Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har et par goretex-sko som jeg kjøpte i fjor vinter. For noen dager siden, når jeg tok dem av meg etter å ha vært ute i noen timer, merket jeg at det stinket skikkelig av dem, lukten minnet rett og slett om kattepiss! Skjønner ikke hva jeg har gjort galt som kan greie å lage sånn stygg lykt i skoene mine! Noen som vet om det er mulig å fjerne slik lukt fra sko og hvordan? Og hvorfor lukter det KATTEPISS!? Man skulle jo tro det skulle ha luktet vanlig tåfis i stedet! Skoene begynner jo å bli ganske godt brukt, men fremdeles holder de meg varme og tørre på føttene og de var steindyre, så jeg vil gjerne prøve å få fjernet lukten før jeg vurderer å kjøpe meg nye. Blir veldig glad for tips.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Kanskje jeg får svar hvis denne blir flyttet til et annet sted? (Hvis en moderator ser dette da) På hus og hobby eller hva det heter kan det kanskje vanke noen som har peiling på sånt, selv om det ikke har så mye med hus og hage å gjøre da.
Umuriel Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Putt de i en pose og legg de i fryseren et døgn eller to. Det tar knekken på en del bakterier som kan lage ekkel lukt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 jeg har kjøpt sko på skopunkten, disse luktet kattepiss når de ble brukt. de var i skinn, men aner virkelig ikke hvilket skinn... æsj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå