Gjest Brettjenta Skrevet 24. oktober 2007 #1 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har sett reklame for filmen "Switch" på tv et par ganger nå.... Og han Peter Stormare. Hvorfor kan ikke han bare snakke svensk!!! Hvis det er så at filmskaperene mener at dette er en norsk rolle - dvs at skuespilleren skal være/virke norsk så er det en real skivebom å ha valgt Peter Stormare "bare" fordi han er såkalt verdensstjerne/kjendis! Herregud... det er gruelig irriterende å høre ham prøve å snakke norsk på en litt sånn mumlende måte med dyp og mystisk (?) stemme... Det er jo hverken norsk eller svensk... Feil uttale og feil tonefall. Hvorfor ikke bare la mannen snakke svensk??? Som det står i denne artikkelen; en ung norsk skuespiller måtte lære Stormare at det het handegata og ikke håndlegate Peter Stormare er en god skuespiller, bevares, men her virker det som han er hyret inn bare fordi man vil ha et kjent navn på rolle listen. ....og hadde han enda ikke prøvd å snakke norsk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #2 Del Skrevet 25. oktober 2007 Enig! høres helt tåpelig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #3 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg er enig i at de nok kunne hatt ham snakke svensk. Men sånn rent utenom det vil jeg si at Stormare er dritkul. Jeg liker også veldig godt at han fortsetter å spille i skandinaviske filmer, og ha småroller her og der nå etter at han sikkert har mange andre tilbud liggende. Det skader nok heller ikke karriæren til disse unge skuespillerne at de har spillt inn film med Stormare tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 25. oktober 2007 #4 Del Skrevet 25. oktober 2007 Satt og så et program om innspillingen av denne filmen sammen med sønnene mine som er rimelig snowboard interesserte. Må innrømme at jeg fikk en litt sånn flau følelse av den godeste Stormare.... Jada det er kult at han velger å være med i små filmer "hjemme" i Skandinavia - men i denne filmen her er han ikke med som en god skuespiller men som trekkplaster fordi han er Hollywood-stjerne. Jeg likte ham kjempegodt i både Fargo og Chocolat (f.eks.) og også den gang han spilte Carl Hamilton (og det var svensk og han snakket vanlig svensk!). Men i "Switch" - det lille jeg har sett og lest om filmen - virker det bare så dumt. Se forøvrig denne artikkelen hvor journalisten mener at Stormare er katastrofal.... Og som journalisten sier: det er dumt å ta med en stor stjerne når stjernen er filmens store problem.... Men det betyr kanskje ikke noe når filmen er laget for ungdom som uansett bryr seg mer om snowboard og det filmen handler om enn at Stormare er en skandinav som har "made it over there"... Også kjenner de ham vel igjen fra Prison Break - og det i seg selv er vel god reklame (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 26. oktober 2007 #5 Del Skrevet 26. oktober 2007 At Stormare har takket ja til dette filmprosjektet skjønner ikke jeg. Det må da finnes andre skandinaviske prosjekter som portetterer han bedre enn "switch" Stormare er kul. men... Switch..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 26. oktober 2007 #6 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Han fikk med seg manus når han spilte inn tatt av kvinnen eller no, leste det og likte det. Han valgte selv at han ville spille i den...noe sånt sa han i alle fall på senkveld i kveld Endret 26. oktober 2007 av Cherie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 27. oktober 2007 #7 Del Skrevet 27. oktober 2007 Han fikk med seg manus når han spilte inn tatt av kvinnen eller no, leste det og likte det. Han valgte selv at han ville spille i den...noe sånt sa han i alle fall på senkveld i kveld Jeg så også Senkveld. Og selvfølgelig valgte han selv å spille i filmen. Men det gjør ikke inntrykket mitt noe bedre av den grunn. Jeg liker Stormare - men synes ikke noe om at han snakker så svorskete. Det rare på Senkveld var at når han begynte å snakke om bandet sitt og musikk så snakket han også mer normalt og svensk. Da ble han litt mer seriøs og normal - kanskje litt mer seg selv? Og også mye mer sympatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyj Skrevet 27. oktober 2007 #8 Del Skrevet 27. oktober 2007 Kanskje det er meninga at han skal snakke sånn? Jøss som folk henger seg opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 28. oktober 2007 #9 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hva med å se filmen først, og SÅ snakke dritt om den Synes Stormare er fantastisk kul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 28. oktober 2007 #10 Del Skrevet 28. oktober 2007 Nå har minsten i familien sett filmen og han forteller at Stormare skal snakke slik fordi han spiller en fyr fra USA som ikke er så god i norsk! Så da så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradokset Skrevet 29. oktober 2007 #11 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det må da finnes andre skandinaviske prosjekter som portetterer han bedre enn "switch" Det bør vel være omvendt - ikke at filmen skal portrettere skuespilleren, men at skuespilleren skal portrettere rollen sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 28. mai 2008 #12 Del Skrevet 28. mai 2008 Rollen til Peter stormare i filmen "Switch" er at han er opprinnelig svensk, så har han flytta til USA, dermed får han rar aksent, og i tillegg at han har flytta til Norge i filmen. Vi mennesker tilpasser oss språk veldig bra mens noen blir språkforvirra, dette gjør at rollefiguren får veldig karakteristisk språk,noe som igjen gjør at alle vil huske denne gale rollefiguren;) tror nok at dette var godt gjennomtenkt av regissør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #13 Del Skrevet 28. mai 2008 Rollen til Peter stormare i filmen "Switch" er at han er opprinnelig svensk, så har han flytta til USA, dermed får han rar aksent, og i tillegg at han har flytta til Norge i filmen. Vi mennesker tilpasser oss språk veldig bra mens noen blir språkforvirra, dette gjør at rollefiguren får veldig karakteristisk språk,noe som igjen gjør at alle vil huske denne gale rollefiguren;) tror nok at dette var godt gjennomtenkt av regissør. Tror dette oppsummerer hvorfor Stormare snakker sånn. Det er ikke fordi han prøver å snakke norsk, da tror jeg ærlig talt at regissøren hadde bedt han om å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 29. mai 2008 #14 Del Skrevet 29. mai 2008 Det er rollefiguren og ikke Stormare som snakker svorsk! Noe som vitner om talentet hans, og ikke på at han selv velger å snakke rart... Hør ham snakke amerikansk? Snaut svensk aksent i det hele tatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå