Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Her er en situasjon:

Banken overførte ved ett stort feiltak 18 000 000 kr til en person.

Da banken fant det ut, trakk de selfølgelig alt tilbake, samtidig som de frøs kontoen til denne personen helt, og kortet ble slukt i minibanken rett etterpå. Det tok omlag en uke å åpne kontoen igjen, og vedkommende fikk verken kjøpt mat eller betalt regninger før fristen gikk ut.

Bør personen som dette skjedde med få noen form for erstatning, eller har h*n krav på noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg.

Jeg fikk også et stort beløp ført feil over på kontoen min, og jeg var så uheldig å klare å bruke litt av dem også.. Jeg visste ikke at de stod på kontoen, men når banken tok kontakt fikk vi klarhet i det. Jeg slapp å betale tilbake det som var brukt og fikk rentene av å ha pengene stående.

Hvorfor skulle minbanken sluke kortet og personen bli "frosset ut"?

Gjest Gjest_T.S_*
Skrevet

Tja, sikkerhetsmessige årsaker kanskje?

Uansett, så var dette svært ødeleggende for personen. Og h*n hadde ikke engang fått noen telefon fra banken om at kontoen var FRYST.

Noen flere synspunkter?

Vedkommende akter å ringe forbrukerrådet og bankklagenemda i dag.

Skrevet

Den eventuelle konsekvensen for å ikke få betalt regninger på forfall skal banken ta. Ikke at det er noen stor konsekvens å ikke ha betalt regningene sine på èn uke. Bortsett fra inkasso selvsagt, men da var det nok en god grunn til at banken frøs kontoen uimddelbart også.

At vedkommende ikke fikk kjøpt seg mat, er nok ikke så mye å slå i bordet med.

Jeg tipper vedkommende ikke kommer noen vei her, banken disponerer kontoen, og gjør nødvendige grep for å unngå tap.

Skrevet (endret)
tipper vedkommende ikke kommer noen vei her, banken disponerer kontoen, og gjør nødvendige grep for å unngå tap.

Banken har ingen rett til å "disponere kontoen" som du sier, det gjør kontoinnehaver.

Endret av la Flaca
Skrevet (endret)
Banken har ingen rett til å "disponere kontoen" som du sier, det gjør kontoinnehaver.

Jaja.. Disponerer ikke innholdet, men er hierarkisk eier av alle transaksjoner, - og kan derfor gjøre grep som de anser nødvendig. Deriblant stenge kontoer, selv om enkeltindivider/firma m.m disponerer/eier en konto rent formelt. Det står i kontrakten du signerer når du oppretter en konto.

Endret av caso

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...