Honey Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Har blitt litt hekta kan man si. Nå har jeg bestilt en I.D. Bare Minerals foundation og et slør (fingertip-langt i ivory som er perlebesatt). Sløret kom ikke på mer enn rett under 150 kr m/frakten inkl.(!). Ikke så mye å tape dersom farge og kvalitet ikke skulle stå til forventningene med andre ord. Men håper selvsagt at jeg på denne måten kan spare mye penger. Hvis sløret går bra satser jeg på å kjøpe tiara, brudepikekjoler og evt underskjørt på e-bay også. Greit at brudekjolen er dyr, men jaggu tar de seg godt betalt for tilbehør i brudesalongene!
Hønemora Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 He ikkje komt mej so longt å bestillt noke på e-bay enda... Men he tenkt å bestille ringpute og brudepike kjole i allefall... Men de blir sikkert masse meir :D
jannamor Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 kikket vanvittig mye, men ikke kjøpt noe enda, når kjolen er i boks (mulig den kommer fra e-bay og) kommer jeg til å kjøpe stæsj på e.bay, veldig gode erfaringer ellers, så hvorfor ikke på brude stæsj? mye av det som er i norge er overpriset og av rææææva kvalitet
Honey Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2007 Ja, det er helt vanvittige priser i norske brudebutikker. Samme slør som jeg har bestilt vil de ha 2000,-(!) kr for i brudesalongen. Og såååå mye bedre er det vel ikke? Også 1000 kr for underskjørt, 1000 kr for sko, 1000 kr for tiara....osv. Lommeboka mi er i alle fall ikke utømmelig for tusenlapper.
øyenstikker Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 jeg har kjøpt masse bruddestæaj på e-bay, og er kjempe fornøyd *Kjøpte underskjørt med 2 ringer i og tyll utenpå, ca 180 kr med frakt. *Kjøpte tiara, 220 kr inkl frakt *Kjøpte brudekjole, 1600 inkl frakt, sitter som et skudd og stoffet er skikkelig kvalitet E-bay er tingen spør du meg!!
pinkybride Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 jeg har kjøpt masse bruddestæaj på e-bay, og er kjempe fornøyd *Kjøpte underskjørt med 2 ringer i og tyll utenpå, ca 180 kr med frakt. *Kjøpte tiara, 220 kr inkl frakt *Kjøpte brudekjole, 1600 inkl frakt, sitter som et skudd og stoffet er skikkelig kvalitet E-bay er tingen spør du meg!! husker du navnet eller butikken til den ebay selgeren du kjøpte kjole av. vurderer det samme, men er så mange å velge mellom der så fint å satse på en som andre er fornøyd med.
*Emma* Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Jeg kjøpte også endel på Ebay - helt supert! * 2 smykkesett (endte m å bruke smykket fra det ene og øredobbene fra det andre.) (Ca 150,- pr sett) * brudepikekjole (420,-) * smoking til sønnen min (280,-) * slør (likte det ikke da det kom-syns det var for stivt, men ei venninde syns det var kjempe fint så hun fikk det og brukte det da hun giftet seg) (160,-) * sko (endte m å ikke bruke disse, men det var ikke fordi det egentlig var noe galt m dem.) (300,-) Endret 26. oktober 2007 av *Emma*
øyenstikker Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 husker du navnet eller butikken til den ebay selgeren du kjøpte kjole av. vurderer det samme, men er så mange å velge mellom der så fint å satse på en som andre er fornøyd med. Butikken jeg kjøpte brudekjole i heter: cinderella`s bridal shop. jeg kikket på mage burtikker på e-bay, og endte med denne. Syns det er flott at hun har bilder av kjolene hun har sydd, så du får se hvordan de er. Og det virket som kjolene hadde skikkelig passform og var sydd skikkelig. (fine legg osv) Jeg er iallefall kjempefornøyd!
Gjest Apple- i.i Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 Butikken jeg kjøpte brudekjole i heter: cinderella`s bridal shop. jeg kikket på mage burtikker på e-bay, og endte med denne. Syns det er flott at hun har bilder av kjolene hun har sydd, så du får se hvordan de er. Og det virket som kjolene hadde skikkelig passform og var sydd skikkelig. (fine legg osv) Jeg er iallefall kjempefornøyd! *noterer*
pinkybride Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Butikken jeg kjøpte brudekjole i heter: cinderella`s bridal shop. jeg kikket på mage burtikker på e-bay, og endte med denne. Syns det er flott at hun har bilder av kjolene hun har sydd, så du får se hvordan de er. Og det virket som kjolene hadde skikkelig passform og var sydd skikkelig. (fine legg osv) Jeg er iallefall kjempefornøyd! er det lenge siden for den har ingen kjoler på ebay nå?
Gjest Handle på ebay? Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fant mange kjoler...! Du må gå inn på kategorier. Ellers har jeg alldri kjøpt noe på ebay, men blir fristet når jeg ser hva en kan spare. Kan dere som er dreven komme med en liten ABC for oss dummies? Hvordan en går fram, hva som er gode tegn og hva som er dårlige... Hadde vært toppers!
pinkybride Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fant mange kjoler...! Du må gå inn på kategorier. Ellers har jeg alldri kjøpt noe på ebay, men blir fristet når jeg ser hva en kan spare. Kan dere som er dreven komme med en liten ABC for oss dummies? Hvordan en går fram, hva som er gode tegn og hva som er dårlige... Hadde vært toppers! fant du kjoler fra cinderella`s bridal shop på e-bay? Det er veldig trygt å handlepå ebay.Så lenge du betaler med paypal er det ikke noe å være engstelig for. Sjekk gjerne andres kommentarer til selgeren og varen. Med lav dollarkurs er det mange penger å spare
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Nei, kjoler derfra fant jeg dessverre ikke. Bare mange andre kjoler :-S.... :-D Takk for tipset om betalingsmåte! Hva med størrelser på klær, bare å ta sjansen? De kjolene som finnes her kan en alltids prøve først.. Men det er ikke alltid overensstemmelse med norske størrelser og f.eks amerikanse?
pinkybride Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 Nei, kjoler derfra fant jeg dessverre ikke. Bare mange andre kjoler :-S.... :-D Takk for tipset om betalingsmåte! Hva med størrelser på klær, bare å ta sjansen? De kjolene som finnes her kan en alltids prøve først.. Men det er ikke alltid overensstemmelse med norske størrelser og f.eks amerikanse? [/quote Kanskje du skal gå for kjoler som de syr spesiellt tilpasset deg, ofte fra Kina da blir målene sikkert ganske riktig
Honey Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 27. oktober 2007 Det jeg har lært så langt med min korte erfaring fra e-bay er: -betal via paypal. Dette står beskrevt under produktet du skal kjøpe. Alt går automatisk når du betaler og det er ikke vanskelig. - se etter "power seller" tegnet. De selger mye og har mange kunder som er et godt tegn. Her står det gjerne f.eks. 98,7% positive feedback også. - e-bay stores er "butikker inne i e-bay". Her er det ofte flere varekategorier innenfor samme varegruppe, f.eks. "Angelickids" som selger mange typer brudepikekjoler. Ofte god erfaring. - se etter fraktkostnader og shippingmåte. Og det lønner seg som regel å bestille flere ting av samme selger for å slippe for mye fraktkostnader.
Apple- Skrevet 27. oktober 2007 #16 Skrevet 27. oktober 2007 Kanskje du skal gå for kjoler som de syr spesiellt tilpasset deg, ofte fra Kina da blir målene sikkert ganske riktig Sier meg enig i denne, det kan være greit å spesialbestille. Jeg har handlet mye klær i Statene, i vanlige butikker, ikke på internett. Min erfaring er at størrelsesoversettelsene (for et ord... ) ikke stemmer. Jeg bruker f.eks. str. 38 i bukser, da skal jeg ha str. 8 i amerikansk størrelse (dette står det f.eks. alltid i HM sine klær) - det stemmer ALDRI! Som regel må jeg ha en 4 eller 6, 8 svømmer jeg alltid i...
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #17 Skrevet 28. oktober 2007 Sier meg enig i denne, det kan være greit å spesialbestille. Jeg har handlet mye klær i Statene, i vanlige butikker, ikke på internett. Min erfaring er at størrelsesoversettelsene (for et ord... ) ikke stemmer. Jeg bruker f.eks. str. 38 i bukser, da skal jeg ha str. 8 i amerikansk størrelse (dette står det f.eks. alltid i HM sine klær) - det stemmer ALDRI! Som regel må jeg ha en 4 eller 6, 8 svømmer jeg alltid i... Det er kjekt å vite altså! Jeg trodde størrelse 10 var 38.... He, he...
Molofrøkna Skrevet 28. oktober 2007 #18 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har tenkt å kjøpe brudepikekjole og dress/smoking til brudesvenner på e-bay. Noen som har erfaring ang størrelser på barneklær fra USA?
Apple- Skrevet 28. oktober 2007 #19 Skrevet 28. oktober 2007 Barnestørrelser går stort sett på alder i amerikanske størrelser. Babystr. telles i mndr opp til 24, så begynner "toddler" på str. 2 (som stort sett er likt som 24 mndr) osv. Amerikanske str. er sjelden store i størrelsen, er min erfaring, så ta heller i litt hvis du er usikker.
*Emma* Skrevet 28. oktober 2007 #20 Skrevet 28. oktober 2007 Varierer veldig fra merke til merke syns jeg. Jeg kjøpte smoking til sønnen min. Han var 7.5 og 8 var helt ok...litt stor kanskje... Til dattern min kjøpte jeg str 2T (hunfylte 2 rett etter vi giftet oss) og dne var gigantisk! Vi har sydd den opp minst 15 cm. Nå er hun snart 3 og den ville fortsatt vært altfor stor. (Men jeg har kjøpt to andre kjoler på Ebay..vanlige kjoler....og da var 3T liten og 4T passelig ) Brudepikekjolen er kjøpt fra denne butikken på Ebay Mens jeg kjøpte smoking til sønnen min her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå