Octavia Skrevet 8. april 2003 #1 Skrevet 8. april 2003 Jeg har en del bilder liggende, både litografier og mer amatørmessige (barne)tegninger som jeg har lyst til å ramme inn med passepartout. Men, det er fryktelig dyrt å få gjort det hos et rammeverksted. Noen som gjør dette selv? Eller kjenner noen som gjør det? Hva slags utstyr og hvor får jeg tak i det?
Gjest Hilde Skrevet 8. april 2003 #2 Skrevet 8. april 2003 Proffesjonelt utstyr til innramming av bilder er veldig dyrt - men jeg vet at Claes Olsson har hatt noe som man kan bruke til å skjære paspatout med. For skikkelig innramming trenger du rammekapper, glass-skjærer, paspatoutskjærer og en maskin som både stifter og presser sammen hjørnene til rammen (etter at den er kuttet og du har tatt på lim)...
Tjorven Skrevet 10. april 2003 #3 Skrevet 10. april 2003 Ville bare si at ikke alle rammebutikker er like dyre. Noen er faktisk veldig rimelig, så det kan være lønnsomt å ringe rundt og undersøke litt priser.
Tusenfryd Skrevet 11. april 2003 #4 Skrevet 11. april 2003 Hvis du bor i Oslo, kan jeg anbefale et rammeverksted som ligger i Trondheimsveien - ganske langt oppe mot Sinsen, rett nedenfor Shell-stasjonen. De vet hva de driver med, og det er faktisk ikke så dyrt. Ikke så dyrt som jeg hadde fryktet i hvert fall. Var der for en tid tilbake med en haug med gamle bilder med ødelagte rammer, bakstykke, måtte få noe innglasset på nytt etc. Betalte 1200,-. Det sier selvsagt ikke dere noe, men jeg var overrasket over lav pris. Tidligere har jeg brukt dem til å innramme bilder fra bunnen av, dvs skjære ramme etc - og det har kommet på under tusenlappen hver gang. Forholdsvis store bilder. Det synes ikke jeg er dyrt, og for de bildene, var det verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå