Gjest Gjest_Mamsen_* Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har til gode å treffe en eneste person jeg kan stole på! Ingen venner eller venninner har noen gang holdt på fortrolige ting. Resultatet er at jeg har sluttet å gi noe som helst av meg selv til andre mennesker. Jeg tør rett og slett ikke ta sjansen mer. Jeg er så møkk lei av at folk ikke holder avtaler, ikke holder på hemmeligheter, aldri ringer, går bak ryggen osv. Er det ingen som kan være en god venn/venninne lengre uten at halve byen skal vite om hva man pratet om i går? Andre som sliter med det samme?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg slet med det før. Men nå når jeg er blitt litt eldre finner jeg det lettere å betro meg til andre. Og jeg tror at mine venner med alderen også har lært å sette pris på å kunne betro seg til andre, og dermed holder man mere tett om ting. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er. Men min erfaring er at det blir mindre interessant å sladre om andre når man blir eldre. Av den grunn at man har mer enn nok med selg selv, men også at man vet å verdsette vennskap bedre enn før...
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg kan ikke si jeg har samme erfaring som deg, så jeg mener at det definitivt finnes folk man kan stole på! Blant mine venner er det ikke vanlig å fortelle ting videre, særlig ikke om den som har betrodd seg har bedt om at man holder det for seg selv. Selv ved konflikter med ekser eller venner, hvor man kan være sint og usaklig, har jeg erfarig med at man ikke legger ut til andre om den andre partens personlige svkheter og betroelser. Men jeg har også sett at enkelte aldri klarer å føle tillit til venner som faktisk er til å stole på. Da må man kanskje jobbe med seg selv framfor å "tro" at vennene egentlig vil en noe vondt. Dessverre er det helt klart at det finnes mange som ikke skjønner hva et vennskap innebærer, og at tillit - og at man er til å stole på - burde være helt grunnleggende. Kanskje du har vært uheldig og fått venner som synes det er viktigere å ha sladder å fortelle, eller å kunne bruke andres svakhet til å framheve seg selv. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å holde avstand til disse vennene, og når du leter etter nye venner, legg merke til hva de snakker om - om de stadig forteller sladder o.l om andre vil de sannsynligvis gjøre det samme om deg. Prøv å velg bort disse fra start, og finn folk med mer integritet.
Wonders Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Sett deg krav, å tvi hold på dem, sett en standar, ikke vær redd for å behandle folk etter hva de fortjener. Du har ikke fortjent å ha det sånn! Kanskje du er for snill. At du gir etter for ofte, med en gang noen ber deg med på noe -er du med. Takk nei til noe. Ikke vær så fleksibel. Dette hørtes ut for meg som merklige råd når jeg hadde det slik du beskriver det. Jeg dumpet venner som ikke oppførte seg kult som kald fisk. De forstod ikke noe. Du trenger ikke forklare deg, det er de som har misbrukt ditt vennskap og din tillitt. Gode venner er vanskelig å se, men de er der. Og når synet ditt er klart vil du se dem, og de ser deg. Kvitt deg med det som gjør alt til tåke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå