Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Har linkseys router, og netgear "dings" i pacard bell laptop. Når jeg søker etter nett finner den "linkseys" det den skal! men når den søker seg inn på internett får jeg bare opp, " begrenset eller ingen tilgang" ( tror det er det det står) Og problemet er alså " finner ikke IP adresse" , vi har hatt dette problemt før men husker ikke hvordan vi løste det. Netttilgangen funker fint når vi bruker ledning gjennom router.
Gjest Nedfall Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Her er det ihvertfall endel gode tips. (For kablet nett, men endel av det fungerer på trådløst også.) Ellers; jeg tipper du har en ruter i bredbåndsmodemet fra før ? Da trenger du ikke enda en ruter (ruter etter ruter), dvs du bør koble ut ruterdelen i linksys boksen din. Koble deg på med kabel, skriv inn 192.168.1.1 i nettleseren din, og fyll inn admin og admin som bruker/passord (pleier vel være det.. ?). Se så etter en innstilling som heter "DHCP Server" - denne kan du sannsynligvis sette som Disable.. NB! Sjekk at det virkelig er en ruter i bredbåndsmodemet ditt, du bør ihvertfall ha en ! Se bruksanvisning..
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Takk for svar. Vi bruker lyse, og tror ikke det er router i den, alle vi kjenner har i hvert fall router til trådløst utenom. men skal sjekke det opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå