Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:roll: Nok et spørsmål fra en uvitende reiser.... :briller:

Hva er lurt å ha med seg?

Kontanter,reise sjekker,visa kort?

Lurt å ha tilgang på alle deler kanskje? :roll:

Takknemlig for gode svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg var på Kreta ifjor sommer, og hadde kun med meg visa-kortet mitt. I Rethymnon, hvor vi bodde, var det minibank i sentrum. Hver gang vi tok ut penger, tok vi ut en "god slump". Kontanter er alltid greit å ha på seg, men på flyet brukte vi norske penger, så euro hadde vi ikke før vi gikk i minibanken på flyplassen. Reisesjekker er ikke nødvendig, spør du meg.

Gjest Chica
Skrevet

Jeg pleier aldri å ha med kontanter på ferie. Nå har jeg ikke vært på Kreta, men på andre "sydendestinasjoner" får man iallfall betalt med kort på butikker og restauranter som her hjemme. Pleier å ta ut i minibank når jeg kommer fram for å ha penger til taxi, internettkafeer, drikke på puber/diskotek og sånt

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde med oss kontanter + kort. Men jeg har opplevd at kortet mitt ikke fungerte i utlandet så reisesjekker kan være et alternativ. Magnetstripen på kortet mitt fungerte ikke så better safe than sorry :wink:

Gjest Chica
Skrevet

Kan være greit å ha med ett ekstra kort som sikkerhet. F.eks mastercard

Skrevet

På reiser i Europa har jeg aldri med annet enn kort. Men jeg har et par kort, sånn at jeg har noe i bakhanda dersom kortet skulle svikte. Men nå som det er euro over hele fjøla er det jo bare å ta vare på en slump når du har vært på ferie, så har du startkapital til neste tur.

Skrevet

Jeg har alltid med meg visa kort. Men det kan allikavel være greitt å ha noe kontanter eller eventuelt en reisesjekk. For en del år siden når jeg og ei venninne var på tur i Hellas så fikk jeg problemer med kortet mitt. Tror faktisk det var på Kreta. Jeg prøvde flere minibanker, men fikk bare feilmeldinger. Nå løste det seg ganske greitt siden venninna mi sitt kort virket. Jeg kom tilslutt over en minibank som fungerte greitt. Men jeg hadde nok blitt litt svett om jeg hadde reist alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...