Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #1 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvor lenge på en medium stor kyllig kokes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #2 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er jeg nødt til å fjerne noe inni den først forresten? Det er noe brunt litt ekkelt i vannet, hva er dette? Ja jeg er grønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. oktober 2007 #3 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Jeg koker ofte høner og da lar jeg dem koke i 1,5 - 2 timer. Du skal ikke fjerne noe, men det vil som regel være noen rester av blod som farger vannet en smule. Å koke høner/kyllinger er i det hele tatt ingen estetisk opplevelse, men det blir godt! Edit: Estetisk heter det, ikke estisk Endret 24. oktober 2007 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #4 Del Skrevet 24. oktober 2007 Takk for beroligende ord Ble litt bekymret da jeg så masse brune greier oppå kyllingen Takk igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. oktober 2007 #5 Del Skrevet 24. oktober 2007 Du kan for ordens skyld sjekke at det ikke ligger en liten pose med innmat inni, men det har jeg ikke sett på år og dag, så jeg tviler på at du finner noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 24. oktober 2007 #6 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg pleier alltid å skylle kjøtt og fisk i kaldt vann og tørke det med tørkepapir før jeg steker eller koker det. Når man koker kjøtt, danner det seg alltid skum i vannoverflaten. Dette er div. eggehvitestoffer som kan fjernes underveis (viktig for å få klar kraft, og har også noe betydning for smaken). Gi et skikkelig oppkok, fjern alt skum med en øse e.l, og skru ned varmen slik at det såvidt syder i gryten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #7 Del Skrevet 24. oktober 2007 En kylling trenger ikke koke like lenge som en høne, så jeg ville nok vurdert om den var ferdig fra ca en time av. Ellers pleier jeg å fjerne guffe/mørkerøde bløte nyrerester fra oppunder ryggraden like ved lårene, og ellers skylle. Godt å koke med noen urter eller suppekvast, f eks laubærblad, persille o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #8 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ok da husker jeg på å skylle og tørke neste gang. Skum er nå fjernet og har sjekket etter pose inni (som ikke var der). Tusen takk jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå