Aurela Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Bare lurer på hvikle/hvilken te du liker best.. Føler jeg burde utvide horisonten, og lurer på hvilke teer som er populære.. Pleier å drikke Earl Gray og før drakk jeg Lipton-Blackburriant (skrives helt sikkert ikke sånn!). Er rett og slett bare nyskjerrig
billie Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg MÅ bare ha minst en kopp lipton yellow label hver dag.. Det er fordi jeg er avhengig av koffeinen (og vanen?) Også er det den beste teen å drikke daglig fordi den er jo ganske "nøytral" Hvis jeg skal kose meg på kvelden er det best med skikkelig te i løsvekt.. (bare sånn siden vi snakket om te..hehe)
Supraspinatus Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Pleier å drikke frukt-te på skolen. Enten jordbær, skogsbær, sitron eller noe annet spennende.. En annen te som er god på kafe nå som høstmørket legger seg er chai latte.. nam nam Endret 25. oktober 2007 av Supraspinatus
Gjest Skya Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Det varierer litt egentlig, blir fort lei te. Men Voyage - Indian Chai er favoritten for tiden, synes den er kjempegod!
Loppefrø Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Enig i at Indian Chai er god, men favoritten er grønn te med sitron. Det er den eneste teen jeg ikke går lei selv om jeg drikker den ofte.
Lizzee Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Ty-Phoo når jeg skal ha en skikkelig engelsk kopp te - dvs med melk i. Det er ekte te for meg! Ellers liker jeg Russian Earl Grey, også med melk. Og Twinings Voyage Indian Chai sånn på litt kalde kvelder og når jeg er forkjøla....
Betsy Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Russian Earl Grey og pakken med Lipton Sun-tea med forskjellige smaker (skogsbær, sitron, blåbær og solbær...?) er jeg glad i. Ellers liker jeg vanlig Earl Grey også, forresten. Min absolutte favoritt-te er rabarbra med kanel i løsvekt.
Malou Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Sort te med sitron. Pleier å kjøpe Pickwicks men andre merker er også helt ok.
Mistyen Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Lady Grey eller Indian Spice er de jeg oftest velger
Ugla Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Det varierer, men nå fortiden går det i Tropical Fruit (Lipton).
Amanlis Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Nype-bringebær fra Lipton er veldig god. Den er favoritten. Grønn te med mint er en god nummer to.
wondergirl Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg liker Lady Grey og Earl Grey når jeg skal drikke posete. Fruktteer på pose smaker ofte litt for "hubba bubba", synes jeg. Men te i løsvekt er selvsagt best!
Lilith Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 PG Tips Med melk, seff - og suketter hvis jeg skal kose meg ordentlig!
monja Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 London Fruit and Herbs: Citrus & Lime eller Cinnamon Twist.
FantasDick Skrevet 26. oktober 2007 #15 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg er faktisk veldig glad i Lipton's Grønn te med stiron og Lipton's White tea med jasmin, men drikker for det meste CS Decaf China Pearl White tea og YogiTea Choco og Licorice.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #16 Skrevet 26. oktober 2007 er mest glad i Persian Earl gray med masse sitron i, selvsagt får man ikke kjøpt den i Norge lenger så jeg hamster hver gang jeg er i Sverige. Når jeg er tom går jeg over til Russian earl gray. Jeg drikke veldig mye te, og drikker selvsagt andre typer også, men disse er favorittene som jeg alltid "vender tilbake til" he he... Har dessuten funnet en del frukt-te på ultra som jeg liker veldig godt. husker ikke hvilket merke, men det er blant annet en mango- te som faktisk smaker frukt.... tror jeg må lage meg en kopp te jeg....
NullHull Skrevet 26. oktober 2007 #17 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg drikker flere liter te om dagen, men kun en sort: Heath & Heather eple- og kanel-te
Gjest lissi32 Skrevet 26. oktober 2007 #18 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg elsker grønn te, og særlig den med sitron og appelsin. Sistnevnte er favoritten. Husk om man drikker flere liter svart og grønn te om dagen, kan nyrene få et problem. Denne teen er kjempesunn, men hold dere under 10 små kopper om dagen. Det er et stoff i som er ganske aktivt, men for mye av det har det negativ effekt. Alle som drikker mye av dette bør ta folat, da man mister en del folinsyre av teen. Gravide bør være forsiktig med grønn te i svangerskapet av nettopp denne årsak. Barnet kan få skader. Spis folat ved siden av.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #19 Skrevet 26. oktober 2007 Er mer glad i te i løsvekt, både grønn og sort (spesielt litchi/lychee), men liker poseteer fra helsekosten i en "ayurvedisk" serie med blant annet en sort med ingefær og krydder (chai-liknende) og en med chili. Eple- og kanelte er også veldig godt.
Gjest itla Skrevet 26. oktober 2007 #20 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg tar alltid med meg noen pakker Assam-te (både poser og loose leaf) fra Sainsbury's når jeg er i England, det er den soleklare favoritten hvis jeg skal ha te med melk og sukker (jeg er flasket opp på den slags). Teene man får kjøpt i Norge er stort sett altfor tynne til å drikkes med melk, og jeg synes Assam er mye bedre enn PG Tips og lignende som er tilgjengelig i innvandrerbutikker etc. Ellers er jeg veldig glad i de grønne og hvite teene fra Qi. *tusler ut på kjøkkenet etter en kopp te*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå