Gå til innhold

Gameboy Advance vs Nintendo DS

Anbefalte innlegg

Gjest Gulltopp*gjest
Skrevet

Skal kjøpe gameboy advance eller nintendo ds til jenta mi på 5 år.

Har inntrykk av at advance er litt ut, men den er jo enklere. Hun takler sikkert en nintendo ds også.

Hva bør jeg velge? Hva har dine barn?

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Kjøp DS. Den kan spille Game Boy Advance-spill også.

Gjest Gulltopp*gjest
Skrevet
Kjøp DS. Den kan spille Game Boy Advance-spill også.

Det blir en DS ja, håper de har den i ROSA ;)

Skrevet

Gameboyen er jo forgjengeren til DS og det kommer ingen nye spill ut til den.

Skrevet

Mine har Gameboy og synes det er topp! De er såpass små at de ikke har behov for masse finelektronikk og ørten spill, så da valgte jeg å ikke legge fullt så mye i det foreløpig...

Gjest Mayamor
Skrevet

En gameboy er rimeligere enn ds, men der finnes likevell en rekke spill til dem. Våre barn har begge deler da de har hatt gameboy i mange år. Grunnen til at vi velger å beholde begge deler er at Color spillene ikke passer på ds. Jeg ser jo det at vi kjøper ikke advacespill lenger (med unntak av det ene pokemonspillet, men som sagt; det passer jo på en ds maskin også...)

Så er spørsmålet; bryr barna dine seg om hvilke spill som er nye/gamle? Kan det være at dette er noe de overhodet ikke ønsker seg og muligens ikke vil spille på? Har venner ds og de vil ha likt? Hvor mye har du tenkt å bruke på maskinen? Er det en mulighet å supplere med den andre modellen dersom dette er en suksess? Eller mener du det får da holde i åresvis med en type maskin? Er økonomien stram eller ok? Hvilke spill ønsker barna seg?

Lykke til med valgets kval...

Skrevet

En DS koster bare et par hundre kroner mer enn enn GBA og da med tanke på at de fleste butikk har sluttet å ta inn GBA spill så vil jeg si en DS lønner seg..

Skrevet

Enig, du kan like gjerne gå for en DS. Det vil lønne seg i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...