Gå til innhold

Takkekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal til å bestille takkekort, men vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det.

Har i utgangspunktet lyst til å bestille slike sorte mappekort som en skriver på selv. Men, problemet er at jeg er venstrehendt, og holder pennen litt rart, og dermed "drar" hånden over det jeg skriver. Hvis jeg skriver med sølvpenn (som jeg tenkte), så vil det bli veldig vanskelig og ta lang tid å få dette fint. Det er jo snakk om 150-200 takkekort. Mannen skriver ikke pent, og vil ikke skrive heller, så det er ikke en mulighet...

Derfor vurderer vi takkekort med ferdigtrykt skrift. Må da nesten ha to varianter, en for gjester i bryllupet, og en for de som kun gav gave.

Hadde dere blitt skuffet over å motta et slikt takkekort, uten håndskrevet takketekst? Er det "dårlig"gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ike blitt vesentlig skuffet egentlig... Men dere må nesten skrive under selv, for uten deres underskrift er det lissom ikke helt det samme...

Skrevet

Går det an på slike "fotokort" da? (Har ikke så mye peiling på sånt).

Skrevet

Jeg skrev ca 200 takkekort for hånd, med en personlig vri på alle. Da jeg var ferdig sa jeg "Aldri mer, neste gang blir det med ferdigtrykt tekst!" (Ikke at det blir noen neste gang, men mest for å tøyse med mannen) :)

Men altså, hadde jeg visst hvor mye tid det tar å skrive dem så hadde jeg valgt en enklere form for kort.

Skrevet

Hei! Akkurat ferdig med "mine" 120 takkekort. Er også venstrehendt og har samme problem som deg når jeg skriver med penn. Vi hadde svarte mappekort og jeg skrev messteparten med hvit fargeblyant, ser litt krittaktig ut og ble egentlig ganske bra. Det kan du prøve. Ellers fant jeg en mer kulepenn lignende sølvpenn som også funket. Jeg prøver vanligvis å skrive korte linjer når jeg skriver slike ting så slipper jeg å dra hånda over. :)

Jeg må si tilslutt at jeg blir litt skuffet når jeg får ferdigtrykte kort. Jeg fikk faktisk også mannen min til å skrive noen selv om han ikke skriver særlig pent.

Skrevet
Jeg skrev ca 200 takkekort for hånd, med en personlig vri på alle. Da jeg var ferdig sa jeg "Aldri mer, neste gang blir det med ferdigtrykt tekst!" (Ikke at det blir noen neste gang, men mest for å tøyse med mannen) :)

Men altså, hadde jeg visst hvor mye tid det tar å skrive dem så hadde jeg valgt en enklere form for kort.

et alternativ er.. kanskje komplisert men

vi har en tablett til dataen, på den skriver man med en spesiallaget penn, og derfra kan denne teksten printes direkte ut på hva det skulle være, fargen vil vel kanskje ikke bli sølv, men hvitt feks, ikke så langt unna på svart bakgrunn.

da kan du hvis du vil skrive hvert enkelt for på tabletten gjør det ikke noe om du drar hånden over skriften, for skriften kommer opp på skjermen

eller du kan lage en mal og printe over

en enklere variant er å skrive for hånd, skanne, flytte og printe

personlig ville jeg hatt noe mer enn

hei xxx takk for gaven i bryllupet vårt, den var fin klem x og x

med maskinskrift. hadde dette vært i håndskrift hadde det vært bedre, enn personlig hilsen med maskinskrift. liker ikke maskinskrift da hehehe

men tror ikke det er mange som bryr seg så veldig egentlig. hadde forstått det godt.

men nå er jeg en sånn person som fikser med detaljer og. til det uendelige hehehe

Skrevet

Jeg er ikke spesielt dillete når det kommer til sånt, men takkekortene for bryllupsgavene blir håndskrevne - da får de heller komme litt sent. Jeg innrømmer at jeg blir skuffet over å få ferdig trykte kort. Jeg synes det minste man bør gjøre er å skrive hvem kortet er til og hva man takker for (altså, ikke bare "takk for gaven", men spesifisere hvilken gave) og det er vel ikke så lett med de masseproduserte kortene.

Hvor pen skriften er er av mindre betydning, synes jeg, og jeg kommer nok helt sikkert til å la mannen min skrive sin del av kortene selv om han skriver mindre pent.

Skrevet

For meg spiller det absolutt ingen rolle om takkekort jeg får er håndskrevet eller ferdigtrykket. Synes det er like hyggelig uansett.

Skrevet

Jeg ville bli litt skuffet dersom jeg fikk ferdigtrykt kort. Det kan oppfattes som en 'lat' og nesten utakknemmelig holdning (gidder ikke engang takke på en personlig måte...). Heller en direkte takk til meg med stygg skrift enn vakker ferdigtrykt kort...

Skrevet

Hei!

Takk for innspill alle sammen. Er glad for ærlige tilbakemeldinger. Må innrømme jeg var litt redd for å få "kjeft" bare for å spørre om dette ;)

Jeg heller mot å skrive selv. Det er jo det vi har mest lyst til. Da får det bare være at skriften min blir litt rar når jeg prøver å ikke "smusse" til :)

Liker selv også best å motta håndskrevne takkekort.

Da var den saken ute av verden!

:tommelsmil:

Skrevet

jeg syns nok at ferdigtrykte kort er litt upersonlig.

og kommer nok garantert til å skrive alle våre takkekort for hånd.

Skrevet

Fotografen vår foreslo at hun kunne lage ferdigskrevne takkekort, men det takka vi definitivt nei til, vi ville skrive dem selv.

Det ble vel og merke ikke så mye skrevet, men jeg skrev det for hånd, og synes det ble mer personlig sånn. Fikk formulert det litt etter hvem det var til, og i alle fall personlig i det at det er håndskrevet. Skjønner dog problemet med en flytende sølvpenn og venstrehendt ja. Tror muligens da forslaget om fargeblyant kan bli vels å stilig, og mindre problematisk? Og fortsatt lekkert på svart. Eller får du gå på jakt etter en meget hurtigtørkende sølvpenn. Sølvpenner har en tendens til å ofte være slike "gel-penner" som selv vi som skriver med høyra sliter med at tørker sent...

Ville nok valgt "heller kort tekst, håndskrevet" enn dataskrevet ja.

Skrevet
Fotografen vår foreslo at hun kunne lage ferdigskrevne takkekort, men det takka vi definitivt nei til, vi ville skrive dem selv.

Det ble vel og merke ikke så mye skrevet, men jeg skrev det for hånd, og synes det ble mer personlig sånn. Fikk formulert det litt etter hvem det var til, og i alle fall personlig i det at det er håndskrevet. Skjønner dog problemet med en flytende sølvpenn og venstrehendt ja. Tror muligens da forslaget om fargeblyant kan bli vels å stilig, og mindre problematisk? Og fortsatt lekkert på svart. Eller får du gå på jakt etter en meget hurtigtørkende sølvpenn. Sølvpenner har en tendens til å ofte være slike "gel-penner" som selv vi som skriver med høyra sliter med at tørker sent...

Ville nok valgt "heller kort tekst, håndskrevet" enn dataskrevet ja.

Er helt enig... Veldig fint å få tilbakemeldinger om at dere tenker det samme som meg (at ferdigskrevet kan bli litt upersonlig).

Skriver selvsagt navnene deres,og personlig tekst når jeg skriver for hånd. Håper de taler litt rar skrift, bare :)

Nå gjenstår det bare å bestille takkekortene, og finne en blyant/penn jeg kan skrive med. Hvis jeg finner en grei blyant hadde vel det blitt mye enklere ja!

Skrevet (endret)

en litt myk fargeblyant (de harde lager så tynne streker, og skal hvitt bli fint må det være litt bredt, så det synes) bør vel være mulig å få tak i en en bokhandel med godt utvalg/hobbyforretning, vil jeg tro?

en titt på panduro.no så fant jeg "grafittblyanter i metallic" det hadde kanskje vært noe? (fingerer på papp og papir, hørtes lovende ut?)

Endret av Malama
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg foretrekker den personlige varianten der det er skrevet noe til oss spesielt:)

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Lilu_*
Skrevet

Er det noen som har en idee om hva jeg kan skrive i takkekortene etter takk for gaven?

Skrevet

Jeg foretrekker personlige kort enten det dreier seg om takkekort, julekort, bursdagskort osv. Vi skrev selv på våre kort.

Skrevet

Det er ingen av som skriver spesielt pent. så vi skal gå for ferdigskrevne takkekort. Det får bli opp til gjestene hva de synes om det.

Skrevet

Fikk nettopp takke kort fra min vennine. Hun hadde brullyp i august, men jeg vil heller ha skrevet kort enn ferdigtrykt. De går dessverre bare ned i en skuff også blir de kastet etter kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...