Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har lyst på noe skikkelig godt, enkelt til kveldsmat i kveld. Har sett igjennom alle kokebøkene mine, og finner ikke noe spennende jeg har lyst på..

Tenker helt på noe som er enkelt, GODT og ikke trenger mye tid eller ingridienser... ( litt tomt i mat skapet )

edit: skriveleif;)

Endret av mika^
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har lyst på noe skikkelig godt, enkelt til kveldsmat i kveld. Har sett igjennom alle kokebøkene mine, og finner ikke noe spennende jeg har lyst på..

Tenker helt på noe som er enkelt, GODT og ikke trenger mye tid eller ingridienser... ( litt tomt i mat skapet )

edit: skriveleif;)

Istede for å ramse opp en hel masse ting som du kanskje ikke har, kunne jeg tenke meg å vite hva du har i skapet, som du ser på som potesiale, og i hvilken kategori du kunne tenke deg, varm mat/kaldmat/bakevarer etc...

Skrevet

Egg, melk, mel, smør,sukker... hmm...sikkert det vanlige bare... aner ikke, kanskje noe bakevarer... men som ikke tar 2 timer å lage liksom;)

Skrevet
Egg, melk, mel, smør,sukker... hmm...sikkert det vanlige bare... aner ikke, kanskje noe bakevarer... men som ikke tar 2 timer å lage liksom;)

Hva med ferske varme scones?

Enkelt, godt og ikke mist kjapt...

7,50 dl hvetemel

4 ts bakepulver

0,50 ts salt

100 g kaldt smør

1 stk egg

3 dl melk, gjerne kulturmelk

Bland sammen nesten alt hvetemelet, bakepulver og salt.

Smuldre inn smøret og tilsett melk og egg.

Rør deigen sammen.

Ikke arbeid deigen for lenge, da kan den lett bli seig og scones tørre.

Er deigen klissete tilsett resten av hvetemelet.

Ha deigen over på et melet bakebord og kjevle eller klapp deigen ut til en rund leiv ca 2 cm tykk.

Form deigen til et rektangel ca 2 cm tykt og skjær ut firkantede scones, ca 7x7 cm.

Stek i varm stekeovn på midterste rille, 225 ºC i 12-15 min.

Smaker fantastisk med ost, syltetøy og en god kopp te, ett stearinlys og en god cd.

Skrevet

Jeg har helt dilla på bruschetta for tiden. En halv varm baguett med små biter av tomat på, olivenolje og basilikum og litt hvitløk.. Tror jeg må ha dette i kveld :)

Skrevet

Bakt potet (7-10 minutter i mikrobølgeovn hvis du ikke orker å planlegge) som fylles med f.eks. hvitløks- eller kryddersmør, rømme, sprøstekt bacon eller skinke, mais, hakket løk og revet ost. Suppe med varme rundstykker (fint å ha i fryseren så tiner du bare i ovnen når du får lyst på). Toast (med f.eks. skinke, ost og sennep, eller alt annet du har lyst på). Pannekaker eller vafler.

Skrevet

Det ble faktisk omelett;) nam nam;) men tusen takk for tips... :-D skal skrive de ned så skal jeg lage de en annen dag:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...