Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Er det mulig å gjøre stikkende ullplagg en smule mykere? Vil f.eks. Milo tøymykner ha noen effekt på stikkingen, eller er det bare ønsketenkning?
Aurela Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Ble bare litt nyskjerrig... Er stikkende det samme som kløende eller er det forskjellig :klø: jaja, ikke noe med saken å gjøre, vet det .. Endret 24. oktober 2007 av jente89
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Tja, jeg kaller dem stikkende, men det er vel godt mulig å si kløende og. Typiske ullgensre med andre ord. Ikke noe godt å ha på bare armer over lengre tid.
Julie Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg synes ullplagg blir mykere når man vasker med Milo (eller andre vaskemidler for ull) fremfor vanlig vaskepulver ja.
Grønt blad Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg vil tro at du ikke vil bli knitt den stikkende følelsen. Milo er et vaskemiddel beregnet på ull/silke, og vil kanskje gjøre plagget mykt og godt, men det vil ikke forandre på garnet og grovheten til det. Min erfaring er i alle fall at den stikkende følelsen fortsatt er der etter en vask med Milo. Men nå jeg har heller ikke prøvd tøymykningsmiddelet fra Milo, så det kan hende det hjelper. En vask vil uansett ikke gjøre at plagget stikker enda mer. Det kan være verdt et forsøk.
Gjest nimbus Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Kjøp kasjmir eller alpacca (ikke ullblandinger, men rene evt blandet med silke). Det stikker ikke! Dyrere, men verdt det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå