Kosepia Skrevet 8. april 2003 #1 Skrevet 8. april 2003 Hei alle sammen I dag kom samboeren min til meg og sa at nå var det jammen på tide å få fastsatt en dato! (Vi har vært forlovet i 2 år til sommeren.. og skulle egentlig gifte oss i år, men det ble utsatt) Men så var det dette med å bestille kirke da... Jeg er fra Tromsø, er konfirmert Tromsø. Men bor i Oslo.. Og er folkeregistrert her nede. Hvordan går vi da frem når vi vil gifte oss i tromsø? Er vi med i en menighet i Oslo nå da??? Eller??? Jeg blir bare forvirret av dette jeg.. Kan jeg ta kontakt direkte med kirkekontoret til den kirka vi vil gifte oss i Tromsø? Hvis ikke, hvem skal jeg ta kontakt med da?? Håper at noen har peiling.. For jeg aner ikke.. Klem fra Kosepia
smile Skrevet 8. april 2003 #2 Skrevet 8. april 2003 Jeg ville ha tatt kontakt med kirkekonteret der jeg skulle vie meg. I det siste har det jo vært debatt om en må betale for vielsen dersom ingen hører til menigheten. Vet ikke om dette er praksis over alt.
Kaktus Skrevet 9. april 2003 #3 Skrevet 9. april 2003 Ta kontakt med menighetskontoret der du vil gifte deg for å bestille kirken. Så må du sende de nødvendige papirene til menighetskontoret der du er folkeregistrert - også formidler de dette til kirken der dere skal gifte dere.
Tvilling76 Skrevet 9. april 2003 #4 Skrevet 9. april 2003 Hvis planen er å gifte seg i den kirken du konfirmerte deg i, slipper du å betale. Dette er visst en form for sogning. Vi skal gifte oss i en kirke tilhørende den menigheten (de har 2 kirker) min svigerfar ble døpt i - og på grunnlag av dette sparer vi 2500,- som det egentlig ville kostet oss...
Kosepia Skrevet 9. april 2003 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2003 Hei! Tusen takk for svar! Da tror jeg vi ringer kirkekontoret til den kirka vi vil gifte oss i! :D Klem fra Kosepia
Gjest Christinamor Skrevet 9. april 2003 #6 Skrevet 9. april 2003 Forhåpentligvis har du fått ordnet kirken allerede....men en liten beskjed til Tvilling76: det med betaling varierer veldig - JEg kommer fra SKien, men har bodd i Oslo i mange år. Nå ville vi gifte oss i Skien, kontaktet Kirken der, og alt gikk i orden, uten å betale noe som helst..... Vet at noen kirker, særlig i Oslo, som er veldig populære tar seg betalt, dersom par som egentlig sogner til andre kirker, ønsker å gifte seg der... Christina
Gjest Tex Skrevet 9. april 2003 #7 Skrevet 9. april 2003 Vi må betale for kirken selvom lillegutt er døpt der og min kjære hørte til der i hele sin oppvekst...
Livets datter Skrevet 9. april 2003 #8 Skrevet 9. april 2003 Sorry, jeg skulle egentlig ikke vært her. Synes så tydelig det stod "Å bestikke kirke".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå