Gå til innhold

Mer spennende brødskiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av svett ost og dens like. Hvordan lager man litt mer spennende formiddagsmat? Gjerne sunt også! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med grove baguetter/ciabattas eller noe sånt?

Jeg synes grov baguett med strimler av kyllingfilet, smelta ost og peanøtter er knallgodt.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei. Jeg syns brødskive med tomat, agurk, paprika, rapid salat, kalkunpålegg ellar ost og skinke er knall godt! Og ikke minst sundt! Det blir en ganske så høy brødskive, men innmari go'

Gjest Eurydike
Skrevet

Sandwicher er en god idé til lunsj, synes jeg. Med dobbeltdekker-metoden får man plass til mye grønt.

Bruk et skikkelig grovt rundstykke som utgangspunkt, og legg på grønn salat, gjerne ulike typer. Fyll så på med:

- Snøfrisk naturell under salaten, avokadobåter, røkelaks og vårløk eller rødløk.

- Camembert, brie eller mozzarella og hakkede soltørkede tomater.

- Roastbeef, rødbeter og rømmesaus med pepperrot (gjerne fra tube).

- Roastbeef, cherrytomater, høvlet parmesan og litt extra virgin olivenolje. Smør også gjerne den nedre delen av rundstykket med pesto, hvis du har.

- Omelett med ost og grønnsaker i (feks chèvre/feta, purre og squash) og tomatskiver.

- Feta, rødløk, tomat, agurk og oliven.

- Tunfisk, hardkokt egg, tomat, rødløk, oliven og majones eller aïoli smurt på den nederste delen av rundstykket.

- Avokadobåter med litt sitron, valnøtter, soltørkede tomater og rødløk eller vårløk.

Pakk sandwichen i aluminiumsfolie, så holder den sammen. Og ha gjerne med deg en serviett eller to. ;)

Skrevet (endret)

Brød med pesto, tomat og kanskje litt salat er kjempegodt.

Hva med en god og sunn suppe på termos?

Eller salat i en lufttett boks?

Omelett med litt frukt ved siden av er også godt og sunt.

Edit: ja nå så jeg "på brødskiva".. Men kan vel være greit med litt variasjon? ;)

Endret av Latee
Skrevet

Hvis du har middagsrester som f.eks karbonade, kjøttkaker, fiskepudding osv. er det godt på skiva i matpakka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...