~Minni~ Skrevet 23. oktober 2007 #1 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har funnet en kjole jeg synes er veldig fin og den er champagnefarget. Siden jeg har veldig lys hud så tror jeg denne fargen kan være bra, men så er jeg samtidig litt usikker på om den blir "hvit nok", hvis dere skjønner hva jeg mener. Synes champagnefargede kjoler jeg har sett bilde av ser hvite ut på bilder tatt ute, men litt "skitne" ut på bilder tatt i litt dårlig lys innendørs. Noen som har erfaring? I tillegg hadde jeg tenkt å ha rosa roser i brudebuketten (og i tillegg kankje noe innslag av hvitt og sølv siden det går igjen ellers i bryllupet). Men det blir vel ikke noe fint med f.eks. et helt hvitt silkebånd rundt stilkene på brudebuketten hvis kjolen er champagnefarget? :klø: Og er ikke gulltoner finere til en champagnefarget kjole enn sølv? :dåne: Uff, alt en skal tanke på. Kanskje det ikke spiller noen rolle... Kanskje det er jeg som overanalyserer så det holder og er i ferd med å bli bridzilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsG Skrevet 23. oktober 2007 #2 Del Skrevet 23. oktober 2007 kommer nok veldig an på lyset ja, når det kommer til hvordan fargen oppfattes på bilder. personlig syns jeg nok at champagne og gull er finere enn sølv. jeg hadde selv sett for meg gull-detaljer i bryllupet, men siden jeg nå har valgt en mer.. sølvaktig kjole, blir det sølv ellers i pynten også. men for all del... SÅÅÅ nøye er det jo strengt tatt ikke da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 23. oktober 2007 #3 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har funnet en kjole jeg synes er veldig fin og den er champagnefarget. Siden jeg har veldig lys hud så tror jeg denne fargen kan være bra, men så er jeg samtidig litt usikker på om den blir "hvit nok", hvis dere skjønner hva jeg mener. Synes champagnefargede kjoler jeg har sett bilde av ser hvite ut på bilder tatt ute, men litt "skitne" ut på bilder tatt i litt dårlig lys innendørs. Noen som har erfaring? I tillegg hadde jeg tenkt å ha rosa roser i brudebuketten (og i tillegg kankje noe innslag av hvitt og sølv siden det går igjen ellers i bryllupet). Men det blir vel ikke noe fint med f.eks. et helt hvitt silkebånd rundt stilkene på brudebuketten hvis kjolen er champagnefarget? :klø: Og er ikke gulltoner finere til en champagnefarget kjole enn sølv? :dåne: Uff, alt en skal tanke på. Kanskje det ikke spiller noen rolle... Kanskje det er jeg som overanalyserer så det holder og er i ferd med å bli bridzilla har selv veldig lys hud og jeg har også sett på en chmp,farget kjole. jeg er også redd denne er litt mørk, men tror at hvis man trives og føler det er riktig er det det viktigste. jeg skal også ha rosa blomster, men har også tenkt rosa, oransje, brunt og grønt. er egenltig ikke så glad i gull, men det er definitivt penest til chmp,farge. så jeg lot være og kjøpe den kjolen. i hvertfall i første omgang så lenge det føles riktig så er det det viktigste. vet jo også at mange faktisk kombinerer sølv og gull hvite silkebånd kan funke hvis du drar inn fargen et annet sted og. ikke bare chmp, kjole uten noe mer eller hvite bånd... men det er og meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 23. oktober 2007 #4 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Fjompe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Minni~ Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 24. oktober 2007 Takk for svar Rødt og gull er nok utvilsomt bedre farger til en champagnefarget kjole, men jeg har allerede invitasjoner, etc. i hvitt, rosa og sølv. Har tenkt å ha bordkort laget i samme stilen og fargene så da blir det totalt kræsj hvis jeg velger røde roser og gull i buketten. Dessuten har jeg mest lyst på rosa roser. Så da må jeg vel bare finne ut om champagnefarget kjole og rosa roser går sammen eller ikke... På bilder tatt ute så ser kjolen så hvit ut at det ikke er noe problem tror jeg. På litt mørkere innebilder tror jeg derimot at det vil se litt rart ut. Skal jo ikke bære på buketten så mye inne, men jeg skal jo opp kirkegukvet. Er jo dumt å gå og bekymre seg for hvordan fargen på kjolen kommer til å se ut på bildene som blir tatt i kirken. Vanskelig det her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Skrevet 24. oktober 2007 #6 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg tror det viktigste for meg er at kjolen kler meg og sitter bra uavhengig av om den er hvit, champagnefarget osv. Jeg har ikke valgt kjole enda, men kommer til å bruke brunt, gull og gammelrosa/lyng som temafarger i vårt bryllup. Vi skal ha høstbryllup og jeg nekter å lage alt i oransje og rødt pga det. Rosa og brunt er veldig fint sammen synes jeg i alle fall. Gull og brunt er høst nok for min del. Synes sølv går fint til høst også da det får meg til å tenke på kulde/frost som kommer på høsten. Hvis kjolen er det eneste som kommer til å være champagnefarget så tror jeg ikke jeg ville latt den styre bryllupsfargene ellers. Ta en tur til floristen å spør om råd ang farger i blomster i fht kjolen. De har godt øye for sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marge Skrevet 24. oktober 2007 #7 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg tror ikke kjolen kommer til å se møkkete ut, men hvis det blir mye veldig hvitt mot den kan den kanskje se litt falmet ut? Når det gjelder farger så er jo det en smakssak, men jeg ville nok heller valgt gull enn sølv. Og rosa er kanskje også litt "kaldt" mot champagnefargen - kanskje en litt sånn gammelrosa blir fint? Hva med en blanding av rosa og champagnefargede roser i buketten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinduskarmen Skrevet 24. oktober 2007 #8 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg synes champagnefarge og rosa er veldig fint sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yinyang Skrevet 24. oktober 2007 #9 Del Skrevet 24. oktober 2007 Om en vil det skal gå mer ton i ton kan kanskje gammelrosa/ skittenrosa være tingen. Dersom en vil ha kontrastfarge (og at det ikke skal se for blekt ut) kan en velge roser med sterkere og mer ren rosafarge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #10 Del Skrevet 24. oktober 2007 Når det gjelder farger så er jo det en smakssak, men jeg ville nok heller valgt gull enn sølv. Og rosa er kanskje også litt "kaldt" mot champagnefargen - kanskje en litt sånn gammelrosa blir fint? Hva med en blanding av rosa og champagnefargede roser i buketten? Jeg synes en slik bukett du foreslår høres veldig fin ut Gammelrosa finnes i flere nyanser også, så det går an å få noe som er mer rosa enn "grå" eller veldig lys. Også en god ide å ha flere nyanser i buketten - så går det an å velge én av disse til å gå igjen i pynten ellers. Brudebuketten pleier vel å stå foran brudeparet under middagen, og ofte går noe av den igjen i blomstene ellers på bordet, men slett ikke alltid - det kan nok noen ganger ha med økonomi å gjøre, om man vil bruke like dyre blomster i vasene på bordene, som i brudebuketten, men også at man kanskje har et tema som høst/lyng o.l på bordene, men en mer "fancy" brudebukett. OM du ikke finner en lur måte å matche på kan helt sikkert blomsterdekoratøren finne en annen fin løsning. Dessuten bør ikke alt matche alt heller. Jeg mener at brudekjole og brudebukett blir noe helt (i hvert fall ganske) annet enn duker, servietter og blomsteroppsatser ellers. Jeg tror det er lurt å velge kjole utfra hvilken du liker best og føler deg finest i, velge bukett utfra hva du har ønsket deg, og som kler kjolen, og bruke et evt tema først og fremst på bordene og pynt av lokalet ellers, ikke føle at du "må" presse temafargene inn i buketten også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Minni~ Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 26. oktober 2007 Mange gode forslag her Jeg skal ta meg en tur innom en blomsterbutikk og høre hva de synes. Ellers kan nok en bukett i rosa og champagnefargede roser som blir foreslått her være fint. En mørkere rosafarge er også en veldig god ide. Synes gammelrosa er en veldig din farge og rosafargen på invitasjonene (og bordkortene) er faktisk gammelrosa. Det lar seg sikkert ordne Hvis noen har flere innspill til farger, eller fordeler/ulemper med en champagnefarget kjole så kom gjerne med dem. Jeg vurderer fremdeles frem og tilbake om jeg skal kjøpe den kjolen… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 26. oktober 2007 #12 Del Skrevet 26. oktober 2007 Mange gode forslag her Jeg skal ta meg en tur innom en blomsterbutikk og høre hva de synes. Ellers kan nok en bukett i rosa og champagnefargede roser som blir foreslått her være fint. En mørkere rosafarge er også en veldig god ide. Synes gammelrosa er en veldig din farge og rosafargen på invitasjonene (og bordkortene) er faktisk gammelrosa. Det lar seg sikkert ordne Hvis noen har flere innspill til farger, eller fordeler/ulemper med en champagnefarget kjole så kom gjerne med dem. Jeg vurderer fremdeles frem og tilbake om jeg skal kjøpe den kjolen… Jeg personlig er litt sånn... man gifter seg en gang og har bare mulighet til å bruike hvitt, eller hvitish den ene gangen, skal jeg da gå å velge chmpfarge liksom?? den er jo mørk i forhold.. jeg skal ha rosa selv, men ikke en babyrosa, mer en varm gammelrosa, tror det kan bli fint jeg. varm mot varm, vanskelig og beskrive farger over her, så blomsterbutikk var en god ide.. men ja det er saken for meg, nå skal det sies at jeg har vist bilder til min tilkommende av kanskje 40 kjoler, i alle nyansert og fasonger, hvilken husker han? den chmpfrg. han fikk nesten tårer i øynene av et dårlig mobil bilde, ikke verst. hehehe. han sier og, siden vi er annderledes og skal ha ting anndeledes hvorfor ikke ha en annderledes kjole og?? er bare du som kan pull it of tenk på det da, for en entre du vil gjøre i en slik farga kjole, noe utenom det vanlige, det er nå helt sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå