Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting, dater en fyr nå, han er singel, tror ikke han har planer med å bli forlovet, kjæreste med de første årene, men hva vet jeg, har bare kjent fyren i noen få mnd, men jeg mener skal man date noen i flere år , før man dropper det hele? hvis man står på stedet hvil, ikke kjæreste med han eller samboer når det er gått la oss si fem år, kan man spørre da hva hans meninger er med det hele? eller hvordan skal man spørre da? vil ikke mase heller da, men hvis man ser hverandre flere ganger pr. mnd er det ikke naturlig at man blir sammen da? ellers blir man jo eh utnyttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å "date" noen uten å være kjærester betyr vel egentlig bare at man er venner som henger sammen en del, gjør det ikke?

Og det er vel noe man kan fortsette med resten av livet i grunnen?

Gutter er enten kjærester eller ikke, for meg. Mellomting her er bare aktuelt for en velidg kort periode mens man "finner ut" om man skal bli sammen eller ikke. Tror en måned ville være maks jeg hadde giddet å "gi noe tilbake" dersom han ikke ville definere seg som kjæreste.

Skrevet

kUN EN måned? ok,, jeg gir det to år jeg da, jeg er tålmodig av meg eller kanskje 5 år? føler meg litt for tålmodig, men vi må jo gi mannfolka en sjanse da, blir ikke kjent på en måned vetdu...........man er vel ikke venner når man har sex? hva hadde dere spurt om når det hadde gått 2 år da? om vi kan bli sammen? han vet jeg har barn, og tør ikke ha ansvaret for barn sa han, men ting kan jo forandre seg........

Skrevet
man er vel ikke venner når man har sex?

Når man har sex er man "i min bok" i en av to kategorier:

1. man er kjærester

2. man er "fucking friends", altså venner

(evt man har en "one night stand", men det er vel ikke det man mener når man sier "har sex"?)

hva hadde dere spurt om når det hadde gått 2 år da? om vi kan bli sammen?

Det er noe du kan spørre om etter 2 uker- 2måneder ca. Ikke etter to år!! Da er det toget gått FOR LENGST!!

Gjest Gjesten
Skrevet

Okay, de går ut saman, gjer ting saman, har sex men de er ikkje saman og han vil ikkje vere saman med deg offentleg? For å sei det sånn: joa, før eller sia vil han nok få kjæreste, men eg tvilar på om det blir deg. Han får det han vil ha av deg alt no, er ikkje interessert i å gjere noko alvor ut av det, vil ikkje ta ansvaret for barn... De er i eit forhold, det kallast Friends with Benefits, eller knullekompis om du vil. Sorry at eg er krass, men det er slik eg les di forklaring.

Gjest *nurket*
Skrevet (endret)

Date i 2 og 5 år uten at du kaller det kjæreste???? Er det definisjonsforskjeller her eller. Amerikanere sier jo at de dater frem til den dagen de forlover seg, men da er de jo kjærester (selv om de sier dater). Her i Norge mener jeg at å date er den perioden man har før man tar et valg om man ønsker å være kjærester. Og hvis det tar 2 år eller mer??? :o Sorry, men da har toget gått for min del... Hadde du vært riktig for han hadde han tatt imot barnet med åpne armer og ansvaret som følger med.

Har selv opplevd at gutter velger å bruke ordet dater når de ikke er sikker på hva de vil men gjerne vil kose seg for det, og når de ikke er sikker på hva de vil så er de ikke noe å satse på heller.

For meg høres det ut som dere er ekstra gode venner. Friends with benefits som ei sa her.

Endret av *nurket*
Skrevet

Jeg hadde en elsker for en stund siden. Før jeg var sikker på om vi var på vei til å bli kjærester eller ikke, var vi på konsert en gang. Under konserten tok jeg rundt ham, eller la hånda mi på kneet hans eller noe slikt - og da sa han: "Ikke her".

Altså: Holder han deg i handa, eller koser dere i full offentlighet så kan det jo hende han vil noe romantisk med deg. Men er det full pakke i senga og null kos i offentlighet, høres det ut som du har fått deg en elsker / pulevenn.

Skrevet

jo, det har hendt han har tatt meg i hånda, og holder den, og gir meg en god klem når vi møtes, har hilsa på kameraten hans å, han har ikke mor og far, de er gått bort.

Ok, kanskje vi blir kjærester en gang, men tviler på det, får gi det litt tid da.

Skrevet

[quote name='Gjest' date='25.10.2007 (09:33) ' post='4984351'

Ok, kanskje vi blir kjærester en gang, men tviler på det, får gi det litt tid da.

Gjest Gjesten
Skrevet

Det står i opningsinnlegget at dei har halde på nokre månader, så år er det vel ikkje snakk om endå. Men ho verkar jo villig til å "date" nåken år til...

Skrevet

ok, jeg gir det ett år til da max, jeg liker han jo veeeldig godt, og møtte tilfeldig på ham igjen, for jeg glemte ham aldri, han har sagt at han vil bli bedre kjent med meg, og at vi skkulle love å passe på hverandre alltid, lurer på hva han mente med det egentlig........

Skrevet

Dette må være en tulletråd. Håper for ts in skyld at dette er en spøk. Ingen kan vel bli så naive?

Skrevet

Å la ham bruke opp til fem år på å finne ut om han vil bli kjæresten din? Ja, hvis du vil det så. Men det høres ut som om han utnytter deg. Høres ut som om han vil ha deg som elskerinne men ikke noe mer. Og det er jo synd siden du tydeligvis vil noe mer! Hvorfor ikke spørre ham rett ut? Om det er noe her eller ikke? Siden dere har kjent hverandre i flere mnd burde ikke det spørsmålet komme som noe sjokk.

Skrevet

Ja, men det er ikke en tulletråd, dette er alvor, er dessverre villig til å vente lenge for at han skal bli min.

Hva skal jeg si da? akkurat ordrett? kom med gode forslag, dette har mye å si for meg.

Skrevet
Ja, men det er ikke en tulletråd, dette er alvor, er dessverre villig til å vente lenge for at han skal bli min.

Hva skal jeg si da? akkurat ordrett? kom med gode forslag, dette har mye å si for meg.

Prøv å prat med ham om forholdet deres, si at du er interessert. Si feks "nå har vi data noen måneder, har vært fint å bli kjent med deg osv". Så kan du jo høre hva han sier. Virker det som han synes det samme, kan du jo spørre ham rett ut om han tror det kan bli noe mellom dere.

Skrevet

njaaa er redd det skal skremme ham bort nå, men om et år, SKAL jeg spørre om det,da orker jeg ikke vente lengre, skal spørre om d kan bli noe mellom oss en gang i framtida..... :rødme:

Skrevet

Er ikke det litt lenge å vente? Er han interessert tar han kanskje initiativ til noe mer selv, men siden han ikke har gjort det ennå, virker det mer som om han liker å ha deg som elskerinne.

Du har jo ingenting å tape på å spørre ham nå - er han interessert i noe mer, blir han ikke skremt bort av at du snakker om framtida. Er han ikke interessert, er det jo bare bra å bli kvitt han nå og ikke gå ett år til å håpe... For da blir du jo enda mer skuffa hvis han ikke er interessert... Skjønner ikke hvorfor du gidder å bli utnytta jeg men...

Gjest Gjest_jepp_*
Skrevet

Hvis det er noen trøst,så har jeg vært i et tilsvarende "forhold" i tre år. Aner ikke hva vi er. Jeg bare venter og venter og venter... men nå er det for mitt vedkommende "slutt". Jeg gidder ikke tenke på noe mer håndfast. Og det rare er at selv om det er slutt,så er det som før... Vi snakker fremdeles med hverandre hver eneste dag. Noe som får meg til å tro at vi var venner. For det er det som er beskrivelsen av oss nå. Vi er kun venner og jeg merker ikke annen forskjell enn at jeg ikke føler jeg vil noe fremtidsmessig med han.

Tror egentlig at begreper kun sitter i hodet. Hvis vi hadde sagt til oss selv at vi var kjærester, så ville det ha sett ut som det. Hadde vi sagt rett ut at vi var venner med benefits, så hadde det sett ut som det også.

tør liksom aldri spørre. har gått for langt til å kunne det. Og nå bryr jeg meg ikke om alle spørsmålene mer, for det er uansett ikke han jeg vil ha. Selv om jeg på en måte har han og jeg egentlig ikke vet hva vi er...Kan du ikke bare gi blaffen i definisjonene? Jeg kan love deg at tilværelsen ikke vil være noe annerledes med definisjoner heller.

Gjest *nurket*
Skrevet

Mannfolk bruker ikke så lang tid på å finne ut om de er forelska i jenta, og vil være kjærester (etter min erfaring hvertfall). De gangene jeg har møtt noen og vi har blitt forelska i hverandre, har vi snakket om at vi er kjærester etter meget kort tid (heller ikke flere mnd).

Ja, man kan falle for en mann har vært venn med i mange år selvsagt, men når man allerede har et seksuelt forhold.. Og man da ikke får vite om det er seriøst eller ikke etter noen mnd, da mener jeg at han er ute etter noe annet enn et seriøst forhold.

Beste er å gi slipp på han. Savner han deg, kommer han tilbake! Og satser på forholdet.

Skrevet

Nei jeg gir aldri slipp på ham, er ikke hvem som helst for meg....men jeg skal se det an et år nå, han sier han vil bli bedre kjent med meg, men har ikke tørt å spørre hvorfor det, når han vet at jeg har barn, og han sa i sommer at han ikke tørte å ta ansvar for barn, eller ville ha noen selv, jeg må bli flinkere til å spørre ham ut, når han sier at han skal passe på meg, og at vi må love alltid å gjøre det, det må jo bety noe? at han alltid vil ha kontakt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...