Sommerbruden Skrevet 8. april 2003 #1 Skrevet 8. april 2003 Lurer veldig på hva jeg skal kjøpe i morgen gave til min kjære. Det er vell vanlig at bruden også kjøper til han? Han har jo klokke, slippsnåler og alt slikt. Har noen gode ideer? Takk!
Frøya*0803 Skrevet 8. april 2003 #2 Skrevet 8. april 2003 Kanskje du finner en god ide her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave Lykke til :D
14062003 Skrevet 8. april 2003 #3 Skrevet 8. april 2003 Vi har begynt på dykkekurs i forbindelse med dykking på vår bryllupsreise (Mauritius). Jeg har begynt å tenke på å kjøpe ei ny klokke til min kjære - en sånn man kan dykke med (med dykkecomputer altså). Prisen ligger fra kr. 2000,- til 8000,- - altså innenfor det som jeg har budsjett på til morgengaven. Men hva om vi ikke fortsetter å dykke? En slik dykkerklokke er jo noe større enn hva som er praktisk å bruke i hverdagen - om man ikke dykker. Min frustrasjon er at min opprinnelige morgengave ser ut til å gå i vasken - og det selv om den har vært planlagt i ett år før bryllupet! Min kjære har to ringer han alltid bruker - vår forlovelsesring og en typisk guttering han fikk av sin far (nå død) i begynnelsen av ten-årene. Denne ringen er han klar til å "forkaste" når gifteringen skal på plass, da den blir for liten å flytte. Jeg ville "stjele" denne ringen, pusse den opp og om mulig prismessig sette inn en bitteliten diamant i den. Men det er jo klin plent umulig å få stjålet ringen. 2 av hans venner har prøvd å hjelpe meg, 3 av mine venninner pluss svigermor pønsker ut mulige "ran", men han bærer den ringen KONSTANT :-( Siden vi skal til Mauritius og juveler visstnok er noe billigere der, kan jeg vente til vi er på bryllupsreise (da er jo ringen av pga. gifteringen), men det har jeg liksom ikke lyst til. Hjeeeelp!
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #4 Skrevet 9. april 2003 Vi har begynt på dykkekurs i forbindelse med dykking på vår bryllupsreise (Mauritius). Jeg har begynt å tenke på å kjøpe ei ny klokke til min kjære - en sånn man kan dykke med (med dykkecomputer altså). Prisen ligger fra kr. 2000,- til 8000,- - altså innenfor det som jeg har budsjett på til morgengaven. Men hva om vi ikke fortsetter å dykke? En slik dykkerklokke er jo noe større enn hva som er praktisk å bruke i hverdagen - om man ikke dykker. Et lite tips: Det er mye bedre å bruke dykkecomputer (alene eller festet på en konsoll sammen med manometeret osv.) enn dykkeklokke... Hilsen meddykker
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #5 Skrevet 9. april 2003 Vi hadde et lite og intimt bryllup og min mann skulle for annledningen bruke dress og slips. Ettersom han ikke hadde slipsnål, fikk han det i gull i morgengave på bryllupsdagen, slik at han kunne bruke den på dagen. Jeg fikk smykke og øredobber som morgengave dagen derpå. Normal så heter det seg slik at det er bruden som får morgengave og ikke brudgommen. Men det er jo som en føler for selv. :D
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #6 Skrevet 9. april 2003 Normal så heter det seg slik at det er bruden som får morgengave og ikke brudgommen. Men det er jo som en føler for selv. :D normalt?? "fra gammelt av" mener du vel? det hadde jo med økonomisk sikkerhet å gjøre.. og det klarer vi jo å gjøre selv i dag.. så nå er morgengaven symbolsk og romantisk.. og BØR følgelig gå begge veier.. en kvinne som forventer å få morgengave men ikke planlegger å gi en selv, er en sjåvinist/egoist/etc likestilling må nemlig gå begge veier..
Puselure Skrevet 9. april 2003 #7 Skrevet 9. april 2003 Jeg fikk en diamant til min alliansering i morgengave av min kjære, og jeg hadde kjøpt en Seiko kinetic klokke (batteriløs klokke) til han. Klokken kostet 4600 tror jeg. Han ble kjempefornøyd. :D
Augustbrud02 Skrevet 10. april 2003 #8 Skrevet 10. april 2003 Mannen min fikk et portrettmaleri med bilde av han og meg.
Gjest Paff Skrevet 10. april 2003 #10 Skrevet 10. april 2003 Hei Lin! Jeg har også tenkt å gi han sykkel, men syns ikke jeg kan velge for han, så han får en sykkelpumpe med sløyfe på, og en konvolutt med penger og aktuelle brosjyrer... :D Puff
Sommerbruden Skrevet 11. april 2003 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2003 Har tenkt at jeg kanskje kan kjøpe et speilrefleks kamera til han. Syntes dere det er for upersonlig? Da kan han jo ta masse fine bilder på bryllupsreisen...
Gjest Helenius Skrevet 11. april 2003 #12 Skrevet 11. april 2003 Har tenkt at jeg kanskje kan kjøpe et speilrefleks kamera til han. Syntes dere det er for upersonlig? Da kan han jo ta masse fine bilder på bryllupsreisen... En kjempeide, spør du meg, og mye mer personlig enn en slipsnål eller lignende. Jeg ville imidlertid ikke kjøpt det til min kjære, siden jeg selv har et ypperlig et av sorten og jeg ser for meg at vi ikke trenger *to*... Men siden du sier at HAN kan ta bilder på bryllupsreisen, virker det ikke som om det er tilfelle hos dere. Om du vil gjøre det mer personlig, kan du jo legge ved et gavekort hvor du stiller deg selv disponibel som modell...
Gjest Paff Skrevet 11. april 2003 #14 Skrevet 11. april 2003 Kjøpte faktisk sykkelpumpen i dag, og den lignet jo ikke på en sykkelpumpe slik "gammeldagse" meg trodde lenger, så da er det jo ikke noe problem med innpakkingen heller! Thi-hi. Har lagt ved 4000,- til selve sykkelen og så får han velge modell og evnt betale litt ekstra selv. Det er det eneste jeg har kommet på som en morgengave han vil bli glad for og som han faktisk trenger og har lyst på. :D PUFF
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2003 #15 Skrevet 14. april 2003 Synes et maleri av paret var en koselig gave! Eller Helenius som vil gi kamera, synes idéen om at hun la med et gavekort med seg selv som modell var fin også. Jeg har en venninne som tok fine undertøysbilder av seg selv i sort-hvitt. Gjett om HAN ble glad! Hun ble sminket av en proff også, både fotograf og sminkeproff var damer. Hun er ganske mye større enn en "modell", men desto mye vakrere også synes nå jeg. Selv kunne hun nesten ikke se nok på seg selv Så i tillegg til en fin gave, så fikk hun bedre selvbilde også Augustbrud, hvor fant du noen til å male portrett, og hvor mye kostet det? Selv er jeg allerede gift, men kunne tenke meg et portrett av min struttente mage!
Gjest Tex Skrevet 14. april 2003 #16 Skrevet 14. april 2003 Synes hele ideen er rar jeg.... Her har du en gave fordi du er så heldig og har fått gifte deg med meg?? Lukter handelstandsmas spør du meg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå