Gjest Følelsespiah Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Har en samboer, vi har et barn sammen, vært sammen i 7 år. Vi har vel hatt våre opp og ned-turer vi, som vanlig er. I det siste har jeg fått en dårlig magefølelse, pga mange ting, prøver å unnskylde han hele tida, og tenker at det kan jo være jeg overdriver? Det kan jo være at et blåbær er et blåbær og ikke blåbærsyltetøy??? - Han har mottatt bilder på min pc av damer han har hatt kontakt med på nettby, og sett meg inni øynene og sier at det gjør han alldeles ikke.. - Han er bortreist i lengre perioder av gangen, og han ringer meg lite, likevel er tlf.regninga hans økt fra ca 600kr måneden til 2600kr... Han melder meg oftest, men betaler fast sum på 249kr måneden og sender da ubegrenset med meldinger. -Så en liten intuisjon: Jeg fikk plutselig en melding fra han: "Hvordan gikk det hos legen?", når jeg spurte han sa han at meldinga skulle til sin bror... (som han ikke har særlig god kontakt med) - Senere får jeg vite at han har vært hos lege tidligere i uka og tatt diverse prøver, bl.a urinprøve. Grunnen til at jeg får vite det, er at han sier at han også har vært å testet om jeg har vært utro (jeg var hos lege å fjernet en kul - noe han har tolket til at jeg liksom skulle ha testet noe helt annet... sier vel litt om hvordan kommunikasjonen er...) - Jeg får en anelse om at han har testet om han har fått noe.. og relaterer det litt til den sms han sendte meg ved en feil - Han sier han har sendt meg nakenbilde på mms. Jeg mottar den noen dager senere (forsinket), og der står det at den er videresendt (Fwd.: ) , når jeg spør hvorfor sier han at han sendte den feil første gang, til et nr som lignet på mitt, og sier først at det var en hun som fikk den ved en feiltagelse, når jeg spør om hun svarte han på å få et nakenbilde, sa han: "nei, det var en mann...." Er jeg helt på bærtur her, eller er magefølelsen min helt ute av drift???? -
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Her er det ikke bare ugler i mosen men et helt borettslag med ugler Han har noen på si og lyver deg rett opp i fjeset. Tlf regningen sier det meste.....
Gjest s.n Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Skeptisk til alle disse 'tilfeldighetene'... Stol på magefølelsen din, du, og konfronter ham!
Gjest vimselot Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Ikke gi ugler eller fugler skylda. :kaffe: Ja, om dette ikke er en tulletråd, så er det stor sannsynlighet for at han er utro mot deg ts. Hva du skal gjøre, må vel bli opp til deg. Men jeg ville pakket og dratt, eller pakket for han...
Gjest Mysticgirl Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Selvsagt har han ugler i mosen! Fy faen du må snakke med han og det kvikt!
Meadow Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Her er det noe muffens ja! (Herlig ord, fint å få brukt det i blant). Seriøst, du må konfrontere han. Men, det spørs om du ikke bare får servert nye løgner... Husk at magefølelsen ofte stemmer ganske bra.
Gjest TS Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Hadde nesten håpet på at dere skulle si at magefølelse er oppskrytt.. Huff.. Må vel innse faktum, men å konfrontere han med spekulasjoner, er vel det samme som å la det være... Trenger noe håndfast.. fikk ikke gjort noe med bildene på pc før han rakk å slette de for godt. Kunne vel bedt om en spesifikasjon av tlf.regning ettersom det alltid er jeg som betaler alle regninger (synes denne var skyhøy, og ber derfor om spesifikasjon), men dersom det ikke er noe der, så har jeg vel gått for langt..? Sender de brev i posten, tro.. dersom det er noe med de prøvene han tok? Eller ringer de?? Hmmmz...
Lana_86 Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Hadde nesten håpet på at dere skulle si at magefølelse er oppskrytt.. Huff.. Må vel innse faktum, men å konfrontere han med spekulasjoner, er vel det samme som å la det være... Trenger noe håndfast.. fikk ikke gjort noe med bildene på pc før han rakk å slette de for godt. Kunne vel bedt om en spesifikasjon av tlf.regning ettersom det alltid er jeg som betaler alle regninger (synes denne var skyhøy, og ber derfor om spesifikasjon), men dersom det ikke er noe der, så har jeg vel gått for langt..? Sender de brev i posten, tro.. dersom det er noe med de prøvene han tok? Eller ringer de?? Hmmmz... Kan du ikke ta en test selv da? Hvis han har fått noe har sannsynligvis du også det, med mindre dere ikke har sex eller bruker kondom da.
wondergirl Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Kan du ikke be om spesifisering av regninga, da? Jeg vet ikke hvor strenge telefonselskapene er, men du kunne jo prøve å ta en telefon til dem? Men egentlig - du har jo allerede svaret - han holder jo på med noe skumlerier.
Antoinette Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Grunnen til at jeg får vite det, er at han sier at han også har vært å testet om jeg har vært utro (jeg var hos lege å fjernet en kul - noe han har tolket til at jeg liksom skulle ha testet noe helt annet... sier vel litt om hvordan kommunikasjonen er...) Synes dette eksempelet er det mest hårreisende av alle. Du har fjernet en kul hos legen og han tror du var der for å teste deg for kjønnssykdommer? Snakker dere sammen i det hele tatt? Nei, konfronter han, det er mitt råd.
Gjest TS Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Vi har ikke hatt sex siden august. Av forskjellige grunner, bl.a at jeg, som nevnt, har fjernet en kul i lysken, som heldigvis ikke var noe skummelt, men min bekymring har gitt meg dårlig sexlyst i tillegg til stress med eksamener, flytting og jobb-bytte. Han var ikke noe støtte for meg i det hele tatt denne perioden, brydde seg ikke, og først for noen dager siden pratet vi om dette. (Etter at han hadde kommet med kommentaren om hva han trodde jeg egentlig hadde gjort hos legen). Vel... i dag kom svaret i posten. Fra legen hans. Klamydiatesten han hadde tatt var ok (det sto tilogmed at "presten synger reint").. Jeg åpna brevet, og nå vet jeg ikke hva jeg skal mene eller tro. Denne testen har han tatt fordi han tror jeg har vært utro, eller fordi han har vært det selv. Etter 7 år sammen... Uansett grunn så er vi vel ferdige med hverandre?? Han stoler jo ikke på meg, og jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Til opplysning. Jeg har ikke vært utro. Jeg har tidligere sendt telenor mail når jeg har villet f.eks utsatt hans regninger, kanskje jeg kan henvise til at siste regning var høy, at han må ha utsettelse og gjerne en spesifikasjon. Men dersom det er han som tilfeldigvis er hjemme og åpner den da???
Mirabella76 Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Kvifor skulle han testa seg for klamydia, viss han ikkje hadde vore utro? Du er nødt til å be om å få spesifikasjon på neste telefonrekning! Sørg for at du hentar posten dei dagane du ventar brevet. Lykke til! Eg føler meg dessverre nesten 100% sikker på at mannen din er utro mot deg. Men hugs på at det beste isåfall er å finna det ut med ein gang, for du fortener noko bedre enn ein slik dustemann!
Gjest TS Skrevet 24. oktober 2007 #14 Skrevet 24. oktober 2007 Hmm.. Han kunne tatt testen for å sjekke om jeg hadde vært utro... Unnskylder jeg han om jeg sier det?? Huff det skal ikke være lett- Er mest bare lei nå, og i morgen har jeg eksamen.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #15 Skrevet 24. oktober 2007 Ååå stakkars deg. Det er nok liten tvil om at han er utro. Men det rareste er at han tydeligvis ikke bryr seg så mye om å skjule det for deg? Han må jo skjønne at du gjør deg noen tanker når det gjelder telefonregninga og (ikke minst) "unnskyldningen" hans når det gjelder klamydiatesten. Pluss alt det andre du nevnte, feilsendte meldinger osv. Jeg føler nesten at denne mannen vil at du skal oppdage det, så slipper han å tilstå, det er han for feig til. Jeg kan jo ta feil her men... opplevde det samme selv for et par år siden, og det jeg måtte gjøre til slutt var å sjekke telefonen hans. Selv om han hadde slettet nesten alle meldingene sine, var det et par der fra "venninnene" hans som ikke var så gøy for meg å lese. Da fikk jeg i allefall klarhet i sakene, selv om det var vondt. Det er sikkert ikke beste måten å gjøre dette på, men det er EN måte. Lykke til på eksamen. Ikke la han ødelegge det!
aquata Skrevet 24. oktober 2007 #16 Skrevet 24. oktober 2007 uff og uff... føler med deg nå. Er vel ingen tvil om at han har noe på gang utenfor hust, og som gjest sier, det virker som om han vil du skal vite det så han slipper og ta de vonde avgjørelsene selv. Mange menn (og sikkert damer også) er ofte for feige til å ta avgjørelsen om brudd selv, og da er det en lettvint måte å "lekke" nok informasjon til at partneren sitter med ansvaret for å ta opp saken. Synes du skal få en spesifisert telefonregning, så du finner ut hvem det er han bruker penger (som han burde brukt på dere) på. Da har du jo noe mere konkret å konfrontere han med. Eller snakk med han så fort som mulig, men det virker kanskje som om du bare blir møtt med flere løyner Håper bare du kommer deg gjennom eksamen i morgen, men den kan du jo ta opp igjen, så ikke bekymre deg for mye over det, du har vel nok å tenke på... Lykke til hverfall, håper vi tar feil. Sender deg en
Gjest TS Skrevet 24. oktober 2007 #17 Skrevet 24. oktober 2007 Men når jeg konfronterer han med disse små "lekkasjene" hans, så kommer han jo med dumme unnskyldninger og forklaringer, som i mitt hode gjøres for at jeg akkurat IKKE skal oppdage hva han driver med... Er det virkelig ikke en mulighet for at jeg tar feil her.. Han kunne jo tatt klamydiatest for å sjekke om jeg har vært utro? Jeg trenger da ingen test, for vi har jo ikke hatt sex på lenge. Ikke at det gjør det noe bedre, at han ikke stoler på meg, men jeg har jo ikke vært så grei heller i det siste som har skyvd han fra meg med å nekte han sex...?? (Ja- nå unnskylder jeg han jammen igjen, skulle tro jeg var hjernevasket... ) Æsj... Life sucks!!! :gråte:
aquata Skrevet 24. oktober 2007 #18 Skrevet 24. oktober 2007 Kjære deg, hvorfor skulle han teste seg for klamydia når dere IKKE har hatt sex, og han skulle da fått det av deg??? Og du! I alle forhold går det opp og ned med både sex og det meste, men da snakker man om saken, man tar da ikke en klamydiatest. Og jeg forsto det slik at du oppdaget at han hadde testet seg, det var ikke noe han fortalte deg av seg selv? føler med deg, og skjønner godt at du ikke vil se eller vite, men stol på magefølelsen din og snakk med han. Men kanskje lurt at du har noe konkret bevis, så som telefonspesifikkasjon, så han ikke lett kan feie det vekk.
Gjest lissi32 Skrevet 24. oktober 2007 #19 Skrevet 24. oktober 2007 Du finner nok ut svaret når du sjekker tlf-regningen hans. Du sier du fikk meldingen: har du vært hos legen? Tror du ikke den skulle til elskerinnen hans? Huff, dette hadde ikke jeg tatt for god fisk, her er det noe muffins
Gjest behjelpelig Skrevet 24. oktober 2007 #20 Skrevet 24. oktober 2007 Ang. tlfregning: Går det ikke an å få spesifikasjon på mail? Evt logge inn på "min side" eller hva det heter, og se den der? Hvis du har tilgang på fakturaene hans, så har du kanskje et passord der? Eller hvis det er sånn "send passord på sms"-greie, så kanskje du klarer å gjøre det en gang når han sover eller dusjer - og du har telefonen hans disponibel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå