Gjest Sissi Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Jeg har en slags forbannelse over meg, at jeg blir dratt inn i alle slags konflikter på jobb! Har en gutt på jobben som har flørta med absolutt alle jentene på jobben, men ingen av jentene vet om hverandre. I tillegg baksnakker han dem med meg, og det virket som han prøvde å sette alle opp mot hverandre. Jeg fant ut av dette, og konfronterte han med dette, mens 2 av de andre jentene var der. Så fortalt jeg kollegaen min som jeg har en veldig god tone med, at han bare har snakket stygt om henne. Hun kalte meg løgner og storma ut. Nå har jeg ikke snakket med henne siden, prøvde å sende en melding, men fikk aldri noe svar. Uheldigvis jobber jeg med dem begge neste uke Hvordan skal jeg oppføre meg, og var det dumt av meg å ta det opp? Ville jo bare ikke at det skulle være sånn baksnakking på jobb.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Så dumt at hun ikke stolte på deg? Nå har du jo fortalt henne det, men du skulle kanskje ikke ha gjort det.Det hadde holdt om du snakket med han, eller snakket med din fornærmede kollega mens han var tilstede. Det du gjorde var jo også baksnakking av denne mannlige kollegaen. Lat som ingenting og overse det om hun er sur.Hun bør vel egentlig være takknemlig. Nå er hun jo mere obs på denne mannen selvom hun sa at hun ikke trodde på deg, så finner hun nok ut av at du har rett. Du skal værtfall ikke si unnskyld,for da tror hun værtfall at du jugde.
Gjest Sissi Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Takk for svar! Jeg burde bare ikke nevnt noe i det hele tatt. Det skal sies at jeg fortalte den fornærmede det mens han var tilstede. Han reagerte med å nekte og skrike til meg og kalle meg løgner. Huff.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Istedet for å prøve og ordne opp selv, så ville jeg nok heller ha tatt dette opp med ledelsen, og latt de ordne opp. Dette har jo mye å si for arbeidsmiljøet, så de måtte jo ha gjort noe.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Jeg har en slags forbannelse over meg, at jeg blir dratt inn i alle slags konflikter på jobb! Har en gutt på jobben som har flørta med absolutt alle jentene på jobben, men ingen av jentene vet om hverandre. I tillegg baksnakker han dem med meg, og det virket som han prøvde å sette alle opp mot hverandre. Jeg fant ut av dette, og konfronterte han med dette, mens 2 av de andre jentene var der. Så fortalt jeg kollegaen min som jeg har en veldig god tone med, at han bare har snakket stygt om henne. Hun kalte meg løgner og storma ut. Nå har jeg ikke snakket med henne siden, prøvde å sende en melding, men fikk aldri noe svar. Uheldigvis jobber jeg med dem begge neste uke Hvordan skal jeg oppføre meg, og var det dumt av meg å ta det opp? Ville jo bare ikke at det skulle være sånn baksnakking på jobb. I dette tilfellet ble du ikke dratt inn i konflikten, slik jeg leser innlegget ditt, var det vel strengt tatt du som forårsaket den...? Ingen liker å høre at de blir baksnakket, og i alle fall ikke dersom de liker personen som baksnakker dem, det er sikkert forklaringen på hennes oppførsel mot deg nå. Hun VIL ikke tro at du snakker sant.
Gjest Sissi Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 I dette tilfellet ble du ikke dratt inn i konflikten, slik jeg leser innlegget ditt, var det vel strengt tatt du som forårsaket den...? Ja, du for jo rett i det. Men jeg følte at jeg allerde var innblandet i og med at jeg var den eneste som visste om denne baksnakkingen. Man lærer vel av sine feil
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Om du hele tiden blir dradd inn i konflikter kan det tenkes at du håndterer ting galt. Du kunne nektet å høre på at han baksnakket dem, kommentert der og da at dette ville du ikke ha noe av. Videre kune du sakt at om du hører dette igjen går du til ledelsen. Klart hensiktene dine var gode, men på en arbeidsplass er det viktig at man lar ledelsen ta seg av knfliktene på jobb. Du kan melde ledelsen, men fordknign har vist at de som melder ledelsen om problemer heller ikke blir godt mottatt, slik er det bare. Men det er likevel viktig å ta ansvar om ingen andre er villige til å gjøre det.
wishingitwas Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Syntes ikke du skulle sagt det til de som blei baksnakka. Man kan jo bare si i fra at det der vil man ikke høre på? Og så er man plutselig helt ute av konflikten. Nå er jeg av den mening at "sannheten" ikke alltid må fram da. Vi lever ofte fint uten den. Du trenger ikke føle deg forplikta til å videreformidle den.
aline Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 som siste gjest her sier, så hadde vel det riktigste vært å nekte å høre på denne baksnakkingen hans og rett og slett stoppet ham når han begynte og gitt klar beskjed der og da at den typen baksnakking synes du er direkte ufint og kommer til å gå videre med dersom du hører at han fortsetter. Å ta det med henne, mens han er der, helt ut av det blå, er vel en oppskrift på rabalder. (selv om jeg ser at tanken var god)
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg ville sagt til han: ikke baksnakk de andre jentene, de er ikke dumme, og finner ut at du baksnakker dem. Ikke fortell de andre jentene hva han sier og at han baksnakker dem, trekk deg ut av slike situasjoner, si at du ikke vet noe om dette, hvis han har baksnakket deg, da kan du ta det opp med ham, ikke snakk til de andre jentene om at han baksnakker dem, forhold deg taus, det er i denne situasjonen gull!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Det du nå må gjøre er ¨å SE AN hvordan hun er mot deg neste uke, virker hun lei seg eller forbannet? da kan du ta en timeout og si at du vil si henne noe, si at det var dumt av deg å si dette, og at du beklager, si at du tror han har skjerpa seg, det vil lette hele situasjonen.
caso Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Kjære vene, fei foran egen dør og la andres problemer være, ja, andres problemer. Han flørter med alle, big deal. Han baksnakker dem, fordi han vil unnskylde seg så han kan flørte med deg. Er ikke så vanskelig å se den vel? Han er en liten falsk sutrete flørt, so what. Endret 26. oktober 2007 av caso
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå