Gå til innhold

Sandvika Storsenter - Build a bear

Eve Luna

Anbefalte innlegg

Siden jeg skal passe på niesen på 5 år i helga, tenkte jeg det hadde vært morsomt for henne å lage sin egen bamse.

Og Build a Bear har åpnet i den nye Sandvika Storsenter.

Er det noen som her vært der?

Jeg tenkte å dra dit på lørdag, men er det mange mennesker der?

Trenger man å bestille plass/time der?

Og vet noen hvor mye det koster?

Prøvde å finne info på nettet, men det står veldig lite der.

Dessuten er nettsiden til den nye Sandvika Storsenter helt håpløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri benyttet meg av dette selv, men vet at det i hvert fall var veldig veldig dyrt i Danmark. En tidligere arbeidskollega av meg sa det kostet flere hundre kroner.

Var på Sandvika Storsenter forrige helg, og butikken så veldig liten og trang ut. Vet desverre ikke om man må bestille plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bestille time, bare duk opp.. (Ganske ganske sikker). Tror den billigste bamsen koster 125 (?) og så får du dem oppover i pris. Først velger man hvilken bamse, så fyller man den og dusjer (?) man den. Deretter er det klær og lyder som kan velges. Så, selvom du velger den billigste bamsen, kan de være greit å sette en øvre prisgrense om du ikke vil at ungen skal gå helt bananas... Du får nemmelig atl mulig stasj til disse bamsene.

Syntes ikke butikken er så trang, men kanskje på en lørdag og i det-nye-senteret-har-åpnet-rushet forstår jeg at det kanskje oppleves som lite..

Endret av jente89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med akkurat den butikken. Men jeg fikk en build a bear av kjæresten min en gang :) Skikkelig koselig. Han hadde vært i USA (dette er lenge før konseptet kom til Norge), og hadde med en slik hjem. Den hadde rød bukse, røde street-sko og en hvit singlett med et stort rlødt hjerte på og så sier den "I love you" når man trykker den på arma.

Jeg ser for meg at det er kjempegøy å ha med ei lita jente på noe sånt :) Selv om det koster litt. Kanskje er det vanskelig for en 5åring å forstå hvorfor bamsen ikke kan ha svømmebriller fordi det er for dyrt osv...? Det er litt lagt opp til at man skal velge og vrake i utseende og utstyr. Men jeg vet ingenting om femåringer...

En annen skikkelig festlig ting med disse bamsene er at de får en fødselsattest! Og ett år etter at den ble kjøpt kommer et bursdagskort i posten. De sendte faktisk ett hit til Norge fra USA til min bamse.

Jeg har både bamsen og kjæresten enda, og er veldig glad i de begge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med akkurat den butikken. Men jeg fikk en build a bear av kjæresten min en gang :) Skikkelig koselig. Han hadde vært i USA (dette er lenge før konseptet kom til Norge), og hadde med en slik hjem. Den hadde rød bukse, røde street-sko og en hvit singlett med et stort rlødt hjerte på og så sier den "I love you" når man trykker den på arma.

Jeg ser for meg at det er kjempegøy å ha med ei lita jente på noe sånt :) Selv om det koster litt. Kanskje er det vanskelig for en 5åring å forstå hvorfor bamsen ikke kan ha svømmebriller fordi det er for dyrt osv...? Det er litt lagt opp til at man skal velge og vrake i utseende og utstyr. Men jeg vet ingenting om femåringer...

En annen skikkelig festlig ting med disse bamsene er at de får en fødselsattest! Og ett år etter at den ble kjøpt kommer et bursdagskort i posten. De sendte faktisk ett hit til Norge fra USA til min bamse.

Jeg har både bamsen og kjæresten enda, og er veldig glad i de begge :fnise:

Så koselig :hjerte:

Men ja, i den butikken kan det være vansklig å forklare hvorfor bamsen ikke fikk mat eller lue eller rulleskøyter eller you name it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vært på den i København og jeg kan aldri tenke meg at de har slått mange av de rimeligste inn på kassen - det er jo liksom hele poenget at man skal individualisere disse små. Konseptet er artig for barn men kostbart. Blir nok å ta med mitt barn om et år eller to - og jeg ville uten å vite det - men gjette at det er smekkfullt der - nytt senter - lørdag - tenk selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på Build a bear i Aalborg i sommer, vi koste oss der hele familien, det var ikke så billig, men man kan jo prøve å begrense seg selv om det ikke er lett. En kanin med t-skjorte, shorts, skjørt, truse, sko og caps ble kostende nesten 600 danske kroner. Også fulgte det med fødselsattest og morsomme esker til å ha bamsen og klærne i. Glad vi bare hadde et barn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom Build a Bear da jeg bodde i USA og jeg synes det var veldig kjekt, selv om bamsen min kom på 800 kr..

Da jeg var på besøk i København i sommer, hadde de nettopp åpnet en slik butikk på ett kjøpesenter. Jeg kjøpte meg en bamse der også og den kom på 700 dK. Ikke billig med andre ord, men man får jo en litt spesiell bamse.

Ikke mange steder man får kjøpt en søt bamse med ballkjole, fine smykker og armbånd og lakksko...og som sier søte ting når man trykker på den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsen her i huset er ca. 40 cm lang i henhold til fødselsattesten. Den er kjøpt i København med litt utstyr og kostet under 300 danske kroner. Synes ikke det var så dyrt for en såpass stor bamse, og opplevelsen var gansek stor for jenta vår.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...