Gå til innhold

Blomsterbukett til nesten dobbel pris!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker blomsterbuketter :roser:

Nå på fredag kjøpte jeg en høstbukett, den kostet 150 kr,

og det var mye i den.

På lørdag var jeg i byen igjen å så samme bukett

på samme sted til 200 kr! I løpet av natten hadde prisen steget med 50 kr!

Er dette vanlig?

Er det lov???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten dobbel pris når den går fra 150 til 200? Tror du bør lære deg litt matte...

Uansett: Butikken tar hva de vil for buketten. Det er kontraktsfrihet i Norge, er jo ingen som tvinger deg til å betale denne prisen. Så med mindre du hadde fått lovnad fra butikken om at prisen var den samme dagen etter har du ingenting du skulle ha sagt.

Skrevet

fikk du ikke med deg nesten?

Jeg ville jo ikke gått inn å sagt noe, bare stusset veldig. Lønner det seg aldri å handle blomster på lørdager da... hmmm

50 kr er MYE, ingen andre som synes dette er merkelig praksis?

Skrevet

Det kan hende fredagsbuketten var et par dager gammel, mens lørdagsbuketten var helt ny?

Skrevet
Det kan hende fredagsbuketten var et par dager gammel, mens lørdagsbuketten var helt ny?

Godt forslag. Ellers synes jeg det var merkelig, jeg og!

Kontraktsfrihet...? Alt dere har greie på! :)

Skrevet
fikk du ikke med deg nesten?

Joda, og det skrev jeg da også i mitt innlegg over, men holder nå uansett på mitt utsagn om at du bør lære deg matte, er fremdeles VELDIG langt unna dobbel pris.

Lønner det seg aldri å handle blomster på lørdager da...

Jepp, det stemmer. Fordi du har sett at én type bukett i én butikk gikk opp 50 kroner fra fredag til lørdag, kan vi herved konkludere med at det aldri lønner seg å handle blomster på lørdager! :eeeh:

Skrevet
Er det lov???

Hvorfor skulle det ikke være lov?

Skrevet

nå vet jeg selvsagt ikke hvilken butikk du handlet hos men hos en del kjeder er ikke det veldig uvanlig, spesielt en av kjedebutikkene har veldig klare "regler" på helg ikke helg, dvs hva de setter ut på fredag og lørdag og priser, men hvis dette er en ferdigbukett tror jeg det er mer sannsynlig at den er feilpriset, det skjer ganske ogst så med mindre du gikk inn og spurte hva prisen var og om den fra fresag eller den fra lørdag var den riktige tror jeg du må annta at den var feilpriset. dersom du ikke handlet hos en kjedebutikk men kjøpte en bukett som var satt sammen i butikken og satt til salg så er det ikke veldig merkelig, det som ser ut som det samme for deg trenger ikke å være det. hvis feks var roser i buketten kan de ha brukt de rosene de hadde, og hvis de satte kortere roser til 25- 30 ,- i den du kjøpte og brukte dyrere roser til 50,- i den på lørdag kan det forklare det hele. Er ikke alltid det er like åpenlyst hva som er i en bukett med mindre man tar den fra hverandre og teller opp.... men jeg skjønner godt at du reagerte det hadde nok jeg også gjort, men jeg tror jeg hadde spurt hvis jeg ble så sjokkert.....

Skrevet
nå vet jeg selvsagt ikke hvilken butikk du handlet hos men hos en del kjeder er ikke det veldig uvanlig, spesielt en av kjedebutikkene har veldig klare "regler" på helg ikke helg, dvs hva de setter ut på fredag og lørdag og priser, men hvis dette er en ferdigbukett tror jeg det er mer sannsynlig at den er feilpriset, det skjer ganske ogst så med mindre du gikk inn og spurte hva prisen var og om den fra fresag eller den fra lørdag var den riktige tror jeg du må annta at den var feilpriset. dersom du ikke handlet hos en kjedebutikk men kjøpte en bukett som var satt sammen i butikken og satt til salg så er det ikke veldig merkelig, det som ser ut som det samme for deg trenger ikke å være det. hvis feks var roser i buketten kan de ha brukt de rosene de hadde, og hvis de satte kortere roser til 25- 30 ,- i den du kjøpte og brukte dyrere roser til 50,- i den på lørdag kan det forklare det hele. Er ikke alltid det er like åpenlyst hva som er i en bukett med mindre man tar den fra hverandre og teller opp.... men jeg skjønner godt at du reagerte det hadde nok jeg også gjort, men jeg tror jeg hadde spurt hvis jeg ble så sjokkert.....

fryktelig mye skrivefeil her ser jeg beklager beklager!!!

Skrevet

dette var hos Mester Grønn :tristbla:

Mulig de hadde blandet oppi noe nytt.

Skrevet

Mester grønn har buketter til både 150 og 200,og det skjer veldig ofte at det er kunder som tar en bukett med pris, tar ut prisen og bare setter den i en annen bukett. Så hvis ikke alle bukettene hadde en høyere pris enn fredag,så vil jeg tro det er det som har skjedd.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det tror jeg også. Utrolig ofte at kunder greier å sette feil pris i feil bukett ;)

Dessuten hender det at buketter til 150 og 200 ser veldig like ut, kan være vanskelig å se forskjell hvis man ikke "teller over"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...