Crash Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) . Endret 18. mai 2018 av Crash
Bokormen Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Du kan spise hva du vil etter noen timer (tannlegen har sikkert gitt deg beskjed om hvor lenge du bør vente, vanligvis rundt 2), men det mest behagelige er selvsagt myk mat Moste poteter/ris med saus og moste grønnsaker feks, fiskeboller, kjøttpudding osv er også bra
Gyda Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Trakk to visdomstenner (samtidig) for noen uker siden. Spiste yoghurt til lunsj samme dag som jeg hadde trukket tennene -det blødde enda litt. Spiste gryterett til middag og brød til kvelds - helt uten problemer. Så det er ikke noe problem å spise vanlig mat allerede samme dag.
Gjest Gjest.. tannhelsesekretær Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 ikke spis melkeprodukter.. for all del.. og tygg på motsatt side.. (hvis du bare har trukke på en side) is lindrer.. det er bra.. men ikke fløte is! saft is...
Bjørn-Tore Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 ikke spis melkeprodukter.. for all del.. og tygg på motsatt side.. (hvis du bare har trukke på en side) is lindrer.. det er bra.. men ikke fløte is! saft is... Av nyskjerrighet? hvorfor ikke?
Crash Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) . Endret 18. mai 2018 av Crash
Gjest Gjest.. tannhelsesekretær Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 melkeprodukter levrer seg på en måte.. grobunn for bakterier.. vet ikke hvertfall det tannlegen sier til pasientene :-\ det med å tygge på andre siden.. ikke skylle munnen, spise, røyke suge/pirke i såret osv på ca to timer etter trekking, er pga blodkoagelet som dannes i hulrommet hvor tanna står ikke skal ødelegges.. Blodkoagelet beskytter mot bakterier og danner nytt vev. Uten blodkoagelet blir det infeksjon nedi hulrommet. noe som er VANVITTIG vondt. og krever smertefull behandling.. så det gjelder å ha respekt for det såret altså.... Gjelder å ikke begynne å blø oppi der igjen
Crash Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2007 (endret) . Endret 18. mai 2018 av Crash
Nemesis Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Da jeg var og trekte 3 tenner så fikk jeg nå ikke høre hva jeg kunne spise og ikke spise etter det.. Så vil ikke tro det er noe problemer med å spise det ene eller det andre.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Da jeg var og trekte 3 tenner så fikk jeg nå ikke høre hva jeg kunne spise og ikke spise etter det.. Så vil ikke tro det er noe problemer med å spise det ene eller det andre. har jeg egentlig sett med egne øyner mange ganger... og det står i lærebøkene...
Latee Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Hmm.. har aldri hørt noe om det med melkeprodukter heller. Og jeg har trukket en del tenner. Men kan jo være det er noe i det. For å svare på spm: smoothies, diverse gryteretter, yoghurt..
Gjest Jana91 Skrevet 13. august 2009 #14 Skrevet 13. august 2009 Fjernet tanna i dag, spiste etter 4-5 timer og nå når jeg ser i det hulet i tannkjøtet ser jeg en tynt lag av grå slimaktig greie. med hvite priker- Er det sånn det skal se ut når den gror? er litt redd for at det kan være maten,men vil ikke irritrer såret og prøve å få den ut. noen som har peiling?
Wonders Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 hva som helst, bare knus vettet av det! Trakk 2 tenner samtidig. Hadde litt noia først, men så gikk det fint, drikk rikelig, så går det ned. Frokost er Bjørn's Havregryn. Ta i melk og la det stå å svelle litt, ta så oppi sukker eller syletøy...nam! Du kan oco sette vann og havregryn i kasserolle å koke det opp, tar seriøst ikke mer enn 2 minutter. Stå ved plata å rør. Banan var deilig, og kiwi. Prøv Yoghurt med honning! NAM. 1
Wonders Skrevet 17. august 2009 #16 Skrevet 17. august 2009 la det være der, ikke pill eller prøv å rens såret. Munnen er selvrensene sånn sett. 1
Gjest Bond Skrevet 17. august 2009 #17 Skrevet 17. august 2009 Det kan faktisk være at man må få såret vasket hos tannlege hvis det starter å bli øm, for min del samlet det en del der og det var nok ikke helt selvrensende. En kjapp tur hos tannlegen gjorde det mye bedre
Wonders Skrevet 26. august 2009 #18 Skrevet 26. august 2009 for all del, rens det hos tannlegen om det kjennes ut som man trenger proff hjelp. Jeg fikk streng beskjed om å ikke pirke borti mitt operasjonssår i munnen, han ba meg skylle med munnvann i stedet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå