Gå til innhold

brudebutikker i trondheim, tessem

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja det skal vi faktisk. veldig uvanlig, men vi ville gjerne ha en kul dato, og vi liker og gjøre ting litt annderledes så hvorfor ikke. vi har snakket med kirken og får vielse klokken 13 på alle stedene vi har som alternativer. ja det er kjipt med de som kommer som må ta seg en fridag, men mange ville tatt seg fri en dag uansett.

Vi skal ha opplegg i hvertfall i to dager ; lørdag og søndag så hadde vi giftet oss på lørdag måtte folk tatt fri på fredag uansett. :)

Jeg trodde ikke man fikk giftet seg på en søndag, jeg har hverfall aldri hørt om det før. Men det er morro å gjøre noe utradisjonelt også da ;)

Skylder deg foressten en unnskyldning. beklager at jeg var frekk

med deg. håper du kan tilgi meg?

Det er greit :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg trodde ikke man fikk giftet seg på en søndag, jeg har hverfall aldri hørt om det før. Men det er morro å gjøre noe utradisjonelt også da ;)

Det er greit :)

vet om noen som har gjort det. Ikke personlig, men hørt om det gjennom kirken. et par av kirkene som har viet noen på søndag.

Vi synes det er veldig gøy, og dessuten er det lettere og få tak i ting, ikke sånn rift som det er på lørdagene om sommeren. :)

vet du hvordan man lager bryllupsdagbok foressten?

Skrevet
Jeg trodde ikke man fikk giftet seg på en søndag, jeg har hverfall aldri hørt om det før.

Jeg tror nok ikke søndag er den vanskeligste dagen å få kirkebryllup på. Dette er jo en vanlig arbeidsdag for presten. :jepp: På mandager er imidlertid vanskeligere, da dette stort sett er prestens fridag. Vi har faktisk tenkt å gifte oss en mandag, men dette skal skje hos sorenskriveren, da. :love:

• 10 måneder senere...
Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Kjempeglad for at jeg leser dette! Jeg skal prøve kjoler i Trondheim på lørdag, og hadde faktisk bestemt meg for Tessem ettersom den butikken ligger like ved hotellet vi skal bo på. Nå har jeg selvfølgelig bestemt meg for å IKKE dra dit likevel, Jeg vil nok også bli kalt tjukk med mine 70kg fordelt på 162cm...

Gjest Gjest_Søta_*
Skrevet

Så utrolig rart!!

Jeg har vært hos Tessem 2 ganger, en gang i vår og en gang nå på salget. Og begge gangene har jeg fått veldig god service! Jeg er ingen sylfide selv; jeg bruker 36/38 i gensre/topper og ca 40 i bukser. Jeg fikk gode råd, og satte stor pris på at hun "scannet" fasongen min; dvs hun rådet meg til kjoler med fokus på midje og overkropp, og litt videre skjørt for å skjule hofter og rumpe. Jeg synes dette var deilig og ærlig, mot ekspeditriser som vil at du skal prøve det hun synes er fint og som prøver å si at "neida, du har jo ikke no brede hofter" når det er akkurat det jeg har..

Jeg vil anbefale Tessem på det varmeste! Effektive og hyggelige, under salget nå fikk jeg hjelp av begge de to som jobber der, og det satte jeg utrolig stor pris på! Kom faktisk 20 min før timen min og før de åpnet, og det var helt i orden, vi kunne starte likevel! Jeg har BARE gode erfaringer fra Tessem! :)

Lises brudesalong derimot synes jeg var ræva! Dårlig utvalg, sur betjening og dårlig holdning mot de som var med. Overså forloverne mine helt, og ble nesten sure når de kom med innspill på kjolen! DER fikk jeg inntrykk av at men burde bli ferdig så fort som mulig! Uff..

• 4 uker senere...
Skrevet
trenger litt trøst så skriver et innlegg

jeg og min forlovede skal gifte oss 20092009 og det er fantastisk, jeg er j.... tidlig ute og har alt begynt og se på brudekjoler. synes det er litt greit og ha den i boks å i forhold til farger og type kjole, i forhold til resten av planlegginga.

har vært på eva brud på heimdal. der fikk jeg kjempegod sevice og prøvde mange fine, det samme skjedde på lises brudesalong på melhus var ikke så fornøyd med den i stjørdal et støvete privat loft, helt merkelig, men ok kjoler

men i dag var jeg med min svigerine som var på besøk for at hun og skulle få være med på moroa.på tessem brudesalong ved leunthenhaven i utgpnkt hadde jeg time 1300, men min svigerinne har ei tulle på 6 uker så ting tok litt tid, ringte og sa i fra og spurte om vi komme litt senere, hun sa at det var helt ok, men neste time kom 15, så vi måtte være ferdig til det.. ok så vi skyndta oss og var der 1315.

Da var det fult av modeller som prøvde kjoler til et show, vi ble ikke sett på ikke mottatt eller noe, vi sto og ventet til 1415 dvs i en time, før hun hadde tid til oss, da var jo servicen forsåvidt god, vi føyk rundt og valgte ut en ca 12 kjoler jeg skulle prøve. Men hun snakket og snakket om at jeg måtte ha noe for å løfte puppene, grei nok at jeg er en 80 E men det finnes ikke noe som kunne ligne på hengepupp der, er glad i de fine puppene mine jeg. så ble litt lei meg over den kommentaren. så fortsette hun med å si at det var så flott med store jenter som hun kunne kle opp. og snakket i det vide og breie om hvor tykk jeg var og hvor fint hun synes det var, etter å ha prøvd kjoler i en rasende fart ca 3 stykker fant hun ut at hun skulle stå 15 min i tlf, før vi prøvde en 3 til og da kom neste kunde så da måtte vi være ferdige, fikk ikke prøve kjolene jeg ville engang, hun sa, de kommer du bare til å se tykkere ut i

det er forsåvidt ok at jeg blir tykkere i de. ja jeg har store pupper og ja jeg har stor rumpe, en helt typisk timeglass dame og jeg bruker s, og m. og mellom 36-40 så si 38 jevnt over da

men å kalle meg stor og tykk??

jeg følte meg ikke et snev av fin. tror at jeg der og da hadde sett bedre ut i en striesekk på soverommet med min kjære som synes jeg er pen..

mulig jeg er formfull altså, men så voldsomt tykk er jeg ikke, og det er sårende og få det slengt ut av seg. ille nok å se de modellene.

er 1,62 og veier 63 kg

er jeg dum som blir lei meg?

Vræææææææææææl :dåne:

Du har all grunn til å bli lei deg..

Jeg blir helt satt ut av hvordan brudesalonger i Trondheim behandler kundene sine.

Jeg må selv på Tessem eller Frøken Frue, å det er fåtallet som har noe positivt å si om disse salongene, føler jeg må ta med meg noen med spisse albuer, for å få litt hjelp og støtte.

:frustrert:

Skrevet

Hvorfor må du på Tessem eller Frøken Frue ? Finnes alternativ .....

Skrevet
Hvorfor må du på Tessem eller Frøken Frue ? Finnes alternativ .....

Kun de som fører Maggie Sottero

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg vil bare følge opp denne litt. Var selv på Tessem i helga, og fikk alt annet enn god service.

Først og fremst så ikke ekspeditøren på meg engang før hun tok fram kjoler til meg. Jeg har ganske "røff" stil til vanlig, likevel tok hun fram flere kjoler med sløyfer på... og flere som hadde rosa blomster på... Jeg sa spesifikt etter å ha prøvd en av sløyfekjolene at dette var ikke meg i det hele tatt.

Ingen av kjolene hun tok fram passet til meg, hun tok konsekvent fram alt for store størrelser, så jeg fikk ikke riktig inntrykk av noen av dem. Kjolene var møkkete også, på grensen til ekle å ta på.

Salongen er bitteliten og rotete, og var allerede full av en hel familie med 5 unger som løp rundt og skulle tråkke på slepet på kjolene jeg prøvde på. Det er også så uoversiktelig at jeg aldri i verden kunne funnet noe jeg likte på egen hånd.

Hun ville ikke svare på spørsmål om trender for 2009, lot meg ikke få prøve noen av kjolene med underskjørt, enda vi spurte om det, og ble nesten irritert når jeg spurte om å få prøve et slør. Hun tok også bare det sløret som hang ytterst, ikke det som passet til kjolen.

Eieren (hun gamle) ble sur når vi tok bilder av kjolene, for da kunne vi få helt feil inntrykk av dem. Og når vi hadde ca 3 kjoler igjen å prøve, heiv hun oss ut uten engang å si takk for nå og hadet bra. Da var det nemlig bare 10 minutter til neste brud kom, så da hadde hun ikke tid.

Vi spurte også om en spesifik, veldig dyr, kjole som jeg faktisk vurderer å kjøpe, men den kunne hun ikke finne fram fordi det var for kort tid igjen. Snakk om å støte fra seg en kunde.

Og en ting til. Når jeg nevnte at det lå en del nåler på gulvet i prøverommet, sa hun bare "å ja", og gjorde ingen ting, akkurat som det ikke gjorde noe at jeg kunne tråkke på dem... Jeg måtte prøve alle kjolene barbeint fordi alle var for korte. Herre Gud sier jeg bare. Men der tapte de de 10.000 kronene.

Skrevet

Kanskje de på denne salongen hadde hatt godt av å lese denne tråden? ;)

Skrevet

Jeg har ikke vært på Tessem.

Da jeg prøvde kjoler var jeg først på Eva Brud på Heimdal. Jeg synes det var slapp service der. De hadde ingen kjole i rett str., jeg bruker 42, så jeg måtte legge i et stoffstykke bak på alle. Og da blir det jo helt feil... Hvis det er meninga at det skal gå sammen nederst i ryggen og det ikke gjør det fordi du må ha 10 cm ekstra bredde...

I tillegg fikk jeg ikke prøve med sko, heller ikke med noe i håret...

Den andre prøvetimen jeg hadde var på Agape på Moholt. Der fikk jeg kjempeservice! Eieren er kanskje litt i overkant ivrig, men veeldig hjelpsom. Hun er også ærlig, hvis en kjole ikke passer til deg sier hun det, på en fin måte.

Her fikk jeg prøve kjoler som passet! Fikk også prøve med sko, slør og tiara!

Det ble til at jeg kjøpte kjolen min der :-)

De hadde en kjole på Evas Brud som jeg likte kjempegodt, men jeg fikk ikke lyst til å bruke mange tusen der etter den servicen jeg fikk.

Skrevet

Må bare skrive litt her jeg også...jeg og forloveren min var nettopp hos Tessem brudesalong for å kjøpe kjole til henne, og fikk kjempeservice! Vi fikk lete selv, samt at hun også lette,og kom med forslag. Ingen kommentarer om kropp eller noe, kom bare med forslag til hvilket snitt som ville fremheve midjen etc. Forloveren min prøvde mange kjoler,og vi kom helt uanmeldt. Jeg kikket litt på smykker etc i mens,og hun viste meg og svarte på det jeg spurte om.

Vi var innom alle brudesalongene i Trondheim omtrent,og hos Eva Brud bl.a kikket de knapt på oss da vi kom inn, og vi sto ved et stativ i sikkert 15 minutter før noen kom bort. Vi kikket litt på kjolene og spurte litt om de, men hun dama virka knapt intr. i å svare, sto bare bak oss og hang liksom....ble ikke noe kjøp der, nei.

Så til slutt ringte vi ned på Tessem og sa hun skulle ha den kjolen der,men vi var litt sent ute...var ikke noe problem, hun ventet til vi kom, et par min over stengetid, og enda fikk hun prøve kjolen en gang til også :jepp:

Syns butikken var oversiktlig og grei jeg, og syns ikke den var spesiellt liten heller. Rart at folk får så forskjellig behandling der da...

Gjest Gjest
Skrevet

Vært på tessem og kjøpt brudekjolen min der, veldig fornøyd med servicen der jeg. Fikk da hun med blondt hår som selv ikke er så tynn, veldig koselig og forklarte mye,. MEN også blitt utsatt for hun tynne pinnen med grått hår, men jeg sa bare at jeg ikke hørte så godt og da var hun stille hele tia hihi... ( blitt tipset om henne før, og kjolene der er kjempe fine så måtte jo innom og da jeg ikke fikk hun blonde akkurat da (fikk senere) så latet jeg som jeg ikke hørte. hehe) Man må ta hun med en klype salt, men de mister jo kunder på den måten. Samtidig som de er veldig populære, men hun på excelente ved solsiden er kjempe koselig eog har fine kjoler. Desverre hadde jeg jo falt for den på tessem så;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...