Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har sett at det har kommet økologisk vin på Vinmonopolet, og vil gjerne ha noen anbefalinger. Har dere noen favoritter? Er de tunge/lette/fruktige/tørre/søte/etc?

Jeg planlegger julegaver :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett Fairtrade-viner også, men har ikke smakt dem enda. Kanskje du kan lese om dem på nett?

Skrevet

Joda, har lest litt, men vil gjerne ha anbefalinger fra folk - litt mer enn det som står på en etikett, liksom ... :)

Gjest _Leela_
Skrevet

Prøvde en økologisk vin og den smakte fy... Men husker jeg hva den heter... vet bare at det var ei snegle et sted på etiketten, tror den var fransk.

Men tar gjerne imot tips om gode økologiske viner da, regner bare med at jeg hadde uflaks med valget sist.

Skrevet

Jeg liker vinene fra Bonterra (Fetzers økologiske linje). :)

Skrevet

Bonterra? Hm! *google*

Skrevet
Prøvde en økologisk vin og den smakte fy... Men husker jeg hva den heter... vet bare at det var ei snegle et sted på etiketten, tror den var fransk.

Men tar gjerne imot tips om gode økologiske viner da, regner bare med at jeg hadde uflaks med valget sist.

Ja, jeg har også hørt noen skrekkhistorier, og vil helst ikke gi bort vond vin til jul ... :sjenert:

Skrevet
Bonterra? Hm! *google*
De har dem på Vinomonopolet, men det er dessverre få pol som har dem inne, så de må sannsynligvis bestilles. Jeg ser nå at Sangiovesen fra dem ikke er tilgjengelig lenger, det er synd, for den var nydelig. Men jeg har også smakt enten Syrahen eller Zinfandelen (husker ikke hvilken i farten), og den var også veldig god.
Skrevet

Tusen takk for tips! Får legge ut på Bonterra-tokt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...