Gå til innhold

Ville dere helst kjøpt ny eller brukt brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en fantastisk fin brudekjole i dag, Benjamin Roberts modell 666/Juliet. Helt nydelig.... Prøvde den i den str jeg er i dag, men regner med jeg går ned to størrelser innen bryllupet om 11 mnd. Så jeg bestiller evt ikke kjolen før i jan/feb, og den koster 13900 kr ny. Jeg ser den brukt i den str som jeg antar at jeg kommer til å bli og da er den til ca halvpris. Men de kjolene er tilpasset de brudene som har brukt de, bl.a. er de 1,80 m høye og jeg er 1,73 m. Det betyr at jeg må ha sydame til å tilpasse og da kommer det i tillegg. I brudesalongen er jeg av den oppfatning at dette er inkludert. Dessuten blir jo kjolen helt ny som kan være en fordel på kjoler med slep med tanke på skitt på slepet o.l. Er jo mye penger å spare på brukt, men jeg ønsker meg helst ny. Hva ville dere gjort og hvorfor? :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har funnet en fantastisk fin brudekjole i dag, Benjamin Roberts modell 666/Juliet. Helt nydelig.... Prøvde den i den str jeg er i dag, men regner med jeg går ned to størrelser innen bryllupet om 11 mnd. Så jeg bestiller evt ikke kjolen før i jan/feb, og den koster 13900 kr ny. Jeg ser den brukt i den str som jeg antar at jeg kommer til å bli og da er den til ca halvpris. Men de kjolene er tilpasset de brudene som har brukt de, bl.a. er de 1,80 m høye og jeg er 1,73 m. Det betyr at jeg må ha sydame til å tilpasse og da kommer det i tillegg. I brudesalongen er jeg av den oppfatning at dette er inkludert. Dessuten blir jo kjolen helt ny som kan være en fordel på kjoler med slep med tanke på skitt på slepet o.l. Er jo mye penger å spare på brukt, men jeg ønsker meg helst ny. Hva ville dere gjort og hvorfor? :forvirra:

jeg er mulig litt rar i hodet mitt, men er skeptisk til brukt, har kanskje noe med ulykke og gjøre. Noen andre har giftet seg i den lovet hverandre evig troskap, den kjolen er et symbol for andres kjærlighet. det er forsåvidt ok, men hva hvis de skiller seg? har en eller annen tvangstanke påat kjolen da har brunget ulykke med seg, eller bringer. ikke at det kommer til å påvirke vårt forhold selvfølgelig ikke, men har en liten sånn greie når jeg tenker brukte brudekjoler

de er ofte møkkete men største problemet er ogte, perler e,l som har blitt revet av.

prøvde en brudekjole som var leid ut en gang,og så renset en gang. en fantastisk kjole jeg hadde veldig lyst på, men når jeg prøvde den røyk glidelåsen, den man drar i, enden på glidelåsen var flisete, det manglet knapper og perler i ryggen og masse detaljer som var slitt rett og slett

men hvis jeg finner drømme kjolen og den er brukt så ok.. feks vera wang kjoler koster fra 5-10000 brukt på e-bay og fra 20000 og oppover i butikkene hennes, (hvor nærmeste er i london) da snakker vi penger og spare

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Er det ikke bare og dra og se på kjolen og se om den er pent brukt eller ikke?

Nå er jeg i utgangspunktet ikke så interessert i å bruke mye penger på kjole, men det ville aldri falle meg inn å kjøpe ny kjole hvis jeg kunne få den samme brukt og mye billigere. Nå er ikke jeg så overtroisk heller, og tenker at når det gjelder om ekteskaet holder eller ikke, så handler det mer om de to som er involvert og deres innsats og kjærlighet enn tilfeldige, fysiske objekter.

Kan du få sjekket hva det koster å legge opp kjolen? Vil uansett tro at du sparer en god del.

Skrevet

Jeg har absolutt ingenting i mot å kjøpe brukt kjole, såfremt den er hel og ren!

Kjolen jeg har sett meg ut, koster kr 15 000,- og dette er jeg villig til å betale. Men hadde jeg fått tak kjolen brukt, ren og i god stand ellers - og til halve prisen, hadde jeg slått til på flekken. Det er snakk om at kjolen har vært brukt ÉN gang før! "Magien" forsvinner ikke ut av kjolen av den grunn for min del. Tror nok jeg ganske så fort hadde følt at det var min kjole.

Skrevet
jeg er mulig litt rar i hodet mitt, men er skeptisk til brukt, har kanskje noe med ulykke og gjøre. Noen andre har giftet seg i den lovet hverandre evig troskap, den kjolen er et symbol for andres kjærlighet. det er forsåvidt ok, men hva hvis de skiller seg? har en eller annen tvangstanke påat kjolen da har brunget ulykke med seg, eller bringer. ikke at det kommer til å påvirke vårt forhold selvfølgelig ikke, men har en liten sånn greie når jeg tenker brukte brudekjoler

Unnskyld meg, men skulle liksom følelsen det paret som har giftet seg i denne kjolen har følge kjolen og ta den med over til neste par? Hvis kjolen har hengt på et loft i tre år og paret har hatt det dårlig og slått hverandre og vært utro og bestemmer seg for å skille seg, skulle da kjolen være forhekset og påvirket av disse følelsene, slik at den bringer ulykke? Hvis du har en dårlig opplevelse når du har på deg en spesiell bukse, brenner du den buksa etterpå da? Hallo! Et bryllup går ut på å si ja til å leve sammen med den du har valgt i gode og onde dager. Brudekjolen er bare et plagg og har igen magiske evner.

Skrevet

hadde kjolen vært i god stand (ikke manglende perler, løse tråder etc.) og en god del billigere enn i butikken, hadde jeg nok vurdert dette sterkt. men jeg har funnet drømmekjolen, og den er det meget få eksemplarer av så... ikke var den kjeeeempedyr heller så.. :)

men ser ingenting "galt" i å kjøpe brukt.

Skrevet
:ler: Flere vittige svar. Jeg personlig tror IKKE at brukt kjole bestemmer om ekteskapet vårt går bra eller dårlig. Jeg tenkte mest på at kjolene som var brukt var langt unna og jeg får jo ikke sjekket de. Synes 13900 er mye for en kjole, men hvis jeg får solgt denne etterpå til halv pris så er jeg superfornøyd.
Skrevet

Jeg har kjøpt min kjole brukt, men det var fordi jeg ikke fikk fatt i den i butikken. Min var brukt 1 gang og helt som ny. Noen løse perler, men det skjer som regel ALLTID under rensing. Ingen problem å feste dem igjen. Den kostet ny over 15 000 og jeg betalter 5000. Er super fornøyd og det gjør meg ingenting om den er brukt før. Rister litt på hode av de som på død og liv MÅ ha ny brudekjole som skal brukes bare en dag, men som kjøper brukt barnevongn, som skal brukes i 1-2 år!!

Men, men...vi er alle forskjellige!

Skrevet

Hvis jeg hadde funnet den kjolen jeg skulle ha i min størrelse brukt, så hadde kjøpt den.

Det er en kjole du ksal bruke EN dag, og jo det er viktig at du føler deg vel og fin i den, men det gjør iallefall jeg om jeg hadde kjøpt en brukt. Jeg ville heller kjøpt brukt og brukt penger på noe annet..feks bryllupsreise..men det er meg da :jepp:

Jeg kjøpte en kjole på e-bay, som jeg syntes var drit-lekker, og i samme snitt som kjoler jeg har prøvd før. Er kjempe førnøyd, for jeg har en nydelig, ny kjole som jeg ikke vil selge etterpå. Vil ha den for bestandig.... :rødme: og ikke trenger jeg og ha dårlig samvittighet for at det henger en kjole til 1600 kr i skapet heller :fnise:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Helt klart brukt kjole hvis drømmekjolen kan kjøpes brukt.

Slepet blir rent av rens, og hvorfor bruke ufattelig mange tusen på en kjole når man kan slippe litt billigere unna?!

De tusenlappene man sparer kan man heller bruke på noe annet :)

Skrevet
Unnskyld meg, men skulle liksom følelsen det paret som har giftet seg i denne kjolen har følge kjolen og ta den med over til neste par? Hvis kjolen har hengt på et loft i tre år og paret har hatt det dårlig og slått hverandre og vært utro og bestemmer seg for å skille seg, skulle da kjolen være forhekset og påvirket av disse følelsene, slik at den bringer ulykke? Hvis du har en dårlig opplevelse når du har på deg en spesiell bukse, brenner du den buksa etterpå da? Hallo! Et bryllup går ut på å si ja til å leve sammen med den du har valgt i gode og onde dager. Brudekjolen er bare et plagg og har igen magiske evner.

slutt å misforstå meg og les bare en liten del. sa at det er den tanken som slår meg først, skrev og at jeg vet at det ikke er sånn. SELVFØLGELIG, at det ikke har en betydning men at jeg vil ha en kjole som er bare min, og bare har vært min. men hadde jeg funnet drømmekjolen med stor D, brukt. hadde jeg kjøpt den. men ville sett om jeg fant den ny først. ville prioritert ned noe annet i stedet

men ja ville ikke ha en brukt kjole i utgpnkt. kan ikke jeg bare få lov å synes det. ikke lag en stor greie av en liten bistening. herregud folk er gode på å tolke ting dit de vil på kg... skjerp deg!!

Skrevet

Siden jeg får kjolen min til 1000 kr mer splitter ny enn det de koster brukt så blir det ny på meg. Dersom jeg kunne spare mye på brukt så ville jeg gått for brukt.

Skrevet (endret)

prøvde den kjolen selv i går, passet ikke så godt til meg men det har ingenting med saken å gjøre.

hvir du skal kjøpe denne brukt, eks den som ligger på finn nå, så er det katalogbilder, ville sett den og prøvd den i real life om mulig eller sett maaange detaljerte bilder, feks kan det være rifter i chiffon overlaget eller mellom sømmene i platina mønsteret? spesiellt ved kanten nederst på kjolen, dessuten tåler korsettsnøringen veldig lite, så hvis kjolen har vært snørt hardt opp (noe jeg liker selv) er det mulig at den er slitt og, det er viktig og se på deg synes jeg

jeg opplevde også at sømmene som går ned fra empirelivet, vridde seg og så skeve ut, på en helt ny kjole, og det er ike fint, så det ville jeg sjekket og

OG SOM JEG SA MENER JEG IKKE AT DET HAR NOEN INNVIRKNING PÅ EKTESKAPET EGENTLIG, DA KAN MAN IKKE TRO MYE PÅ SITT EGET FORHOLD I SÅ FALL, MEN DET ER EN TANKE JEG FÅR, EN TANKE!!

Endret av jannamor
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

For min del hadde det nok vært det samme, men jeg orker ikke styret med å løpe rundt og finne noen som kan justere en eventuell brukt kjole, i tillegg til at jeg er livredd for rip off fra selgers side. Nå har jeg uansett funnet en kjole som både er billig og som passer fasongen min perfekt, så det er i grunnen ikke noen diskusjon lenger. Jeg må bare få bestilt den mens man fortsatt får tak i 2007-kolleksjonen.

Skrevet
prøvde den kjolen selv i går, passet ikke så godt til meg men det har ingenting med saken å gjøre.

hvir du skal kjøpe denne brukt, eks den som ligger på finn nå, så er det katalogbilder, ville sett den og prøvd den i real life om mulig eller sett maaange detaljerte bilder, feks kan det være rifter i chiffon overlaget eller mellom sømmene i platina mønsteret? spesiellt ved kanten nederst på kjolen, dessuten tåler korsettsnøringen veldig lite, så hvis kjolen har vært snørt hardt opp (noe jeg liker selv) er det mulig at den er slitt og, det er viktig og se på deg synes jeg

jeg opplevde også at sømmene som går ned fra empirelivet, vridde seg og så skeve ut, på en helt ny kjole, og det er ike fint, så det ville jeg sjekket og

OG SOM JEG SA MENER JEG IKKE AT DET HAR NOEN INNVIRKNING PÅ EKTESKAPET EGENTLIG, DA KAN MAN IKKE TRO MYE PÅ SITT EGET FORHOLD I SÅ FALL, MEN DET ER EN TANKE JEG FÅR, EN TANKE!!

For min del er det en helt grei tanke:). Jeg ville bare høre folks meninger for og i mot så jeg fikk ryddet opp i mine egne tanker. Blir nok ny, siden det er en meget spesiell kjole. Og jeg som i utg.pkt. hadde tenkt å bruke Torunn på QXL. :) Blir 10000 kr dyrere, men jeg har allerede begynt å handle brudeutstyr på e-bay og kommer fort til å spare inn en del der. Får bare spare enda mer av lønna mi også, så har jeg råd. Forhåpentligvis bare èn gang i livet jeg kommer til å bruke så mye penger på en kjole.

Skrevet

Den kjolen er nyyydelig, har prøvd den selv :D

Hvis du har mulighet for å få sett på den so er jo saken grei, men hvis ikke er jo det litt leit om den ikke skulle være i den stand du ønsker.

Og ikke ta det som et selvfølge at tilpassing er med i prisen, dette varierer fra sted til sted.

Kan du forstå at de har gitt kjolen nummeret 666? Hehehehe! Jeg er ikke religiøs, men det er sikkert ikke alle som ville giftet seg i djevelens nummer :S

Skrevet

Jeg tenkte litt sånn for noen år siden. Tenkte at jeg ikke ville ha en kjole som noen hadde brukt før meg og at det må være kjipt å gifte seg i en kjole hvor bruden nå er skilt.

Nå vil jeg imidletid gjerne kjøpe brukt. Er jo selvfølgelig enklere å kjøpe nytt fordi da ordner de ofte alt for deg og du kan kjøpe slør og sko samme sted. Men det koster jo deretter og dermed så vil jeg gjerne kjøpe brukt hvis jeg finner en kjole jeg har lyst på. Har av en eller annen grunn fått litt lyst til å beholde den som et minne også og det er jo lettere å forsvare hvis man ikke har betalt så mye for den og den har vært brukt to ganger.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg syns det virker utrolig mye mer fornuftig å kjøpe en brukt kjole til kanskje 4.000 - 6.000 kr, i stedenfor å kjøpe den sammen til 10.000-14.000 kr. Gidder ikke å ofre det en tanke at det liksom skal være problematisk at noen andre har giftet seg i den før meg. Da kan liksom ikke mannen leie antrekk heller da...

Tror jeg ville vært mye mere fornøyd med en bruk kjole som jeg viste ikke kostet så mye. Ergo ville det heller ikke vært så nøye om noe gikk i stykker i løpet av det store dagen fordi jeg neppe selger den videre enda en gang. Deilig å kunne danse heftig på slutten av kvelden uten å engste meg for at kjolen skal blir stygg.

Personlig vil jeg mye heller ha en pent bruk orginal kjole, enn å kjøpe de kopiene fra Torunns drømmekjoler... Syns det er stinky butikk å bruke orginale bilder for å promotere sine egne kopier... Syns egentlig det er rart at hun ikke har fått noen på nakken. Se for deg en produsent som syr kopier av Norrønna sine jakker og til og med bruker Norrønna sine fancy bilder i reklamen... Men det var litt på siden...

Skrevet

Jeg skulle gjerne kjøpt kjolen brukt. Slik ståa er nå, klarer jeg ikke for mitt bare liv å oppdrive denne typen kjole brukt, da jeg ønsker en litt mer spesiell enn en slik jeg oppfatter som "standard" brudekjole. Derfor ser jeg meg nødt til å kjøpe kjolen ny, fordi selv om jeg gjerne skulle firt litt på krava, og valgt en rimeligere, men ikke fullt så fin kjole, så er dette en spesiell dag for meg, og jeg vil være finest i hele verden i verdens fineste kjole. Og det er det verdt.

Skrevet

Hvis du ikke er så opptatt av merket, at det er kjolen du liker uavhengig av merke, kan du jo ta kontakt med en som syr "fake" kjoler. Identiske med originalen, bare uten merkelappen i nakken. Og til hvertfall halv pris. Se f.eks.

http://www.drommekjoler.com/

Hvis ikke kjolen er blandt de som er avbildet holder det at du har et bilde av kjolen så syr de den for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...