Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan fortelle en jente som er interessert i meg at hun en for tykk? Hun har en personlighet jeg liker svært godt, men hun har noen kilo for mye. Tror hun blir knust hvis jeg sier det. Er i en knipe.. vil ikke såre henne heller..
Supraspinatus Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Hvorfor må du si til henne at hun er for tykk? Hvis du liker henne driter du vel i om hun er tykk eller ikke? Hvis ikke så får du finne på noe annet å si, feks at du ikke er interessert i henne. Blir for barnslig hvis du sier at du ikke vil være med henne fordi hun er for tykk.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 hmm..da får jeg dra henne med på trening.. Er det frekt også?
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 personligheten kan man ikke endre, men med kroppen kan man gjøre noe..
Gjest antigartner Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Du kan jo fortelle henne at hun fortjener bedre enn deg. Det vil vel være både sant og ærlig?
foxy09 Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 enkelt å greit, du trenger ikke å si noe til henne. for du fortjener henne tydligvis ikke! denne jenta fortjener en som elsker henne for den hun er, og som ikke vil forandre henne! man elsker ikke på grunn av, men på tross av.
Gjest Heloise Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hvordan fortelle en jente som er interessert i meg at hun en for tykk? Hun har en personlighet jeg liker svært godt, men hun har noen kilo for mye. Tror hun blir knust hvis jeg sier det. Er i en knipe.. vil ikke såre henne heller.. Enkleste er vel bare å si på en eller annen måte at Beklager, jeg er ikke interessert i et forhold :-| Trenger kanskje ikke gå i detalj til henne om hvorfor, er ikke noe vits i å såre noe ytterligere... Er sikkert noen som vil ha henne tross de ekstra kiloene du ikke liker, så er greit at hun får ha igjen litt selvtillit til han kommer Ville i alle fall skadet min selvtillit om en kar jeg likte sa det til meg at jeg var for stor, da jeg selv har noen kilo for mye. Lykke til! Endret 23. oktober 2007 av Heloise
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Enig i at TS mangler litt følsomhet og sosiale antenner, men ikke kom her å si at det er moralsk forkastelig å ikke ville være sammen med noen fordi de er tykke! Det er helt legitimt å ikke være tiltrukket av en person på grunn av vekten hennes.
Gjest Mysticgirl Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Enig i at TS mangler litt følsomhet og sosiale antenner, men ikke kom her å si at det er moralsk forkastelig å ikke ville være sammen med noen fordi de er tykke! Det er helt legitimt å ikke være tiltrukket av en person på grunn av vekten hennes. Ja men han trenger ikke å si til henne at det er for at hun er tykk, og hvis hun hadde vært tynnere så hadde han ville hatt henne. Det er respektløst og en ondskap ting å si. Finnes mange gutter som liker tykke jenter så la henne gå så hun får nyte godt av dem som liker henne og ikke en som bare vil endre henne!
Gjest *smak* Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Til TS: Finn ei jente som tilfredstiller dine krav, og ikke plag denne jenta med krava dine. Hun fortjener en mann som elsker henne for den hun er.. det er først da hun blomstrer og føler seg selvtilfreds..
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Ja men han trenger ikke å si til henne at det er for at hun er tykk, og hvis hun hadde vært tynnere så hadde han ville hatt henne. Det er respektløst og en ondskap ting å si. Finnes mange gutter som liker tykke jenter så la henne gå så hun får nyte godt av dem som liker henne og ikke en som bare vil endre henne! Det er jeg helt enig i.
Sympatia Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Jeg har vel alltid vært den jenta du snakker om, og allikavel har jeg ikke hatt altfor store problemer med gutter når det gjelder de som blir kjent med meg. Men det å bli sjekka opp på byen derimot er det litt dårligere med.....der går de jo BARE etter kroppen...der bryr gutta seg ikke om du er pen i ansiktet eller ei... Uansett etter min erfaring så er det bedre at du holder kjeft og ikke sier til henne at du syns hun er for tjukk... Liker du henne såpass godt at du vil heller gå for personlighet så vil jeg anbefale deg å heller dra henne med på aktiviteter,for å få frem at slikt er gøy.... (Men da bør du ha et aktivt liv selv, så det ikke virker påtatt) Jeg vet ikke heeelt om min forlovede syns jeg er for tjukk, (jeg ER JO for tjukk) men han sier alltid at han vil ikke ha meg slankere, han vil heller ha meg bedre trent med mer kondisjon så jeg orker å gå i Rondane med han til sommeren... Og jeg blir bare bedre og bedre trent, samtidig som midja blir mindre...mye fordi jeg trener selv...men også fordi vi spiser sunt sammen og tar ofte en sykkeltur sammen... Endret 23. oktober 2007 av Sympatia
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #14 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for svar. Jeg har et relativt aktivt liv, ingen treningsnarkoman, men har noe muskler. Trening gjør mye med det psykiske, like mye som det gjør noe med det fysiske. Så jeg tror det hadde blitt positivt mottatt av henne. Aktiviteter som man kan gjøre sammen. Da snakker jeg ikke om mosjon, men trening så man blir svett. Det er det som man får effekt av. Hvis hun ser at det blir fremgang, så må jo det være positivt? ingen ønsker vel å være tykk? Jeg skal hvertfall ikke ha på meg at jeg er en overflatisk tulling som kun tenker kropp. Da hadde jeg rømt for lengesiden.. -trådstarter
Gjest Rasool Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Damer sutrer hele tiden over at de er for feite, men hvor enn forsiktig en mann ymter frempå om det samme, blir han uansett hetset som egoistisk mannsjåvinist. Ts, tenk deg om før du går videre. Det er kjipt å være sammen med en dame som foretrekker å sitte i sofaen og dytte i seg chips og cola fremfor å trene. Du fikser det nok noen måneder, men så vil du bare synes det er frastøtende og ekkelt. Har hun ikke klart å holde seg normalvektig før, klarer neppe du å få henne til å fullstendig skifte livsstil.
Amalie_85 Skrevet 23. oktober 2007 #16 Skrevet 23. oktober 2007 Det jeg er litt usikker på er at du sier ho er tykk. Hva er tykk? Er det BMI du går etter, for jeg har noen få kilo for mye, men det er da greit. Plages jo ikke av det. (og hadde fått meg da en skikkelig knekk om noen hadde sagt jeg var tykk) Men visst det er snakk om at ho virkelig burde ha gått ned (visst ho kan)ser jeg ikke noe galt i å forseslå å trene sammen. Selv om du ikke trenger å si hvorfor. Det kan være positivt for henne det. Skulle ønske at jeg hadde hatt noen å trene med for noen få år siden. Hadde gjort mange ting enklere(selv om jeg nesten var for tynn før, men hadde jo hjulpet meg i dag). Og man føler seg jo ofte bedre etter å ha trent. Så da gjør du jo noe positivt for henne, selv om dere kanskje ikke blir sammen.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #17 Skrevet 23. oktober 2007 Amalie: Jeg tenker overhode ikke på BMI. Ikke vet jeg vekten hennes heller. Får sikkert høre denne: Skal du ha meg med på trening?? synes du jeg er tykk eller?? den klassiske vanskelige setningen med tusen tolkninger og svar.. hvorfor skal det være så komplisert! Trening er ikke skadelig. Også er det best å trene sammen med noen.
Amalie_85 Skrevet 23. oktober 2007 #18 Skrevet 23. oktober 2007 Hva med å prøve å snakke om det da? Altså det med trening og bare spørre om ho trener og om ho eventuelt vil være med å trene en dag, for det er jo sunt, og alltid lettere sammen med andre. Og visst ho tenker da at ho er tykk så har ho jo selv ett feil bilde av seg selv og trenger nok da litt hjelp til å gå i riktig retning. Trening viser jo og at man blir i bedre humør
Gjest Blondie65 Skrevet 23. oktober 2007 #19 Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan fortelle en jente som er interessert i meg at hun en for tykk? Hun har en personlighet jeg liker svært godt, men hun har noen kilo for mye. Tror hun blir knust hvis jeg sier det. Er i en knipe.. vil ikke såre henne heller.. Adjø til deg. Finn deg heller en jente som du ikke trenger å kritisere utseendet til.
Sympatia Skrevet 23. oktober 2007 #20 Skrevet 23. oktober 2007 Amalie: Jeg tenker overhode ikke på BMI. Ikke vet jeg vekten hennes heller. Får sikkert høre denne: Skal du ha meg med på trening?? synes du jeg er tykk eller?? den klassiske vanskelige setningen med tusen tolkninger og svar.. hvorfor skal det være så komplisert! Trening er ikke skadelig. Også er det best å trene sammen med noen. Du får ikke høre den,da er hu et nek... Alle oppegående jenter vil sette pris på at noen vil dra de med på ting... Om hun sier nei har hun nok en god grunn...finner du ut at grunnen er at hun rett og slett er lat og ikke gidder sååå...da forstår jeg deg at du ikke vil satse så mye mer... Er hun interessert og vanligvis er lat av seg vil hun imponere deg og være med.. og det kan gi henne en kickstart....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå