Gå til innhold

Vil ikke gifte seg med meg?

Anbefalte innlegg

Gjest *knust*
Skrevet

Hei alle

har i snart 1 1/2 år gått å ventet på at kjæresten skal fri. Vi har ankket om det og jeg trodde vi begge var enige i om at når vi ble samboere så skulle vi gifte oss etter ett års tid.

Vi var kanskje litt raske med å flytte sammen men vi elsker hverandre høyt og fungerer fint sammen. Vi har en pen leilighet, god økonomi etc.

Samboer er en sosial fyr, har mange guttevenner som alltid har fått "henge" her hvis de har hatt lyst til det. Jeg har stort sett vært hos venninner.

Men i går kom bomben, jeg var sliten etter en 12 timers vakt og kom hjem, hadde tatt en dusj, tok på joggedress og satte meg ned i sofaen ved siden av sambo og spurte pent om han kunne massere føttene mine litt. Han begynte å massere litt men plutselig stoppet han og sa Æsj!! Jeg trakk foten til meg og spurte hva det var, og han spurte om jeg aldri stelte føttene mine?

Så bare rant det ut, føttene mine var ekle fordi jeg har skorper av hard hud på hælene, de sprekker opp innimellom men jeg har aldri tid til å file, neglene skulle nok også vært stelt og klipt. Han synes jeg ikke var flink nok med hårfjerning, gikk for mye i joggedress, frisør visste jeg ikke hva var og jeg sminket meg ikke og gjorde meg litt "fiks" som han sa. Han sa ogs at vennene hans kom med bemerkninger om at jeg var ulekker. Og til slutt spurte han meg om jeg i det hele tatt hadde tenkt å pynte meg til bryllupet vårt eller om jeg ville komme i joggedress da også. Jeg begynte å hylgrine- tok meg for ansiktet og han tok tak i hånden min og sa SE SE PÅ DET HER. TØRR HUD; FLISETE NEGLER!!!

Han ba meg skjerpe på rutinene mine, så gikk han inn på soverommet og smelt igjen døren. I dag morgens var han ute av huset før jeg hadde stått opp. Og jeg sitter på jobb, gråter litt og skjønner ikkenoe.

Vil han ikke gifte seg med meg? Hvorfor har han ikke sagt noe før? Vet ikke om jeg skal dra hjem etter jobb eller dra til mamma.

hilsen knust

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en pause, og dra hjem til mamma etter jobb. Slik barnslig oppførsel fra hans side fortjener ikke at du henger etter ham. Gi ham tid til å tenke seg om, og om mulig be om unnskyldning fordi han gikk for langt i sin kritikk...

Du spør om han ikke vil gifte seg med deg. Så til deg - vil du gifte deg med ham???

Skrevet

oi da...makan til ufin oppførsel...

Det er nå en gang sånn at det er viktig å fortsatt gjøre seg fin for hverandre, selv om man bor sammen. Men samtidig blir man jo (heldigvis må jeg si) litt sløvere etterhvert. Man trenger ikke fjerne hår hele tiden, eller se fresh og nysminka ut til enhver tid.

Det kan nok hende at mannen har et aldri så lite poeng. Kanskje du har blitt litt for slurvete? Men det betyr ikke det samme som at han har rett til å si slike ting så frekt som han gjorde. Det finnes andre bedre måter å si ting på synes jeg. Så her har han tråkka i salaten, rett og slett!

Hvor gamle er dere? Han høres nemlig en smule umoden ut, om han ikke aksepterer en joggebukse etter 12 timers jobbing. Det er jo når man er hjemme at man kan slappe av og være seg selv fullt ut. Har man flyttet sammen bør man også akseptere at partneren ikke doller seg så mye som før.

Gjest Rattata
Skrevet

Å jøje meg, for en fyr!! Jeg skjønner veldig godt at du ble knust. For en salve!!

Og så lurer jeg: Er det en fyr du vil gifte deg med? En som ikke tåler at du dresser ned når du er hjemme? Forventer han at du skal stylte rundt på høye hæler og holdin-strømpebukser når du vasker opp?

Han har sikkert veldig mange gode sider også, men jeg tror det er viktig når man finner en man skal dele livet sitt med at han elsker personen deg, og ikke hvordan du ser ut. Det er vel det samme om du dasser rundt i joggedress hjemme etter en 12-timersvakt på jobben, vel?

Du bør sikkert ikke ta noen veldig store og altomslukende beslutninger basert på gårsdagens utbrudd, men at dere bør sette dere ned og snakke rolig og alvorlig om dette, er helt klart. Jeg synes sannelig han skylder deg en unnskyldning også, for å være helt ærlig.

Stå på! Og husk at om han ikke fortjener deg, så er det stoooor sjans for at du finner noen andre som gjør det.

Kos og klæms,

Rattata

Skrevet

FYSJ ! Jeg ville ikke bekymra meg mest for om han ikke vil gifte seg med deg, men hvordan han oppfører seg mot deg !

Alle kan jo tenke ditten og datten om hverandre, men å si ting til deg på den måten, og å bry seg SÅ hardt i at du har en sånn "ufin" greie med f.eks føttene dine. Nei ÆSJ til han i stedenfor.

Skrevet

Kanskje du kan ta kritikken litt til etterretning, også. Har du latt deg forfalle etter dere flyttet sammen? Det klassiske ti-kilo-opp-på-seks-måneder? Mange jenter blir mindre opptatt av personlig stell i samboerskap og reduserer gradvis sin attraktive verdi over tid.

Skrevet

Støtter absolutt ikke fremgangsmåten han brukte her. Det er helt lavmål.

Jeg kan tenke meg han har tenkt på dette over tid, - ikke turt å si det til deg, - og så plutselig sprakk det for han. Helt helt uholdbar måte å kommunisere på, her har han en kjempejobb.

Kjenner ellers godt til problemstillingen, og den gjelder begge veier. Både jeg og min sambo her blitt enige om at denne fella kan vi ikke falle i.

Uansett, om du liker å ha det sånn som du har det nå, - så må han likevel respektere det, og ikke "pålegge" deg noe anne enn det du selv ønsker.

Jeg og sambo såpass "heldig", at vi må pynte oss hver dag i jobb, men slik har det ikke alltid vært.

Skrevet

Høres ut som en umoden fyr. Er han i det hele tatt klar for å gifte seg? Virker som om han umodne kamerater også, som han tydeligvis har hørt for mye på.

Grunnen til at han angrep deg så kraftig, er nok som andre sier, at han har tenkt på det en stund men ikke visst hvordan han skal si det, og så sprakk det for ham. Han ble vel aggressiv fordi han hadde dårlig samvittighet for å såre deg, og så ble han sint på deg i stedet for seg selv. Jepp, her har han en jobb å gjøre med måten å kommunisere på. Viktig i et ekteskap!

Skrevet

hmmm... den var kanskje i drøyeste laget...! Hadde blitt kjempelei meg hvis min sambo hadde sagt det her til meg.

Men det er sikkert noe han har gått og gnagd på lenge, uten og få seg til og si det til deg og at han rett og slett sprakk i går... På en utrolig dårlig måte vel og merke!

Og jeg tror det har lite med joggebukse etter 12 timers skift og gjøre, men mer generelt enn som så. For hvis han ikke takler det, så er det hans problem.

Men så til løsningen, hvis du fortsatt vil ha han da....

Foreslå for han en bli-ny-dag på en eller annen hudpleiesalong eller spa for dere begge to med massasje, manikyr, pedikyr og diverse sånne ting. Det er utrolig deilig (hvertfall for deg som jobber 12 timers skift) og det er bra for forholdet deres og pleie hverandre og dre selv.

Og si til han at hvis han synes du er ufiks, så kan han kjøpe gavekort til deg for og fikse deg opp for han!! La han ta ansvar!!

Lykke til!!

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Måten han sa det på var ganske frekt ja. Jeg hadde blitt kjempesåra hvis jeg visste at han tenkte slikt om meg. Dette har han tydeligvis tenkt på lenge og til slutt så sprakk det bare for han.

Men må samtidig få understreke at det kanskje er noe i det han sier. Vi glemmer ofte å ta vare på hverandre etter at vi har vært sammen en stund og det er feil mener jeg.

Man bør fortsette og kle seg pent og ta vare på seg selv , selv etter flere år i samme forholdet!

Shave seg både under armer og på leggene. For hvem synes det er deilig å ta på skjeggete legger?

Kjenner at jeg av og til blir irritert på mannen min for han er ikke noe flink og ordne seg så mye som i begynnelsen av forholdet.

Selv prøver jeg det beste jeg kan for å holde meg best mulig slik jeg kan og klaRER. Men det er jo urimelig og forvente finstas til alle døgnets tider!'

Men det er viktig å prøve å ta seg best ut også i hverdagen sammen med mannen sin og omvendt.

Men av og til kan det vel bli for mye..Fikk høre det her om dagen at jeg måtte være forsiktig med å være så sexy hele tiden for da fikk han se meg så ofte sånn..Og da ble det på en måte hverdagslig for han det også..Så vet ikkehva han mente med det, men det kan vel ligge noe i det også.At en mellomting er bra

Gjest Vinduskarmen
Skrevet

Har kompisene hans kommentert det også? :klø:

Jeg synes han sa det på en forferdelig måte! Om du har forfalt vanvittig kan jeg skjønne at han tenker over det, men det gir han ingen unnskyldning til å snakke til deg på den måten.

Skrevet

Huff da, fra mitt ståsted høres det ut som han har problemer selv, og at det er noe som plager han og han kanaliserer det ut i idiotist oppførsel mot deg.

spesielt hvis dette var brått og brutalt.

Skrevet

Hei.

KJære vene..!!

Man kan da ikke tillate seg å reagere sånn?? HUff.. Kan skjønne det der med at det hadde bygget seg opp en stund som andre foreslår, og kanskje det kan være en forklaring, men det er da INGEN unnskyldning..

Ble det til at du dro hjem eller?

Jeg hadde dratt hjem til min mor iallefall, så han fikk tenkt seg om.

:klemmer:

Skrevet

Dette var virkelig stygt gjort av samboer!

Jeg forstår riktignok litt av problemstillingen, at kjærester ofte forfaller etter at man har vært sammen en god stund (dette kommer vel av at man blir tryggere på hverandre - så det er jo ikke bare negativt?), men dette er ikke måten å ta opp et "problem" på!

Én ting hadde vært om han hadde fremstilt saken sin på en litt mer innpakket måte, og nevnt at det kanskje hadde vært hyggelig om dere begge var litt mer oppmerksomme mot hverandre, og kanskje "pyntet" dere litt for hverandre innimellom! Men når man kommer fra en lang arbeidsdag synes jeg det er heeeelt legitimt å stupe inn i koseklærne, dette bør da samboer virkelig tåle å se.

I heimen vår dresser begge seg opp så og si hver dag til jobb, og vi ler godt når vi begge, så fort vi har kommet inn døren, regelrett stuper inn i joggedressen. Sambo har også sagt at han synes jeg er så "søt" når jeg sitter i joggingsen, nydusjet og usminket en fredag kveld, klar som et egg for en helaften på sofaen...

Synes du skal tenkte deg litt om hvordan tingene ellers er før du tenker på bryllup...

Skrevet

hei knust ts

ojojoj her er det mange tråder og mange grunner som kan ligge bak...

tenk på han, har han hatt en fæl dag på jobb? blitt sagt opp? krangla med noen? sliter han med noe? har han dårlig samvittighet? har kompisene sagt noe, "erta" han for noe, er han en singelmann eller don juan? tidligere mange damer? redd for commitment

veldig mye som kan ligge bark en sånn utblåsning som ikke har noe med deg å gjøre. Det kan være eksterne ting som har bygd seg opp over tid... vit det..

En annen ting som slår meg, er hvordan du var som person når dere møttes? var du alltid stelt og fiksa og penkledd?? er det en forandring som har skjedd med deg som fører til at han kan si noe sånt?

vet at alle fikser seg litt ekstra i starten, men er du ikke en sminke person er du ikke det, er du ikke en barbert person er du ikke det, dette må han visst? har intimiteten dere i mellom forandret seg?

nå skal jeg være slem. hvis dette er tilfelle, at du etter å ha blitt sammen med han er en av de damene som "lar alt forfalle" synes jeg ikke det er rart en sånn utblåsning kom. er uenig i måten det ble gjort på og er uenig i at man alltid skal fikse seg, man må få lov å gå i joggebukse etter en lang dag, MEN man må huske å jobbe for partneren sin, man må fortsette å ville tenne, engasjere, og forføre sin kjære, ellers vil et forhold, få dårligere kvalitet og kanskje dø. dette er selvfølgelig begges jobb

Det er mye som kan ligge bak dette, å forvente et frieri 1,5 år etter dere ble sammen er ikke så vanlig, ja vi jenter ønsker det, men steget og binde seg er ofte mye større for gutta. Dere har flytta sammen, det er et stort steg i seg selv, kan ha blitt mye for han at du forventer eller tror alt sånn kommer på en gang

hvis han derimot er en drittsekk, hvilket og kan være tilfelle, er det like greit du fant det ut nå, før dere giftet dere..

men snakk med han. kommunikasjon er grunnregel nr 1 for at et forhold ikke kan fungere. kan han ikke forklare dette for deg. må du kanskje vurdere om du vil ha et liv med en mann som skjeller deg ut og stikker fra problemene i stedet for å jobbe med de for resten av livet.

Gjest Gjest_trampe_*
Skrevet

Det er vanskelig å finne en riktig måte å ta opp dette på og han har nok tenkt lenge på hvordan han skulle gjøre det og til slutt kom alt ut bare helt feil.

Jeg syns du skal ta utfordringen, møte opp hjemme og at dere prøver å snakke sammen om hva som er problemet. Kanskje det ikke er utseendet ditt eller at du har "forfalt" som er problemet, kanskje han ikke vet hva han vil med forholdt. Og da er det bedre å få snakket om det. Kan hende at det er den jenta han falt for han vil ha tilbake, den jenta som pyntet seg for han og som han nå kanskje kun får se i joggedress? Jeg skjønner at du ble såret over hvordan han sa det, men tenk igjennom det han sa og spør han hva han egentlig mener med det. Når man lever sammen så må man kunne ta opp ting som er vanskelige med hverandre, men han kunne kanskje gjort det annerledes.

Hvis han er ung så teller det hva kompisene synes om dama hans, og han er kanskje sår for kritikk om deg og så har dette bygget seg opp.

Jeg vet ikke, så en prat dere i mellom hadde nok vært fint.

Skrevet

Mitt råd er at du revurderer både mannen og joggebuksene. Det han sa, var stygt og unødvendig men det er joggebukser også, og jeg ville helt ærlig heller ikke likt å hatt en kjæreste som gikk mye i det. Det finnes SÅ mye annet man kan ha på seg som er behagelig og ikke for pyntet, så der støtter jeg ham. Men om du burde være sammen med en fyr som snakker til deg på den måten, kan du jo tenke litt over.

Gjest *knust*
Skrevet

Hei, TS igjen

Jeg har nok latt ting skli ut etter at jeg byttet jobb. før var jeg sekretær og kom pyntet og fin på jobb hver morgen men etter at jeg begynte som hjelpepleier så har ting endret seg. Jeg bruker helseuniform og joggesko på jobb. Sminke blir det lite av, kanskje litt mascara hvis jeg har tid. Liker å sove lenge og bruke minst mulig tid på badet. Skjønner ikke helt hvordan det skal endres på.

Dro hjem i går, vi snakket litt sammen og han var lei for at det smalt for han- men han sa at han skulle ønske jeg kunne kaste joggeklærne og klippe håret skikkelig og bli flinkere til å smøre meg med krem, fjerne hår, stelle hender/føtter, nappe brynene mine slik jeg gjorde før etc.

Gjest Gjest_trampe_*
Skrevet
Hei, TS igjen

Jeg har nok latt ting skli ut etter at jeg byttet jobb. før var jeg sekretær og kom pyntet og fin på jobb hver morgen men etter at jeg begynte som hjelpepleier så har ting endret seg. Jeg bruker helseuniform og joggesko på jobb. Sminke blir det lite av, kanskje litt mascara hvis jeg har tid. Liker å sove lenge og bruke minst mulig tid på badet. Skjønner ikke helt hvordan det skal endres på.

Dro hjem i går, vi snakket litt sammen og han var lei for at det smalt for han- men han sa at han skulle ønske jeg kunne kaste joggeklærne og klippe håret skikkelig og bli flinkere til å smøre meg med krem, fjerne hår, stelle hender/føtter, nappe brynene mine slik jeg gjorde før etc.

Godt dere fikk snakket sammen og at han ba om unnskyldning for måten han sa det på. Det viser at han egentlig bryr seg om deg. Og at han vil ha den "gamle" jenta si tilbake. Hva om dere tar en kveld på badet sammen, at han "hjelper" deg med å barbere legger og annet - ingenting som får opp dampen som det. :)

Skrevet

Nei, æsj, du må i allefall ikke få han til å barbere deg! Det er jo virkelig drepen på romantikken spør du meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...