MiniMjau Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Vet ikke helt hvilke forum dette passer på... Vi bor i 2 mannsbolig og naboen (under oss) totalrenoverer hele leiligheten. De driver nå å rive ned absolutt alt, og det bråker og støver. Bråk er helt greitt, men STØVET dette fiiiine brun-gråe støvet siver opp til oss. På det ene rommet er det et ganske synlig lag på ALT! HJELP! Kan jeg kreve at naboen vasker/leier vaskebyrå? Vi har kommoder der med ting og tang, masse bøker og cder og ALT har dette støvlaget på seg. ... uff...
MiniMjau Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. oktober 2007 dobbelt-huff...det er faktisk over hele huset!!!!! men aller verst på det ene soverommet, der ligger støvet faktisk i hauger ved listene!!
mariposa Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Siver det virkelig så mye støv opp gjennom gulvet? Er ikke gulvet tett? Skjønner ikke helt dette jeg,men jeg hadde vel invitert naboen opp slik at de fikk se det. Og pratet om en mulig løsning på problemet.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Det er vel ikke opp giennom gulvet, men inn gjennom dørsprekker, vinduer, ventiler, etc. I tilegg til at alle fellesområder er tilgriset slik at man selv drar dritten inn. Kjenner til det for jeg bor også i et rehabiliteringshus for tiden.
MiniMjau Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2007 tydeligvis siver det opp... det er et trehus... huff, er litt fortvila nå. må invitere de opp for å se ikveld..
MiniMjau Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2007 Det er vel ikke opp giennom gulvet, men inn gjennom dørsprekker, vinduer, ventiler, etc. I tilegg til at alle fellesområder er tilgriset slik at man selv drar dritten inn. Kjenner til det for jeg bor også i et rehabiliteringshus for tiden. Vi har egne innganger og ingen fellesaraler, ingen dører som knytter leilighetene sammen... Bor i 2-mannsbolig.
mariposa Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 tydeligvis siver det opp... det er et trehus... huff, er litt fortvila nå. må invitere de opp for å se ikveld.. Hvis det er så gissent mellom gulvplankene at det kommer opp støv i de mengdene du beskriver, så var det kanskje en ide å gjøre noe med gulvet oppe hos dere. Da hadde sikkert både støv forsvunnet og støyen blitt redusert.
MiniMjau Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2007 Hvis det er så gissent mellom gulvplankene at det kommer opp støv i de mengdene du beskriver, så var det kanskje en ide å gjøre noe med gulvet oppe hos dere. Da hadde sikkert både støv forsvunnet og støyen blitt redusert. Det er ikke glissent mellom plankene. ...
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Kan du ikke bare vaske det bort da? *Ikke rart det er krig her i verden...*
MiniMjau Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2007 Kan du ikke bare vaske det bort da? *Ikke rart det er krig her i verden...* Jo kan kan sikkert "bare" vaske det bort. Men det har krøpet inn i alle skuffer på alt som ligger i de, det har krøpet inn i alle cder og på cdplatene... det er sånt fint "pussestøv" som greier å snike seg inn overalt. Men takk for alle "gode" råd. Ikke rart det er krig i verden.
Chiquita Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Men - dersom det kommer støv opp igjennom gulvet hos dere, så må jo gulvet være utett (selv om det ikke ser sånn ut) Ville gjort noe med det gulvet jeg! Tviler forresten på at du har noen rettigheter/krav ovenfor naboen ang vasking av din leilighet. Er vel ikke naboens skyld at det ikke er tett mellom leilighetene heller
mariposa Skrevet 25. oktober 2007 #12 Skrevet 25. oktober 2007 For at støvet skal komme opp og inn er det nødt til å være noen åpninger. I tillegg må det være en trekk i huset som gjør at støvet kommer opp til dere. Der dere får mest støv må det være mest trekk og åpninger. Selvfølgelig kan dere vaske det bort,men det alene vil vel ikke løse problemet over tid?
caso Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Støvet kan like gjerne komme fra undersiden av dere eget golv, som blir forstyrret av risting av etasjen under.
X-ray Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg tviler på at dette er noe dere kan laste naboen for...
MiniMjau Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 26. oktober 2007 Har pratet med naboen og han "kjenner igjen støvet" :-) og betaler for vaskefirma. De har jo røsket opp et oppussingsobjekt fra krigens dager helt ned til skjelettet. Støvskyen la seg over hele nabolaget, til og med nabohuset har fått støvlag innendørs. Skal ikke kimse av sånt finstøv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå