happyhappy Skrevet 24. oktober 2007 #1 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har vært i bedriften i ett år, og vi jobber ganske tett. Men han er ganske så sløv på bursdager til oss to ansatte og jeg forventer vel egentlig ikke noe til jul heller. Men jeg behøver jo ikke være like passiv som han! hehe.. Noen som kommer med noen tips?? Jeg er "bare" 21år og trenger ikke blakkes helt på dette altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 24. oktober 2007 #2 Del Skrevet 24. oktober 2007 En vin? Eller er det kanskje for upersonlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happyhappy Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 24. oktober 2007 En flaske vin er vel kanskje veldig så greit det. Det er jo veldig vanlig å gi til alle anledninger..hehe.. det er vel en god redning kanskje!hmm:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happyhappy Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 24. oktober 2007 ....annet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 24. oktober 2007 #5 Del Skrevet 24. oktober 2007 et par kule ølglass og en 6pack Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 24. oktober 2007 #6 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvilke interesser har sjefen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini_me Skrevet 25. oktober 2007 #7 Del Skrevet 25. oktober 2007 Er det vanlig å gi julegave til sjefen? Vin må da være helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 26. oktober 2007 #8 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har aldri gitt julegave til sjefen, men så har jeg aldri jobbet i en så liten bedrift, heller. En flaske vin høres bra ut, hvis han drikker vin, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 26. oktober 2007 #9 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har heller aldri gitt julegave til sjefen. Tror ikke det er vanlig, men for all del; definer vanlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 27. oktober 2007 #10 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg ville aldri kjøpt julegave til sjefen, dette er derimot sjefens anledning til å sette litt ekstra pris på sine ansatte hvis han husker det! Så beklager, mitt tips er å la det være . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happyhappy Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 28. oktober 2007 hmm..kanskje jeg bare skal la det være da.. han er jo så rævva på å huske oss ansattes bursdager ol.. kanskje lurt å droppe det ja.. men jeg tenkte som så at jeg ikke behøvde være like passiv som han.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 28. oktober 2007 #12 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har aldri gitt noe til sjefen, men fått fra bedriften har jeg. Det var dog før jeg begynte i kommunen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekornrotte Skrevet 29. oktober 2007 #13 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg ville aldri kjøpt julegave til sjefen, dette er derimot sjefens anledning til å sette litt ekstra pris på sine ansatte hvis han husker det! Så beklager, mitt tips er å la det være . Signerer denne ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 29. oktober 2007 #14 Del Skrevet 29. oktober 2007 hmm..kanskje jeg bare skal la det være da.. han er jo så rævva på å huske oss ansattes bursdager ol.. kanskje lurt å droppe det ja.. men jeg tenkte som så at jeg ikke behøvde være like passiv som han.. Hva forventer du egentlig på bursdagen din? Og ejg ville ikke gitt gave til jul til sjefen, om det ikke var bestemt på forhånd at alle skulle gi en liten ting til hverandre. Syns heller det er sjefens ansvar å gi en liten gave til de ansatte, men mener at det bare er en liten ekstra ting om h*n vil det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 29. oktober 2007 #15 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg ville ikke kommer på å gi noe til sjefen, hvertfall slik jeg jobber nå. Hvis du absolutt vil gi noe kan en bukett blomster være koselig, eventuelt konfekt/en pose twist/ en marsipangris/ pose brente mandler eller noe annet 'julete'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 29. oktober 2007 #16 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hvis noen skal gi gave, bør det være sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #17 Del Skrevet 29. oktober 2007 Om du kjøper gave til han kanskje han vil se på det som smisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 29. oktober 2007 #18 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg ville aldri kjøpt julegave til sjefen, dette er derimot sjefens anledning til å sette litt ekstra pris på sine ansatte hvis han husker det! Så beklager, mitt tips er å la det være . Tenkte jeg skulle skrive akkurat dette hmm..kanskje jeg bare skal la det være da.. han er jo så rævva på å huske oss ansattes bursdager ol.. kanskje lurt å droppe det ja.. men jeg tenkte som så at jeg ikke behøvde være like passiv som han.. Jeg har aldri vært borti en sjef som husker, eller skal huske bursdager osv. Hvorfor i all verden skulle de det?? Det som er "vanlig" er at ledelsen/sjefen gir en oppmerksomhet til jul, ikke mer. Og det er ikke alle steder de gjør det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. oktober 2007 #19 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det er vanlig at firmaet gir de ansatte en påskjønnelse - i forbindelse med jul - i forbindelse med runde bursdager over 40 (dvs. fra 50 og utover) - i forbindelse med god innsats. Det er TOTALT uvanlig at ansatte kjøper presang til sjefen. Dersom man ikke selv gjør sjefen oppmerksom på at man har dag ved å f.eks. ta med seg kake på dagen er det ikke så vanlig at sjefen går rundt og husker på slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 29. oktober 2007 #20 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg synes det er en vel negativ holdning til sjefer her inne - av typen 'h*n skal huske meg, men jeg skal ikke huske h*n'. Jeg er enig i at det finnes både gode og dårlige ledere, og mange som faller midt imellom. Noen fortjener en gave, andre ikke. Men det er relativt ensomt å være leder, og sjefer, som andre medarbeidere, setter pris på positive tilbakemeldinger fra sine folk. Så dersom TS gjerne føler det på sin plass å gi en gave til sin sjef, så synes jeg hun skal gjøre det (selv om det ikke passer for alle). Det trenger ikke å være noe stort, men, som jeg skrev tidligere, en pose twist eller en marsipangris er nok oppmersomhet for å si 'jeg setter pris på deg som leder'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå