falske forhåpninger, derfor hører du ingenting. Du har allerede fortalt hvordan du føler det, nå må du gi jenten tid og fred til å få en sjanse til å vite hvis hun eventuelt savner deg. Klart hun er lei seg - men det er ikke det samme som at du skal tolke det som noe som helst. Du sier selv at du har oppført deg tåpelig, klart hun er lei seg da. La jenten være i fred! Helt i fred. Slutt å sende meldinger i tide og utide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå