Gå til innhold

Finner ikke IP adresse.... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har linkseys router, og netgear "dings" i pacard bell laptop.

Når jeg søker etter nett finner den "linkseys" det den skal! men når den søker seg inn på internett får jeg bare opp, " begrenset eller ingen tilgang" ( tror det er det det står)

Og problemet er alså " finner ikke IP adresse" , vi har hatt dette problemt før men husker ikke hvordan vi løste det.

Netttilgangen funker fint når vi bruker ledning gjennom router.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet

Her er det ihvertfall endel gode tips. (For kablet nett, men endel av det fungerer på trådløst også.)

Ellers; jeg tipper du har en ruter i bredbåndsmodemet fra før ? Da trenger du ikke enda en ruter (ruter etter ruter), dvs du bør koble ut ruterdelen i linksys boksen din.

Koble deg på med kabel, skriv inn 192.168.1.1 i nettleseren din, og fyll inn admin og admin som bruker/passord (pleier vel være det.. ?). Se så etter en innstilling som heter "DHCP Server" - denne kan du sannsynligvis sette som Disable..

NB! Sjekk at det virkelig er en ruter i bredbåndsmodemet ditt, du bør ihvertfall ha en ! Se bruksanvisning..

Skrevet

Takk for svar.

Vi bruker lyse, og tror ikke det er router i den, alle vi kjenner har i hvert fall router til trådløst utenom. men skal sjekke det opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...