Gå til innhold

Aubergine vs squash i gryterett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage denne i dag, men har ikke aubergine (er heller ikke spesielt glad i det). Men jeg har en sqash, og regner med det går bra å bruke den i stedet - men bør jeg ha den i seinere? Den trenger vel strengt tatt ikke koke en time?

(og jada, vi spiser sein middag...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

Nå er du antakelig ferdig med middagen, men det går fint med squash. Den trenger ca. 15 min i gryten, hvis du skjærer den i 1 cm tykke skiver. Det er ikke nødvendig å steke den først. 1 time høres for meg altfor mye ut også for aubergine - 20-25 min burde være mer enn nok.

Forøvrig er jeg temmelig sikker på at Matprat.no har stjålet denne oppskriften fra Jamie Oliver. ;)

Skrevet

Takk for svar :) Jeg lot squashen koke med kjøttet selv om jeg tenkte at det var unødvendig lenge. Syntes forøvrig gryta var god, og squashen holdt seg egentlig greit, men samboern min var ikke helt imponert (hva skal man gjøre med menn som ikke liker lammekjøtt annet enn i fårikål?).

Gjest Eurydike
Skrevet
(hva skal man gjøre med menn som ikke liker lammekjøtt annet enn i fårikål?).

Hvis han er glad i rødvin, kan du jo forsøke å overbevise ham ved å la lammegryter av denne typen få følge av en god Rioja eller Côtes du Rhône - det fungerer garantert mye bedre her enn til fårikål! :ler:

Skrevet
Hvis han er glad i rødvin, kan du jo forsøke å overbevise ham ved å la lammegryter av denne typen få følge av en god Rioja eller Côtes du Rhône - det fungerer garantert mye bedre her enn til fårikål! :ler:

Det er et råd vi sikkert kan bli enige om å prøve ut :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...