latte Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Katta mi har fått 6 kattunger, som har vært aldeles utmerket flink til gå på kassen. Men i det siste har de begynnt å tisse bak sofan.. Passer på at det bestandig er rent i kattetoalettet... Hvordan kan jeg holde de borte...noen gode råd, har hørt at salmiak hjelper..vaske med altså..
Gjest katteelsker Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Katta mi har fått 6 kattunger, som har vært aldeles utmerket flink til gå på kassen. Men i det siste har de begynnt å tisse bak sofan.. Passer på at det bestandig er rent i kattetoalettet... Hvordan kan jeg holde de borte...noen gode råd, har hørt at salmiak hjelper..vaske med altså.. ikke bruk salmiak det har stoffer i seg som katter misforstår og tar som urinlukt... antagelig en katt som har tisset der tidligere så lukter de d og tror at d r et toalett der, prøv å sett en kattekasse over stedet de tisser på eller små skåler med klor... lykke til
NovaFlare Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Salmiakk er nettopp det du IKKE skal vaske med, for det inneholder et stoff som katten synes minner om piss, og dermed vil den fortsette å tisse der. Kjøp "Get Off" i dyrebutikken, den er en spray som inneholder lukter som katten ikke liker. Den kan du spraye i vinduet f.eks, på planteblader, eller andre steder du ikke ønsker at katten skal være. "Get Off" finnes for både inne- og utebruk, så pass på at du kjøper riktig. Hvis du allerede sliter med å få bort pisslukt som har satt seg, så er "Urine Off" helt fabelaktig til å fjerne selv den strammeste lukt!
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Du må holde kattungene på et avgrenset område så de skjønner hva som er kattedo. Mora kan få gå fritt rundt i huset, men fram til kattungene har skjønt hva kassa brukes til må de ikke få fri tilgang til huset. (feks ha dem på badet en periode der de har mat, kasse og seng)
Gjest Eir Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Ikke vask med salmiakk, som de over sier gjør det bare ting verre. Bruk klor, det nøytraliserer lukten best. Og det enkleste er å holde ungene unna, til de har lært seg å bruke doen. Når er så små må de også alltid ha doen innenfor ett par meters rekkevidde, fordi de ikke greier å holde seg så lenge. Sett evt ut flere doer, hvis det er nødvendig.
latte Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2007 Takker for gode råd..har ikke vasket med salmiakk, bare hørt at det er lurt å bruke...så det skal jeg da altså ikke gjøre.. Kattungene har vært flinke til å bruke kassen, men jeg kan ikke holde de på et begrenset område, de er 6 uker gamle. jeg prøver å sette ut små skåler med klor eller tar en tur på dyrebutikken...
NovaFlare Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Husk at kattunger ikke er leveringsklare før de er 12 uker da, 8 uker er bare en myte, fordi hunder er det. Så vær snill og behold de til de er 12 uker. Mange tror at moren støter de fra seg, men hun bare lærer de selvstendighet! http://dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=K...;h=d&id=198
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Ikke sett ut klor!!!!! Det er jo utrolig farlig for dem om de kommer borti det. Huff og huff sier jeg!!!!!!!
NovaFlare Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Ikke sett ut klor!!!!! Det er jo utrolig farlig for dem om de kommer borti det. Huff og huff sier jeg!!!!!!! Slapp av, hun setter jo ikke UT klor, hun VASKER med det
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Takker for gode råd..har ikke vasket med salmiakk, bare hørt at det er lurt å bruke...så det skal jeg da altså ikke gjøre.. Kattungene har vært flinke til å bruke kassen, men jeg kan ikke holde de på et begrenset område, de er 6 uker gamle. jeg prøver å sette ut små skåler med klor eller tar en tur på dyrebutikken... Sette ut klor står det. Det ble anbefalt av en annen bruker... Det ville vært helt forferdelig om en uskyldig liten puselabb skulle dyppe seg ned i en av bollene for så å bli slikket på....
NovaFlare Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Å gudameg, det så jeg ikke!!! IKKE SETT UT KLOR; NEI!! Enig.
latte Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2007 Slapp av dere...har ikke satt ut klor.. Dro på dyrebutikken og kjøpte "Get off" spray
MiniMjau Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Må bare si det jeg også "IKKE SETT UT KLOR". Småtassene kan jo drikke det i seg, og det skal nok veldig lite til før de blir alvorlig forgiftet!!!! Legg ut friske appelsinskall, er et kjerringråd jeg har hørt, eller sitronbåter på fat, der de tisser. Pass på å skvise ut litt av safta. Da rygger de! ut igjen. Jeg hadde nok også sett på kassa, trenger du flere kasser? Prøv med flere små kasser? Kommer de seg opp i kassa? Prøv: Sett de opp i kassa når de har spist. Sett de opp i kassa når du ser de begynner og snuse og vil bak sofaen. Og, har du vurdert å kastrere pusen din? .... men det var jo ikke diskusjonen her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå