Gå til innhold

Jeg fant 500 kroner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var på butikken i sted å kjøpte meg mat, bandt annet sørlands chips.

Da jeg åpnet den nå nettopp så fant jeg 500 kroner i posen.

Men hva burde jeg egentlig gjøre? Ta det, eller melde fra? Det er jo en god del penger, men å finne den som mistet det er vel omtrent umulig.

Hva ville foresten du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva burde jeg egentlig gjøre? Ta det, eller melde fra? Det er jo en god del penger, men å finne den som mistet det er vel omtrent umulig.

Hva ville foresten du gjort?

"Melde fra"? Hahahaha :fnise:

Det var jeg som mistet dem, faktisk. Ta kontakt med meg på PM, så skal jeg gi kontonummer du kan overføre til.

Gjest Gjest_Bølla_*
Skrevet

"Fant" du 500,- i chips posen???

Skrevet

Inni posen? Rart..

Du har helt rett, å finne den som faktisk mistet den er umulig, det er nok mange som vil si at den er sin..

Skrevet

Det var jeg som mistet dem, faktisk. Ta kontakt med meg på PM, så skal jeg gi kontonummer du kan overføre til.

Tenkte på meldre fra til butikken.

Men det er kanskje ikke så lurt, nei hvis alle er som deg :ironi:

Men det må nok være de som laget potetgulle da det var inni posen.

Skjønner selv ikke helt hvordan det er mulig.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Er den ekte :fnise:

Om det er tilfelle (hvilket jeg finner rart?) så beholder du den!

Melde fra om det til produsenten i "håp" om å finne eieren :ler:

Behold pengelappen du, men det skal ikke ligge "ulumskheter" i bla. matvareposer om den ikke er hygienisk pakket...

*til ettertanke*

Endret av Silmarill
Skrevet
Er den ekte :fnise:

Om det er tilfelle (?) så beholder du den!

Oi, det vet jeg ikke. Den ser nå ganske så ekte ut.

Hvordan ser man om den ekte?

Skrevet
Inni posen? Rart..

Du har helt rett, å finne den som faktisk mistet den er umulig, det er nok mange som vil si at den er sin..

jeg håper det bare var i handleposen...

Skrevet

Hadde jeg funnet en pengeseddel i posen, så hadde jeg kontaktet produsenten.

Først og fremst fordi det ikke skal finnes "fremmede" elementer i matprodukter. Husk det er flere bakterier på penger enn hva det er hos en vanlig bille.

Skrevet

Det er en stripe sånn ca midt på seddelen og noe sølvgreir på kantene. Da er den vel ekte?

Det var i potetgullposen, ja. Litt under noen chips-flak.

Men, nei, jeg spiste ikke noe av potetgullet.

Det er vel sånn at man får gratis sørlands chips i erstatning om man ikke er fornøyd?

Men jeg var nå egentlig svært fornøyd, jeg :fnise:. Ikke vær gang man får penger med på kjøpet.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

:slåss: gi deg du da, den er MIN :erter:

Oi, det vet jeg ikke. Den ser nå ganske så ekte ut.

Hvordan ser man om den ekte?

Vannmerke og en "tråd" som er verdt kr.500;-

Uansett,om det er tilfelle så kan det jo være at de har en kampanje sånn som Gilde hadde med noen pølser for en tid tilbake!

"finn gullpølsa" het den og da kunne du finne en 500 lapp eller noe i pølsepakka....

Endret av Silmarill
Skrevet

Behold pengene, men meld i fra til produsenten.

Skrevet
Det er vel sånn at man får gratis sørlands chips i erstatning om man ikke er fornøyd?

Man får alltid gratis sørlandschips i ett år når man finner en femhundrelapp i en av posene.

Det har alltid vært slik.

Gjest Ugla i.i.
Skrevet
:slåss: gi deg du da, den er MIN :erter:

Uansett,om det er tilfelle så kan det jo være at de har en kampanje sånn som Gilde hadde med noen pølser for en tid tilbake!

"finn gullpølsa" het den og da kunne du finne en 500 lapp eller noe i pølsepakka....

Nå øker nok salget av sørlands-chips.... :ler:

Ugla i.i.

Skrevet

#løper i full fart til butikken#

Skrevet

Faktisk så lager jeg sørlandschips, og jeg ser det mangler en 500 lapp fra lommeboka mi...hand it over :danse: :-D

Skrevet

Det er bare en ustekt chips. Jeg trodde alle visste at sørlandschips blir laget av friterte 500-lapper.

Skrevet
Det er bare en ustekt chips. Jeg trodde alle visste at sørlandschips blir laget av friterte 500-lapper.

Tusenlapper da ? Er det spesial-chips ?

Skrevet (endret)

Du må si fra til produsenten ja! Fremmedlegemer skal overhode ikke finnes i mat!

Husk det er flere bakterier på penger enn hva det er hos en vanlig bille.

Sorry, men dette er nok en myte. Ingen fukt i penger; ergo ingen bakterier. -Jeg jobber på microlab, og viser dette til alle lærlinger som kommer og tror dette er sant.

Endret av Flua
Skrevet
Sorry, men dette er nok en myte. Ingen fukt i penger; ergo ingen bakterier. -Jeg jobber på microlab, og viser dette til alle lærlinger som kommer og tror dette er sant.

Å? Jeg har alltid hørt at man må vaske seg grundig på hendene når man håndterer mye penger. Det lærte jeg i allefall da jeg jobbet i butikk. Penger er jo noe som folk tar på med fingrene sine, som skifter eier i ett sett, og som aldri blir vasket....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...