Gå til innhold

Fosterhjem for en katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå avgjort at vi skal være fosterhjem for en katt i samarbeid med FOD.

Er det noen som har noen erfaringer ang det å ta til seg en katt på denne måten? Tenker litt på ift om den klarer å tisse i kassen (og ikke i resten av huset) eller andre ting.

Skjønner jo at det blir litt vanskelig å "oppdra" katten de første dagene mtp at den må jo bli litt trygg på oss og sånn først!

Tips og erfaringer mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott! :D

Jeg har ikke personlig erfaring med å ta til meg en voksen katt, men har hatt en venninne som tok til seg en voksen katt som naboen hjemme hadde reist fra.

Voksne katter kan bruke lengre tid på å bli trygg og vant, men det burde ikke være noe problem med å få den til å tisse i kassen, f.eks.

Lykke til!

Skrevet
Vi har nå avgjort at vi skal være fosterhjem for en katt i samarbeid med FOD.

Er det noen som har noen erfaringer ang det å ta til seg en katt på denne måten? Tenker litt på ift om den klarer å tisse i kassen (og ikke i resten av huset) eller andre ting.

Skjønner jo at det blir litt vanskelig å "oppdra" katten de første dagene mtp at den må jo bli litt trygg på oss og sånn først!

Tips og erfaringer mottas med takk!

Katter er jo instinktivt renslige så det pleier ikke å være noe problem. Men det kan selvsagt skje uhell hvis den er stressa osv. Og jeg vet også at du ikke får plassert en katt med spesielle behov hvis du ikke er klar for det.

Forøvrig bør du ta kontakt med FOD, har erfart at de er veldig hyggelige og hjelpsomme :) :katt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...