Gå til innhold

brudebutikker i trondheim, tessem

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger litt trøst så skriver et innlegg

jeg og min forlovede skal gifte oss 20092009 og det er fantastisk, jeg er j.... tidlig ute og har alt begynt og se på brudekjoler. synes det er litt greit og ha den i boks å i forhold til farger og type kjole, i forhold til resten av planlegginga.

har vært på eva brud på heimdal. der fikk jeg kjempegod sevice og prøvde mange fine, det samme skjedde på lises brudesalong på melhus var ikke så fornøyd med den i stjørdal et støvete privat loft, helt merkelig, men ok kjoler

men i dag var jeg med min svigerine som var på besøk for at hun og skulle få være med på moroa.på tessem brudesalong ved leunthenhaven i utgpnkt hadde jeg time 1300, men min svigerinne har ei tulle på 6 uker så ting tok litt tid, ringte og sa i fra og spurte om vi komme litt senere, hun sa at det var helt ok, men neste time kom 15, så vi måtte være ferdig til det.. ok så vi skyndta oss og var der 1315.

Da var det fult av modeller som prøvde kjoler til et show, vi ble ikke sett på ikke mottatt eller noe, vi sto og ventet til 1415 dvs i en time, før hun hadde tid til oss, da var jo servicen forsåvidt god, vi føyk rundt og valgte ut en ca 12 kjoler jeg skulle prøve. Men hun snakket og snakket om at jeg måtte ha noe for å løfte puppene, grei nok at jeg er en 80 E men det finnes ikke noe som kunne ligne på hengepupp der, er glad i de fine puppene mine jeg. så ble litt lei meg over den kommentaren. så fortsette hun med å si at det var så flott med store jenter som hun kunne kle opp. og snakket i det vide og breie om hvor tykk jeg var og hvor fint hun synes det var, etter å ha prøvd kjoler i en rasende fart ca 3 stykker fant hun ut at hun skulle stå 15 min i tlf, før vi prøvde en 3 til og da kom neste kunde så da måtte vi være ferdige, fikk ikke prøve kjolene jeg ville engang, hun sa, de kommer du bare til å se tykkere ut i

det er forsåvidt ok at jeg blir tykkere i de. ja jeg har store pupper og ja jeg har stor rumpe, en helt typisk timeglass dame og jeg bruker s, og m. og mellom 36-40 så si 38 jevnt over da

men å kalle meg stor og tykk??

jeg følte meg ikke et snev av fin. tror at jeg der og da hadde sett bedre ut i en striesekk på soverommet med min kjære som synes jeg er pen..

mulig jeg er formfull altså, men så voldsomt tykk er jeg ikke, og det er sårende og få det slengt ut av seg. ille nok å se de modellene.

er 1,62 og veier 63 kg

er jeg dum som blir lei meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dama har ihvertfall ikke lært seg hva som ligger i ordet service! :gråte: Jeg hadde styrt unna den butikken ihvertfall!

Selv har jeg kjøpt kjole på Eva Brud og sko på Lises brudesalong, og var også kjempefornøyd med servicen jeg fikk der. Nå er ikke jeg slik at jeg føler det må si *pang* når jeg finner KJOLEN, så jeg valgte ut en kjole jeg syntes var fin, slik at jeg endelig var ferdig med kjolekjøpet. (Er jo veldig fornøyd, da... :) ) Så uansett om de hadde hatt verdens peneste kjole nokså billig på Tessem, hadde jeg ikke satt min fot innforbi dørene der igjen. Og når jeg leste dette, er jeg overlykkelig for at jeg slapp en slik opplevelse også! :jepp:

Ta en ny tur på Eva Brud eller Lises, slik at du får følelsen av å bli behandlet som en prinsesse igjen.

Skrevet

Jeg hadde forresten blitt kjempefortvila hvis noen sa at jeg så tykk ut i brudekjoler jeg prøvde. Synes de jeg ser tykk ut, kan de heller si at "den forrige var myyyye finere" eller "den passet kanskje ikke fullt så bra?". Og jeg var så heldig at jeg hadde mine to beste venninner med på prøving, og de kommenterte at jeg så ekstra tynn ut i den kjolen jeg valgte, og butikkdama sa at formen på kjolen passa perfekt. Kjempeopplevelse! :) Måtte prøve kjolen to ganger og gruet meg til å ta den av! :rødme: Det er slik brudekjoleprøving skal være! :jepp:

Skrevet

takk for svar. synes ikke det var noe gøy nei. har som sagt veldig positivt inntrykk av både lises og evas så drar nok tilbake til de..

skjønner ikke hva som raka hu dama nei... jobber man i service yrke som jobber man i service yrke...

er det noen her som har opplevd noe lignende? hva gjorde dere?

Skrevet

jøssenavn! :hakeslepp:

du sier jo jo bare ikke til folk at de ser tjukke ut! uansett hvordan de ser ut!

og du er garantert ikke tjukk, i størrelse 38!

selv bruker jeg 42-44, kjolen min er str. 14, tror jeg. hadde blitt mildt sagt forbanna om noen hadde sagt dette til meg. og det hadde jeg nok gikk uttrykk for i butikken også!

noen folk altså..skulle ikke hatt service-basert jobb. huff. håper virkelig du får bedre service i den butikken du bestemmer deg for å handle kjole i :)

Skrevet

Jeg var også på Tessem, og fikk ikke lyst til å kjøpe kjole av å være der. Dama var dritstressa, snakket fort og det syntes som om hun var mest opptatt av å få oss ut derifra så fort som mulig. Jeg endte opp med å kjøpe på Eva Brud. Synes også at vi fikk god service på Agape på Tyholt!

Men å kalle noen tjukk det GJØR man jo bare ikke! :kjefte: Jeg er sjokkert! Synes som en av de andre sier at du bør ta turen tilbake til en av de hyggelige salongene i byen og oppleve "prinsesse"-feelingen. Makan til oppførsel...

Skrevet

Det er bare en skikkelig bra brudekjole-butikk i Trondheim, og den heter internett ;) Der fant jeg min kjole. Ingen i Trondheim ville bestille den selv om de førte merket, uten at jeg måtte binde meg til å kjøpe den. Deres tap :)

Jeg holdt den av på en salong på østlandet, fløy ned, prøvde, fikk masse god hjelp og super service, kjøpte alt jeg trengte og fløy opp igjen. Ferdig med det....

Der fikk dere den kjipe trondhjemmere.... Og den salongen på Stj. den må være en spøk?

Skrevet
Det er bare en skikkelig bra brudekjole-butikk i Trondheim, og den heter internett ;) Der fant jeg min kjole. Ingen i Trondheim ville bestille den selv om de førte merket, uten at jeg måtte binde meg til å kjøpe den. Deres tap :)

Jeg holdt den av på en salong på østlandet, fløy ned, prøvde, fikk masse god hjelp og super service, kjøpte alt jeg trengte og fløy opp igjen. Ferdig med det....

Der fikk dere den kjipe trondhjemmere.... Og den salongen på Stj. den må være en spøk?

det er riktig, butikkene her i trondheim er generellt ræva, med dårlig utvalg og service, var med ei venninde på en i lillestrøm og flere i oslo. det er en vanvittig forskjell. den i lillestrøm i hvertfall ca 400kvm kjoler vettu, stort hus to etg. kjolene er sortert etter merke. deilig. jeg har ikke prøvd der enda, men har god tid;)

nei vettu det er seriøst!!!! den heter hmm vitabella tror jeg, fant ikke lappen i farten. hadde hørt mye skryt om den, at de hadde mye spesielle og fine kjoler. liker litt spesiellt, ikke linnea rafaelli men unikt annderledes, så så fornøyd da kjørte helt dit, ikke så langt men brukte nesten 2 timer tur retur.

kom dit, og trodde seriøst jeg hadde kommet feil, selvom jeg snakka med dama på tlf. det var et privathus var det ikke?? å joda, og opp på loftet med seg. hun er lærer ved siden av så dette var en type hobby kanskje? jeg vet ikke uansett. et lite gammelt skittent støvete loftsrom uten vinduer, med greit utvalg kjoler. ingen prøverom, så vidt det var speil. og hun føyk opp og ned og snakket med sønnen sin, som kom opp og skjelte ut mammaen sin mens jeg sto der i nettoen, fordi hun hadde rotet bort mobilen hans, gutt på 13 år kanskje kom opp flere ganger. det var ikke prøverom der, man prøvde midt på gulvet...

hehe jeg tåler mye jeg, var en morsom opplevelse hahahaha, verd å ta seg en tur mohahahahhihi

uansett bedre enn å bli kalt tykk og stor og føle seg stygg...

Gjest Skrållan ii
Skrevet

Jeg anbefaler at du prøver Agape, som ligger ved Tyholttårnet. Var ikke brudekjole jeg prøvde der da, men makan til hyggelige damer skal du lete lenge etter! :) Her avviser de ingen, selv om salongen blir invadert av over 20 damer samtidig.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jeg fikk god esrvice på Eva brud på Heimdal og på Agape på Tyholt. Endte opp med å kjøpe kjole fra Agape. Frøken Frue gadd jeg ikke å forsøke meg på en gang, siden jeg hadde hørt så mye negativt.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Forøvrig er du ikke tykk når du er 1,62 og 63 kilo. Jeg hadde blitt skikkelig sur på hun dama og gått rett ut igjen.

Skrevet

:hakeslepp: For en oppførsel! Dit hadde jeg aldri i livet giddet å handle.

Du er langt i fra tjukk!

Skrevet
Jeg fikk god esrvice på Eva brud på Heimdal og på Agape på Tyholt. Endte opp med å kjøpe kjole fra Agape. Frøken Frue gadd jeg ikke å forsøke meg på en gang, siden jeg hadde hørt så mye negativt.

hørt mye positivt om frøken frue jeg, den ved byhaven eller? har ikke vært der.

har aldri likt agapekjoler spesiellt godt, men skal prøve det ja

bra at flere enn meg synes at det der var lite koselig

Skrevet

Det er to salonger i Trondheim som slår de andre hands down på service og det er Eva Brud og Lise's Brudesalong. Selvfølgelig er det ikke det samme utvalget som på de store i Oslo og omegn, men så er kundegrunnlaget atskillig mindre også da.

Når det gjelder Frøken Frue så søk litt på bryllupsforumet her og Ditt bryllup så finner du mange referanser til butikken - og ikke mange særlig positive sådanne hehe.

Og til du gjest over her som klaget på at de ikke ville bestille kjole til deg: jeg skjønner godt at de ikke ville bestille en spesiell kjole som de vanligvis ikke fører når du ikke vil betale depositum jeg. De luktet vel prøvelunta og internetten tenker jeg, det er ikke akkurat uvanlig.

Skrevet

Den Tessemdama hørtes ikke ut som hun var riktig navla..... :fnise:

Var det ei yngre berte, eller var det ei med grått hår og "stålfrisyre"? I såfall har jeg vært utsatt for sistnevnte. Hun drev nemlig også og messa om at jeg var tjukk og "trengte noe for å holde inn fettet". Riktignok er jeg en liten kulefisk,og bruker 44 i vanlige klær, men jeg følte vel ikke at jeg trengte å få høre det i situasjonen.Det siste man trenger når man skal være brud,og på sitt vakreste her i livet er noen som messer om fett og "hold"-in. :fnise:

Drit i dama, hun er ikke verd å bli husket, sier bare jeg.

På Agape fikk jeg derimot fantastisk service.Lokalene er lyse,store og trivelige og dama der velvilligheten selv.Eva brud har jeg også bare godt å si om.

Skrevet
Den Tessemdama hørtes ikke ut som hun var riktig navla..... :fnise:

Var det ei yngre berte, eller var det ei med grått hår og "stålfrisyre"? I såfall har jeg vært utsatt for sistnevnte. Hun drev nemlig også og messa om at jeg var tjukk og "trengte noe for å holde inn fettet". Riktignok er jeg en liten kulefisk,og bruker 44 i vanlige klær, men jeg følte vel ikke at jeg trengte å få høre det i situasjonen.Det siste man trenger når man skal være brud,og på sitt vakreste her i livet er noen som messer om fett og "hold"-in. :fnise:

Drit i dama, hun er ikke verd å bli husket, sier bare jeg.

På Agape fikk jeg derimot fantastisk service.Lokalene er lyse,store og trivelige og dama der velvilligheten selv.Eva brud har jeg også bare godt å si om.

hm var borti hun som eide det tror jeg, litt små stressa, snakka som en reser, kanskje noenogførti. ikke grått hår, men langt, sånn museblondt, med høøøy lugg ish hehe

sa hun det til deg og?? herregud.. noen burde dra dit på natta og tagge over vinduene dems... GÅ INN HIT HVIS DU VIL FØLE DEG FEIT PÅ BRYLLUPSDAGEN hehehehe hadde vært noe det

---drømme...

Gjest MARTHE VENNES
Skrevet
:goodbye:

DETTE HØRES HELT UTROLIG UT, VI SOM ER KUNDER KAN IKKE LA OSS BEHANDLES SÅNN SOM DETTE. JEG GIFTET MEG I SOMMER Å KJØPTE KJOLEN MIN HOS FRØKEN FRUE (KJEMPE FORNØYD), GOD SERVICE OG DE FINNER FREM DE KJOLENE SOM PASSER PERFEKT FOR DEN ENKELTE....

Skrevet
jeg og min forlovede skal gifte oss 20092009

Skal du gifte deg på en søndag :klø:

Synes det er litt rart så jeg måtte bare spørre.

Skrevet
Skal du gifte deg på en søndag :klø:

Synes det er litt rart så jeg måtte bare spørre.

Ja det skal vi faktisk. veldig uvanlig, men vi ville gjerne ha en kul dato, og vi liker og gjøre ting litt annderledes så hvorfor ikke. vi har snakket med kirken og får vielse klokken 13 på alle stedene vi har som alternativer. ja det er kjipt med de som kommer som må ta seg en fridag, men mange ville tatt seg fri en dag uansett.

Vi skal ha opplegg i hvertfall i to dager ; lørdag og søndag så hadde vi giftet oss på lørdag måtte folk tatt fri på fredag uansett. :)

Skylder deg foressten en unnskyldning. beklager at jeg var frekk med deg. håper du kan tilgi meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...