Gjest kenneth Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Noen web-sider har "fancy labels" på lenker, der labelen fremfor å være en lang ALT-streng, er mer kvadratisk og pen. Jeg husker ikke hvor jeg har sett dette, og da jeg heller ikke vet hva det heter, har jeg ikke klart å spore opp koden. Noen som vet hva jeg mener? Er det forresten mulig å angi størrelsen (width/height) på ALT-attributten, jfr. forrige avsnitt? Håper dette var forståelig...
Gjest javac Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Noen web-sider har "fancy labels" på lenker, der labelen fremfor å være en lang ALT-streng, er mer kvadratisk og pen. Jeg husker ikke hvor jeg har sett dette, og da jeg heller ikke vet hva det heter, har jeg ikke klart å spore opp koden. Noen som vet hva jeg mener? Er det forresten mulig å angi størrelsen (width/height) på ALT-attributten, jfr. forrige avsnitt? Håper dette var forståelig... Er det title-attributten i a-elementet du mener? Alt-attributten hører hjemme i img-elementet og skal fungere som alternativ tekst dersom bildet ikke vises.
Gjest kenneth Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Er det title-attributten i a-elementet du mener? Alt-attributten hører hjemme i img-elementet og skal fungere som alternativ tekst dersom bildet ikke vises.Næ, title-attributtet hadde samme layout som alt-attributtet for IMG. Mulig det er noe javascript-greier jeg er ute etter altså. Kort fortalt så er den funksjonaliteten jeg er ute etter et alternativ til alt- og title-attributtet. I stedet for å disse, får du (når du stiller deg over linken) altså opp en "lapp" (eksempelvis 50x50 px) hvor du kan legge inn litt tilleggsinformasjon om lenken.
Gjest kenneth Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Noe sånt du var på utkikk etter?Der har vi den! Takk-takk :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå