Gjest Gjest_t-schnuppa_* Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hei igår, etter å ha blitt inspirert av div. retter og oppskrifter jeg tittet på mekket jeg sammen min egen rett. Jeg, og mannen elsket den! (mengden ble alt for mye for oss 2 bare da, så tipper retten holder til 3 - 4 voksne) Kjempe rask og lettvint er det også! Tonje`s lakselasagne 500g laksefilet (jeg brukte den frosne varianten fra rema) Lasagneplater 2hvitløksfedd 1 stor fløte ( 7,5 dl tror jeg..? ) 1 beger creme fraiche 2 løk 1 rød paprika Revet ost Salt Pepper Annet krydder etter annet ønske Sett komfyren på 225 grader. Kutt laksefileten i passe terninger Kutt paprika og løk. Kok opp fløten forsiktig, sammen med creme fraiche. Press hvitløken og putt i sausen. Krydre litt, og kok et par minutter bare. Trekk kjelen unna den varme platen. Putt oppi fileten og grønnsakene og la trekke i maks 5 min. Legg så sausen og lasagneplater (jeg brukte de fra barilla som ikke behøver å forkokes) lagvis i en stor, ildfast form og akkurat som med vanlig lasagne starter og avslutter du med sausen. Strø revet ost på toppen og stek midt i ovnen i ca 25 min! Server med nystekte rundstykker og en god salat Srett gjerne ei flaske god og kald hvitvin til! Dette blir nydelig! Mmmm,,blir sulten her jeg sitter på jobben jeg gitt.. og jeg vet at hjemme i kjøleskapet har vi rester fra igår...
pulverheksa Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Oppsummerte også oppskrifter i går, og resultatet ble vanvittig godt. Jeg lagde ovnsbakt laks med thailandsk svung Blandet 2 ss søtsoyasaus( kan sikkert bruke vanlig soyasaus og litt sukker, med litt hakkachili, hvitløk, revet ingefær oglitt salt og smurte på fisken og bakte det hele i ovnen i 10-15 minutter, på slutten hadde jeg over massevis av hakket purre. Vi spiste ris og dampet kinakål til.
Gjest Gjest_t-schnuppa_* Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Oppsummerte også oppskrifter i går, og resultatet ble vanvittig godt. Jeg lagde ovnsbakt laks med thailandsk svung Blandet 2 ss søtsoyasaus( kan sikkert bruke vanlig soyasaus og litt sukker, med litt hakkachili, hvitløk, revet ingefær oglitt salt og smurte på fisken og bakte det hele i ovnen i 10-15 minutter, på slutten hadde jeg over massevis av hakket purre. Vi spiste ris og dampet kinakål til. D hørtes godt ut, Pulverheksa Kult avatar forresten..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå