Aurela Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg lurer på en ting.. Skatter man av det man tjener over frikortgrensa, eller er det slik om man går over frikortgrensa så skatter man pluttselig av hele beløpet?? Har prøvd å spørre mange og lenge, men har ikke blitt noe klokere av det.. Noen her som vet?
Gjest Helen Parr Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Man har et skattefritt beløp tilsvarende frikortbeløp selv om man skatter, på grunn av minstefradrag og personfradrag.
Gjest Landra Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Nei, du betaler 50 % skatt av det du får over frikortgrensen. :-)
Gjest Helen Parr Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Nei, du betaler 50 % skatt av det du får over frikortgrensen. :-) Bare husk at dette ikke er det du nødvendigvis skal betale i skatt.
Gjest Landra Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Bare husk at dette ikke er det du nødvendigvis skal betale i skatt. Hei! Jeg regner med det siden det står det på frikortet mitt! :-)
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Man har et skattefritt beløp tilsvarende frikortbeløp selv om man skatter, på grunn av minstefradrag og personfradrag. Litt vanskelig å skjønne hva du mener her. Dersom en tjener over frikortgrensa vil en i realiteten betale 7,8 % trygdeavgift av all lønn opp til en grense som består av personfradrag + minstefradrag. Dvs at tjener du f.eks kr 75000 betaler du kun 7,8 % skatt.
LukaFrost Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Ta kontakt med Ligningskontoret så får du sver. Spør etter nytt skattekort om du går over grensa på frikortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå