Sandman Skrevet 8. april 2003 #1 Del Skrevet 8. april 2003 På http://www.expressen.se kan du se bildeserien der hun i morges står i granatnedslag og kuleregn. To pressekolleger av henne ble drept... ...når livet til Åsne står i fare, så er jammen jeg i mot krigen også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 8. april 2003 #2 Del Skrevet 8. april 2003 Finnes det noe som heter dumtøff også - på samme måte som dumsnill? overmodig tror jeg ligner på det ordet jeg leter etter. For all del - Åsne er flink og greier. Og det er viktig at det finnes noen journalister som henne - som tør!! .. men det hadde ikke vært meg - enda jeg liker å se på meg selv som tøff journalist-berte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #3 Del Skrevet 8. april 2003 ...når livet til Åsne står i fare, så er jammen jeg i mot krigen også.... Det er jammen ikke rart blonde damer blir sett på som dumme, når de omgir seg med så kloke menn som deg... Trifolii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 8. april 2003 #4 Del Skrevet 8. april 2003 Bra, Sandman! Uavhengig av hvilke motiver du har, er det alltid hyggelig å møte andre krigsmotstandere Får håpe du treffer på Åsne en gang. Kanskje hun blir rørt av omtanken din og... ja, hvem vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 8. april 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 8. april 2003 Åsne er neiggu ingen dum blondine....på den annen side er heller ikke jeg noen klok mann.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 8. april 2003 #6 Del Skrevet 8. april 2003 Åsne Seierstad er kjempetøff! CAtzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 9. april 2003 #7 Del Skrevet 9. april 2003 Greit nok at det er modig gjort av henne, hun har valgt det selv. Men tenk på alle de som MÅ være der da.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 9. april 2003 #8 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg synes pressefolkene som fortsetter og holde seg i Irak hviser veldig liten modenhet. men det er klart noen lever ikke får de risikerer livet heller, det er vel derfor folk driver med ekstremsport, og jeg synes ikke det de driver med er noe annet enn det. men det at det er pressefolk der gjør jo at man får se helt andre bilder da, men alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 9. april 2003 #9 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg føler det er litt om å gjøre å være tøffest? Nei takke meg til Fredrik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #10 Del Skrevet 9. april 2003 Lurer på hva boken som kommer til jul skal hete? hmmm Jeg satser på "krigen og meg, en beretning fra Bagdad" eller "Fritidsproblemer på Palestine Hotel" eller "Den store krigshåndboken, en overlevelsesguide" eller "Verdens krigssoner og lille pretensiøse meg" eller "Norge ekke det samma etter krigene mine" eller "Alle snakker om krigen, men bare jeg har vært der" oppgitt-zloty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NangaParbat Skrevet 9. april 2003 #11 Del Skrevet 9. april 2003 Synes det lukter litt jantelov her.... Jeg må si det er bra at det finnes journalister i Bagdad som kan gi oss ett relativt objektivt bilde det som skjer. Alternativet vill være at vi måtte forholde oss til propagandaen fra Pentagon eller Saddams "informasjonsminister" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 9. april 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 9. april 2003 Synes det lukter litt jantelov her.... Jeg må si det er bra at det finnes journalister i Bagdad som kan gi oss ett relativt objektivt bilde det som skjer. Alternativet vill være at vi måtte forholde oss til propagandaen fra Pentagon eller Saddams "informasjonsminister" *stående applaus* I svenske media HYLLES Åsne for tiden. Hennes YRKE er jo freelance-journalist og forfatter, med spesialitet krigsområder. Bøker i kjølvannet av dette, som kan gi oss innblikk i kulturen og enkeltmenneskers dagligliv i disse områdene, i tillegg til å rapportere de militære operasjoner, er svært interessante. Hun har bygget seg et utrolig sterkt navn på veldig kort tid, ved hjelp av dyktighet og MOT, så hun fortjener hver krone hun kan tjene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 9. april 2003 #13 Del Skrevet 9. april 2003 Yepp, det er jeg enig i, Sandman. Hatten av for Åsne, som tør å ta sånne sjanser for å gi oss et best mulig innblikk i de faktiske hendelsene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2003 #14 Del Skrevet 9. april 2003 Lurer på hva boken som kommer til jul skal hete? hmmm Jeg satser på "krigen og meg, en beretning fra Bagdad" eller "Fritidsproblemer på Palestine Hotel" eller "Den store krigshåndboken, en overlevelsesguide" eller "Verdens krigssoner og lille pretensiøse meg" eller "Norge ekke det samma etter krigene mine" eller "Alle snakker om krigen, men bare jeg har vært der" oppgitt-zloty he, he.. Åsne er vel flink hun, men hun er da ingen hellig ku man ikke kan fleipe om?! Når det gjelder spørsmålet om objektivitet; Vi har vel alle våre preferanser, forforståelse og betratkningsståsted. Åsne S er utvilsomt en uredd og tøff kvinne, (uten dødsangst), men Sannhet er en subjektiv ting, selv ikke norske modige kvinner eier den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 9. april 2003 #15 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg synes også det lukter jantelov lang vei her. Hva i alle dager er galt med å skrive en bok? Ikke forfatteren som bestemmer hvor "hypet" en utgivelse skal bli. Jeg synes Seierstad virker som dyktig og seriøs. Ja, hun er dristig, men måten hun håndterer dette på, ser jeg ingen grunn til å kritisere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #16 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg synes det var moro å tulle litt med Åsne jeg, også moro å se på Sverige at de må sende intervjuene i opptak fordi hennes kontante østlandsdialekt er KOMPLETT uforståelig for språkblinde stockholmere.. Ikke så oppgitt egentlig da moro-zloty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå